Alıntı fatihk34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Dediğiniz gibi 90 Hp 6 viteslerde belkide kronik bir sorun olabilir. Benzer problem yaşayan arkadaşlar var mı ?

Bu arada Coşkun Bey ' in aşağıda belirttiği durum kulağa çok mantıklı geliyor.


Balata büyüklükleri araca göre yeterli değil yani bu arabaya bu baskı balata seti küçük geliyor ve bu yüzden dik yokuşlarda kalkış zorluğu ve sıkışık dur kalklı trafiklerde balatada ısınma problemi yaşanıyor

Aslında baskı-balata bayaa bir komplex eleman Fatih

Elimden geldiğince spesifikleri bildiğim kadarıyla sıralayayım:

1-Baskı balata ya orjinal boyutta olur ya da orjinale eş değer boyutta eğer değilse kaçırır.Yalnız yokuşta değil heryerde kaçırır.Hatta sınırlarında kullanıldığında balatayı, volanı felan fişman sıyırır atar.Momenti ve baskıyı kaldıramaz çünkü.

2-Balatanın kaliteside önemli hatta aynı markanın aynı modeli kendi arasında yunik diyebilirim Marea da aynı marka debriyaj aynı kullanıcıyla(babam kendisi) 40 000 gitti daha önce takılan yalnış hatırlamıyosam 80 000 gibi bir km devirmişti.Yani balata düşük kalitedeyse bu ya ömre yansır ya performansa.

3-Eski üretim balatalar asbets denilen maddeyle ısıya ve aşınmaya karşı sertleştirilirmiş.Yeni araçlarda artık asin tehlikeli bir madde olmasının evrensel olarak kabul edilmesiyle beraber asli balatalar kullanılmıyo bildiğim kadarıyla.Bu da balatanın ısı ve sürtünme dayanıklılığını azaltıyor olabilir.

4-Volan yüzeyinin düzgünlüğü denilen bir olay var.Baskı balata değişiminde her zaman kontrol gerektirir aslında.Bitik balata ısrarla kullanılırsa volan yüzeyine zarar verir.Durum farkedilmezse balatan yeni olsada Debriyaj kaçırır.Taşlanarak düzeltilmesi lazım volanın.
...
...
Daha pek çok şey vardır, benim bildiklerim şimdilik bunlar ama senin sorunun dik yokuşlar olduğu için bunları paylaşma ihtiyacı hissetmedim, fikirler genel olarak baskı balata üstünde yoğunlaştı sanırım bende bunları paylaşayım dedim.