Abi tam olarak anlatamamışım sanırım, benim demek istediğim 2500 ki 3000 lerden felan bahsediliyor yokuşta kalkış için çok fazla bir güç bence hele ki sıkıştırmanın ve patlamanın benzinli motorlardan kat be kat fazla olduğu(takdir edersinizki dizel motorlar sahip oldukları yüksek torku buna borçludurlar) max 5000 devir çeviren cammon rail turbo ara soğutuculu bir dizel motorda.Şunu demek istedim turbonun devreye girmesine yokuşta kalkış için gerek olmamalı ?Turbonun o motordaki bulunma sebebi ara hızlanma ve son hız değerlerini yükseltmek motor ivmelenme katsayısını benzinli motorlara eşdeğer tutabilmek değil mi?Araca yokuşta ilk hareketi sorunsuz bir şekilde vermek olmaması lazım.(ya da dik yokuş kalkışında ekstra güç sağlamak gibi)Eski teknoloji turbosuz dizel motorlar nasıl yapıyordu bu işi?

Benzinli fire 77 bg de 1200 -1500 devirle yokuşta tam yükte sorunsuz kalkış gerçekleşebiliyorken?