113 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Multijet dik yokuşta kalkamama sorunu. Yardım?

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #14
    Fatih .
    fatihk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/03/2010
    Yaş
    36
    Mesajlar
    41
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar herkesin yazdıklarını dikkatlice okudum
    öncelikle şunu belirteyim maalesef tüm puntoların baskı ve balata büyüklükleri
    araca göre yeterli değil yani bu arabaya bu baskı balata seti küçük geliyor ve bu yüzden dik yokuşlarda kalkış zorluğu ve sıkışık dur kalklı trafiklerde balatada ısınma problemi yaşanıyor
    fatih kardeşimin sorununa gelince dik yokuşta kalkma zorluğu aracın dizel olmasından ve senin devirsiz kalkmaya çalışmandan kaynaklanıyor
    sana tavsiyem dik yokuşlarda kalkacağın zaman el frenini çek kalkış yapmadan önce aragazı vererek motor devrini 2500 devirin üzerine çıkart bu sayede turbo da devreye girip motor gücünü desteklesin ve yavaşça patenaj yaptırmadan debriyajdan ayağını tamamen çek kesinlikle yarım debriyaj uygulama
    dizel araçla dik yokuşta max tork devrinin altında kalkış yapmaya çalışırsan zaten devirlenmemiş olan motor yüke bindiğinde güç kaybedecek ve aslında dizel motorun ciğeri olarak tabir ettiğimiz turboda devreye giremeyeceği için tabir yerindeyse araç yığılıp kalacak kalkış gerçekleşemeyecektir
    bizim kamyonculukta sıkça karşılaştığımız bir durum olup taşıdığımız yüklerin ağırlığına göre araçta kalkış performansı olarak değişiklik gösterir
    bir rampada 15 tonla 2000 devride kalkış yapabilirken aynı rampada 25 ton yükle 4000 devirlere kadar ilk önce gaz vererek kalkış yapmaya çalışırız bunun sebebi motor yüke binmeden motoru canlandırmak yüke bindikten sonra 4000 devirlerden 2000 devirlere inse bile max tork devrini tutturabildiğinizden motor tekrar canlanmaya başlayacaktır
    kalkış esnasında yarım debriyaj ayağınızı tutarak devam etmeniz halinde yani bir an önce ilk hareketten sonra debriyajı tamamen bırakmamanız durumunda ürettiğiniz gücün tamamı aktarma organlarına aktarılamayacağı için yine devriniz düşecek ve bayılma diye tabir ettiğimiz durum meydana gelerek kalkış yapılamayacaktır
    sizin kalkış yapmadan önce ne kadar çok gaz vermeniz sadece yakıt tüketiminizi etkileyecektir ama ürettiğiniz ve yere aktaracağınız güç maximum seviyede olacaktır
    aracınızın patenaja tutulup tutulmaması ise sadece sizin ayağınızı debriyajdan çekme hızıyla alakalıdır çok gaz verdiniz diye patenaj çekecek diye bir kural yok patenajda kalması için çok fazla gaz çok hızlı debriyajdan ayağınızı çekmeniz gerekir yani sizin asıl üzerinde durmanız debriyajdan ayağınızı ne kadar hızlı yada ne kadar yavaş çekmenizle alakalı bir durum anlattığım şekilde bizraz daha pratik yaparsanız rahatça kalkış yapabileceğinizi düşünüyorum
    ama baştada belirttiğim gibi tjet ler hariç diğer grande punto modellerinin baskı balata çapı ve büyüklüğü bu araç için yetersiz görünüyor
    Açıklamanız için teşekkür ederim, sorun şu ki el frenini çekip motor devrini 2500 ün üstüne çıkartarak turboyu devreye aldıktan sonra, el frenini indirerek ayağımı debriyajdan yavaşça çektiğimde, motor 2500-3000 devirde olmasına rağmen aracı kaldıramakta çok zorlanıyor ve balatamdan kokular geliyor. Birde müsadenizle sizden öğrenmek istediğim bir nokta var. Teorik olarak dik bir yokuşta debriyaj pedalını kavrama seviyesine getirip, freni hafiçe bıraktığımızda yokuşta aracın debriyaj ile tutunup, geri kaymadan aracı sabitleyebiliyor olmamız gerekmez mi ?


    Alıntı smartmavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyler,
    Baska baslikta yazmistim, benzer bir sorun bende de var. Arabam 1000 ile 2000 devir arasinda ölü. Turbo devreye girene kadar kanser ediyor. Bu bir sorun mu, evet sorun. Kullanimla alakasi yok. Suanda 90 bg lik motora sahip ikinci aracimi kullaniyorum, ilkinde herhangi bir sorun yoktu, her rampadan zipkin gibi firlayabiliyordum ama simdi durum farkli.
    Bence Fatih ve benim sorunumuz ayni. Param olunca herseyi gozden gecirecegim. Forumdan edindigim bilgilere gore akismetre, turbo hortumu ve intercooler kontrolleriyle baslayacagim.


    Diyebilirsiniz ki "senin araban dualogic, yigilma normal". Fakat eski arabam da dualogicti ve katiyen boyle degildi.
    Görünüşe bakılırsa, sorunumuz aynı gibi gözüküyor. Gerekli kontrolleri yaptırdıktan sonra konuyla ilgili benide bilgilendirirseniz çok sevinirim.
    Konu fatihk34 tarafından (25/08/2010 Saat 11:00 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. 1.3 multijet punto Yakıt Sorunu
    emre1atakan tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 04/01/2013, 16:30
  2. 1.3 multijet fren sorunu
    okahinoTR tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 10/11/2011, 23:26
  3. Multijet Yokuşta kalkış sorunu
    deor tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 28/09/2011, 16:38
  4. Yokuşta kalkış sorunu
    Sertac.Ustaoglu tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 25/06/2010, 17:40
  5. Hafif yokuşta çekiş sorunu
    ismail tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 28/09/2008, 00:28

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com