113 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Multijet dik yokuşta kalkamama sorunu. Yardım?

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #14
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı vociay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Coşkun abi bir de benim bir sorum olucak.Aracı ilk haraketi vermek için o kadar fazla kuvvete ihtiyaç var mı ? Yani aracı ürettiği maksimum güçle 160-180km/h gibi hızlara çıkaran bir motordan bahsediyoruz.Hepimizin bildiği gibi düz zeminde aracı boşa alarak bir insan kuvveti bile araca ilk hareketi verebiliyor.Burdan şuruya bağlıyıcam çoğu arkadaşımız turbonun devreye girmemesinden,kalkış için yetersiz güçden bahsetmiş.Beni fikrim aşırı besleme olmadanda o motorun yokuş dik olsada alt devirlerde araca ilk hareketi verebilecek kadar kuvvet uygulayabileciği yönünde.


    aslında senin sorunun cevabı çok basit
    düz yolda kalkarken verdiğin gazla rampada kalkabilirmisin
    cevap =HAYIR
    şimdi şöyle özetleyelim altımızdaki araçlar 1 tondan fazla ağırlığa sahip
    bu ağırlıktaki bir cismi rampada kalkış yapmaya zorlamak eğimin dikliğiyle beraber motora yük bindirmekte
    motorun devirlenmesi demek pistonların daha hızlı aşığı yukarı inmesi daha çok patlama meydana gelmesiyle aktarma organlarına daha çok kuvvet iletilmesi şimdi diyelim 1300 devirle ayağını debriyajdan çekiyorsun kalkış için aracın ağırlığıyla beraber yokuşun dikliğinin verdiği geri asılma gücüde buna eklenince 1300 devirle dönen pistonların bir anda karşı kuvvet gelince yavaşlayacak bununla beraber yanma odalarındaki patlama yavaşlayacak
    ve motor güç üreteceği yerde güç kaybetmeye başlıycak
    şöylede düşün 5, vitesle bu bir tonluk araç 180 km hıza çıkabiliyor ama rampa aşağı yolda bile bu en hızlı gittiği vitesle kalkış yapamıyor
    diğer arkadaşların bahsettiği altı vites olması tezide tamamen yanlış
    6 ileri şanzumanın 1, vitesi ile 5 ileri şanzumanın 1. vitesi arasında fark vardır ve 5 ilerinin 1. vitesi 6 ilerinin birinci vitesine göre daha güçsüzdür
    zaten hızlanma aralıklarınada bakarsanız bunu anlarsınız yani aracın 6 ileri olması bu sorunu teşkil etmiyor


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. 1.3 multijet punto Yakıt Sorunu
    emre1atakan tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 04/01/2013, 16:30
  2. 1.3 multijet fren sorunu
    okahinoTR tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 10/11/2011, 23:26
  3. Multijet Yokuşta kalkış sorunu
    deor tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 28/09/2011, 16:38
  4. Yokuşta kalkış sorunu
    Sertac.Ustaoglu tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 25/06/2010, 17:40
  5. Hafif yokuşta çekiş sorunu
    ismail tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 28/09/2008, 00:28

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com