nekadar yokuş ve nekadar yüklü hocam?tamam zor kalkıyor ama yarım debriyajla en dik yokuşlardan kalkıyorum ben
Merhaba,
Aracım 2006 model 1.3 Multijet 16v 90 Hp 6 vites Dynamic Grande Punto. Lastiklerim fabrika çıkışı ebatları ile aynı. Dynamic pakette gelen standart ebatlar yani 185/65 R 15 Dunlop lastik kullanıyorum.Araçta herhangi bir modifiye yok.Tüm parçalar orjinal. Araç 60000 Kmde. Son olarak bir kaç ay önce motor kurum temizliği yaptığımıda not olarak eklemek istiyorum.
Sorun şu ki dik yokuşlarda durduğum zaman, ne yaptıysam kesinlikle aracı kaldıramıyorum. Her türlü yolu denedim ama nafile. Sırf bu yüzden sinirlenip, yokuşta aracı haddinden fazla zorlayıp, debriyaj balatamı yakarak kullanılmaz hale getirdim. Debriyaj baskı balatasını yetkili serviste değiştirdim. Ancak halen dik yokuşlarda kalkamıyorum. Daha önce 1.3 multijet 70 beygir Palio aracım vardı ve en dik yokuşlarda bile kalkışta en ufak bir sorun yaşamıyordum ve çok memnundum. Ayrıca kullandığım başka dizel araçlarda var ve dik yokuşlarda kalkışta en ufak bir sorun yaşamamaktayım.
Grande Punto 1.3 Multijet aracım ile dik yokuşta durup, kalkarken denediğim yöntemleri aşağıda sıralıyorum..
1-) Aracın geri kaymaması için; debriyajı kavrama seviyesine getirdikten sonra freni bırakıp, bir anda gaza yüklenmeyi deniyorum ancak işe yaramıyor. Freni bıraktığım anda araç geri geri kayıyor, aracı debriyaj kavrama noktası ile yokuşta sabit tutamıyorum ve kaçınılmaz son motor stop ediyor.
2-) Debriyajı hızlı bir şekilde bırakarak, aniden gazı kökleyip deviri yükseltmeye çalışıyorum, ancak yine araç gaz yemiyor ve motoru stop ettiriyorum.
3-) Aracın geri geri kaymasına aldırmadan debriyajı kavrama noktasının başlangıcına getiriyorum ve freni bırakıp debriyajdan ayağımı yavaş yavaş çekerek gazı iyice yediriyorum. Araç kalkacak gibi oluyor zorlanıyor tekliyor ve sonunda yine stop ediyor.
4-) El frenini çekiyorum. Kavrama noktasına getirip gaza yükleniyorum. Devir kadranında 2500 ü gördükten sonra el frenini indiriyorum. Bu şekilde zar zor da olsa kalkabiliyorum ancak araç pati çekiyor ve debriyaj balatasından koku geliyor. Dik yokuşlarda ancak bu şekilde bir yol izleyerek kalkabiliyorum, ancak yeni taktırdığım balatamı her geçen gün böyle aşırı derecede yıpratıyorum. Balatayı değiştireli 1 ay oldu ama şimdiden kavrama seviyesi yukarı çıktı buda balatanın yıprandığına, ömrünün şimdiden kısaldığına bir işaret.
İş sebebiyle servise pek gidemiyorum, ancak aracı iki yetkili fiat servisine gösterdim. Debriyaj balatasını kontrol edip, herhangi bir sorun olmadığını, dizel araçlarda yokuşta kalkışın zor olduğunu, benzinli araçta ki performansı beklememen gerektiğini söyleyerek beni geçiştiriyorlar. Zaten debriyaj balatasının yeni değiştini sorunun balatadan kaynaklanmayacağını belirtiyorum ama nafile. Sorunun benim aracımdan mı yoksa benim kalkışta ki beceriksizliğimden mi kaynaklandığını kesin olarak emin olabilmek için, başka bir 1.3 multijet grande punto kiralamayı v yokuşta kalkış denemesi yapmayı düşünür hale geldim. Bu sebepten dolayı araçtan acayip soğudum ve aracı satma noktasına geldim. Forumda bu konuda epey araştırma yaptım, bazı topicler mevcut ama benim işime yarayacak bir bilgiye rastlayamadım. Teknik bilgisi olan arkadaşlardan bu konuda yardım rica ediyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim. Saygılar.
nekadar yokuş ve nekadar yüklü hocam?tamam zor kalkıyor ama yarım debriyajla en dik yokuşlardan kalkıyorum ben
inşallah çözüm bulursunuz. bir katkım olurmu bilmiyorum ama bende aynı sikayetle servise gittim bir kaç gün önce. benim aracımda yokusta durunca hatta hafif bi yokusta bile kalkerken zorlanıyor(du).bu arada aracım yarı otomatik. 1.5 sene yokuslarda kalkerken zorlandık. hatta bazen stop etti.Fakat servis eco modda kullanmadığım için bu sekilde vites gecişlerinde zorlandığını ve aracın kalkamadığını söyledi. bi kaç gündür eco modda kullanıyorum ve arac çok değişti en azından yokuslarda..
Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim, avatarınızda bulunan aracın arkasında ki fiat logosundan, aracınızın 2007 model ve üstü olduğunu görebiliyorum. Benim aracım 2006 model manual vites olduğu için ekonomik mod vs. malesef bende mevcut değil.
Fatih teknik bilgim yok ama arabanın kalkamayacağı kadar dik yokuşlarda ahaliyi araçtan indirip devam ediyorum.Birde yokuşta kesinlikle durmamaya çalış, yokuşun başında 1.vites ile gazı verdiğinde araç zorlanmadan ağır ağır çıkıyor.Yol bozuk ve yokuş olduğunda aracımıza kıyamayıp yavaşlıyoruz, haliyle yarım debriyaj yaptığımızdada baskı balata yanıyor yada ömrü kısalıyor.Bu tip yollara geldiğinde araca acımamakta fayda var.Tabi ben 17" jant 205 45 17 lastik ile ayrı rezillik çekiyorum o ayrı.Ayrıca bir bilgi vereyim dizel araçlar ısınmadığında da yokuş çıkmaz bilgine.
hocam sorun aslında sizde değil pek.
olay turbo lag dan kaynaklanıyor malesef.
motor 2000 devir altında iken resmen ölü gibi.
ben dik yokuşlarda çok durmamaya özeniyorum. durursamda el fren ile kalkıyorum.
el frensizde kalkılır ancak biraz zorlamak gerekiyor. ben çözümü şöyle buldum:
araba geri kaymayacak şekilde debriyaja basarken fazla gaz veriyorum devir 2200 - 2500 civarında iken iyice çekiyorum ayağımı araba baya bir fırlıyor o zaman. yani yarım debriyaj dediğimiz mevzu.
evet balataya zararlı ancak yapacak birşey yok...
benim aracımda hiç öyle bir sorun yok çok sükür 215 40 17 lastik ve sağlam ağır jantlarım var ama canavar gibi tırmanıyr araç
hocam baskı balatasına zarar verirsin evet yarım debriyjda ama o senin yaptığın işemde dizellerde çok zararlıymış gerekçelerini ayrıntılı bilmesemde motordan iyi anlayan arkadaşım laf arasında söylemişti ve öncesindede duymuştum gazı fazla verip ayağının birden deb..kalkmasıyla kalkış stili zararlıymış..aslında bu konuyu coşkun abi iyi bilir sanırım aydınlatır bizi
----------CaptainCrax ------------
gün gelecek benimde puntom olacak
Oturduğum bölgede ciddi yokuşlar mevcut ve trafik sebebiyle bazen dik bir yokuşun ortasında durmam icab edebiliyor. Araçta her zaman tek başımayım ve araçta benim dışımda herhangi bir ağırlık veya yük bulunmuyor. Bu arada 70 kiloyumKalkış denemelerinde motor sıcaklığıda ideal derecede yani yeterince ısınmış oluyor.
Bu arada ben aracı yarım debriyajla dik yokuşta mümkün değil sabit tutamıyorum, araç geri geri kayıyor. Debriyajı kavrama seviyesine getirip freni bıraktığım anda araç geri geri kaymaya başlıyor ve tüm ağırlık debriyaj balatasına bindiği için motor stop ediyor. Daha önce kullanmış olduğum 1.3 multijet 70 beygir Palio aracımda gerek dik yokuşta aracı sabit tutma gerek kalkış konusunda hiç sorun yaşamıyordum.
Böyle bi araçda 4.yöntemi biraz daha farklı bi şekilde uygularsanız en azından araç düzelene kadar sorun yaşamıyabilirsiniz.
1-El frenini sonuna kadar çekin.
2-Sağ ayağınızı Fren pedalından gaz pedalına geçirin.
3-Debriyaj gaz yapın düz zeminde kalkar gibi (araba kasılana kadar)gaz vermeden kavrama noktasını bulmakla uğraşmayın el freni çekili olduğundan geriye kaçma olmuyacaktır. Kasılınca pedalları aynı seviyede tutun.Çok fazla gaz vermeyin, düz zemindeki kalkış kadar.(patinin sebebi 2500 devir olsa gerek)
4-El frenini indirin.
Umarım sorun çözülene kadar idare eder.
Not:Kavrama noktasıyla aracı yokuşta sabit tutmak pek sağlıklı bir yöntem değil.Özellikle yeni nesil araçlarda.
Konu vociay tarafından (24/08/2010 Saat 17:35 ) değiştirilmiştir.
devri o kadar yüksek tutmaya gerek yok..
devir 1500ü geçerken kavramaya getirip gaza fazla basın zengin bir karışım oluşşsun..
kara duman atsın..
eskiden yokuşlarda klimalı kalkışlarda zorlanırdım normal kalkışlarda sorun yoktu..
chiptuning yaptırdım şimdi yokuşlar düzleşti.. tavsiye ederim..
İlginiz ve öneriniz için çok teşekkür ederim. Dediğiniz yöntemi uyguladığımda araç kasılmaya başladığında pedalları aynı seviyede tutup, el frenini indirdiğim anda, geri geri kaymaya başlıyor ve motor stop ediyor, ancak el frenini indirirken gaza full yüklendiğimde kalkış yapabiliyorum, bu seferde debriyaj balatasına fazla yüklendiğim için balatamdan pek hoş sayılmayacak kokular alıyorum. Anlayacağınız balatayı yıpratmadan kalkış yapamıyorum. Bu arada düz yolda klima açıkkende kalkışta azcık zorlandığımı söyleyebilirim.
Konu fatihk34 tarafından (24/08/2010 Saat 17:40 ) değiştirilmiştir.
Walla arkadaşlar yokuş ne kadar dık olursa olsun bızım araclarımız sorunsuz bı sekılde kalkıyor..
Birinci etken baskı balata
ikinci etken şöför
üçüncüsü ise alınan yakıt...
I ' m c a p u l i n g . . .
Chiptuning yaptırmak benimde aklıma geldi, ancak bu işlemin biraz maliyetli olmasından ve istediğim ölçüde verim alamayacağımdan endişeleniyorum. Artık bu sorun bende takıntı haline gelmeye başladı. Şeytan diyor ki sat puntoyu 1.5 VGT getz ya da 1.4 206 HD al, üstede para kalsın. Ama punto da ki donanım, kullanım kolaylığı ve rahatlık malesef o araçlarda yok.
Sorun sizde değil yokuşta arabaya hakim olucağınız yazdıklarınızdan anlaşılıyor.Arabada sorun var o belli tamam olabilir insan yapımı bir mekanizma sonuçta, asıl sorun SERVİS.Geçiştirmek ne onu anlamış değilim.Araç sadece debriyaj balatasından ibaret değil.Daha fazla masraf açmadan başka bir servise göstermeniz en mantıklısı.Sorundan emin olmak için başka insanlara kendi aracınızla yokuşta kalkış yaptırın.Kiralamaktan ucuza gelir.![]()
Hocam baskı balata yeni değişti.
20 senelik şöför olmasamda, 3-4 yıllık tecrübem var ve acemi değilim. Ayrıca kullandığım diğer araçlarda 70 beygir 1.3 multijet palio da dahil olmak üzere, bu tarz sorunlar yaşamadım.
Shell V-Power Diesel +GTL dahil olmak üzere bir çok yakıt denedim ancak pek bir etkisi olmadı.
Açıkcası daha önce servise gittiğim zamanlarda biraz acelem vardı ve pek üsteleyemedim. Müsait bir zamanda aracı servise götürüp, sorunun servis tarafından tam olarak idrak edilebilmesi için, ustayı ikna edip, dik bir yokuşta ustaya kalkış yaptırmak, yapılabilecek en uygun şey olacaktır. Tabi dik bir yokuş bulabilirsek : )
Teknik bilgisi olan arkadaşlardan ricam, baskı balata dışında bu sorunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir üretebilir misiniz ?
hocam benim açıklamalarından anladığım kadarıyla araçta bir sorun yok sorun sizde bence ben şimdiye kadar hiiç bir yokuşta kalmadım sizinkide tamamıyla psikolojik olmuş kafanızada herzaman şu var yine yokuş yine aracı kaldıramıyacam yine araç geri kaçacak gibi bende aracı ilk aldığım bir aylık periyodda bende bir iki yokuşta kalmıştım yokuşlu yollara gelinece trafik durmasın diye duğa ediyordum
bence kendinize güveninizi arttırın ve tamamıyla sakin olun olay çözülecektir bir iki sefer kalkış yapsanız zaten sorun kalmayacak
Hocam sorun psikolojik bir durum ya da kendine güven meselesi değil. Zaten dik yokuşta durduysam ve arkamda araç varsa, el freni çekip, full gazla debriyaj balatasına abanarak kalkıyorum. Arkada ki araca çarparım endişesi yaşamıyorum, gayet rahat davranıyorum. Ama dediğim gibi bu sorun bende bir takıntı haline geldi ve sinirlerimi bozmaya başladı. Arada boş bir dik yokuş bulup kalkış denemeleri yapıyorum. Ama artık onuda yapmayacağım çünkü yok yere debriyaj balatasına zarar veriyorum.
Teknik bilgisi olan arkadaşlardan ricam, baskı balata dışında bu sorunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir üretebilir misiniz ?
arkadaşım palio mjet 70 hp ile 6 yıl boyunca bırakın herhangi bir yokuşta kalmayı gaza basmasam bile araba kalkıyordu sadece debriyajdan ayagımı yavaşca çekmem yetiyordu. aynısını linea da olmuyor denedim...
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri