Volan dişlisinde hasar olma olasılığı varmidir acaba bendeki sorun aynı anlattığın gibiydi. Değiştirdim onu baskı balatayida değiştirdim. 2 ile bayilan yokuşlarda 3 ile çıkıyorum. Aracım 90 hp 6 vites 2006
Volan dişlisinde hasar olma olasılığı varmidir acaba bendeki sorun aynı anlattığın gibiydi. Değiştirdim onu baskı balatayida değiştirdim. 2 ile bayilan yokuşlarda 3 ile çıkıyorum. Aracım 90 hp 6 vites 2006
kardeşim bende de 6 ileri 90 hp 2006 model var. ben aslen otomotiv teknikeriyim fakat bu motorları inceleme fırsatım olmadı. bir de benim araçta kalkış desteği olduğundan böyle birşey hiç yaşamadım.
fakat anlattıklarına bakılırsa, aracım kağnı gibi filan demişsin, eğer yakıtın, fazla ise, bence pompa, enjektörlerinde de problem olabilir, yani pislik filan zamanla kötü yakıt sayesinde böyle şeylere sebep olabiliyor. evet palio ile puntonun ağırlıkları da aynı değildir elbette ama anlattığın kadar olmaması gerekir diye düşünüyorum.
birde bir fikrim daha var ama bu tamamen farazi birşey, bu araçlar malum elektronik gaz (e-gas) sistemi olduğundan yani tel filan olmadığından, ilk kalkışta ne kadar bassan da, araçta ister istemez bir tutukluk oluyor.
ha bu arada, 1,3 multijet motorla böyle bir kalkış yapmaya çalışmanın cahillik olduğunu vurgulayan abimize istinaden:
2008 1,3 multijet 75 hp, doblo premio aracımız vardı daha önce. (aksesuarlarıyla birlikde 1450 kg'yı geçiyor.) yokuş kalkış desteği de olmamasına rağmen hiç böyle bir problem yaşamadık. antalya da döner gazino yolunu bilen bilir, o yokuşlarda dahil durup kalkarken problem yaşamadım.
volan dişlisi hakkında yorum yapan kardeşimizin dediği şeyde olabilir elbette, ancak, baskı değişirken servis illaki bakmış olmalı, birde volan problem olduğunda en iyi ihtimalle bir gıcırtı sesi olması lazımdır ki bu da kavrama probleminden kaynaklanır, yani volan la balata yüzeyleri tam birleşmediğinden olur.
arkadaşımızın aracında bir sorun olduğu kesindir, önemli olan, fazla kafa karıştırmadan, fazla fuzuli masrafa sokmadan, en kısa ve kesin yoldan çözüme ulaştırmaktır amacımız..
kesik kesik gaz verin abartmadan 1200 1500 debir gibi olsun sonra kalkın araç bayılmıyor yokuşlarda stop etme hiç başıma gelmedi arkadaşın evosu var onda yapıyor bizzat yaşadım ilginç![]()
bir keresinde alışveriş dönüşünde eve gidiyoruz arabada ise 5 kişiyiz düşünün artık birde bagajda ful dolu yokuş yukarı çıkarken kırmızı ışıkta durmak zorunda kaldım yalnız yokuş dedeğim baya bir yokuş neyse ben tedirgin oldum arabayı kaldıramazsam çok kötü imaj olur düşüncesindeydim neyseki allahtan kalktı inanamadım puntom beni mahçup etmedi![]()
turbo lag sıkıntısı birde su speedy chıps var gaz pedalına takılan bence bu sorunu baya bır gıderır derım ben kolay gelsın
aracın devrini 1500 ve üzerinde tutarsan sorunsuz kalkarsınız...
Merhaba Arkadaşlar
Aynı puntodan bende de var Bu arızayı srvisler pek bilmez bigilerinze Geçen Ankara da hani o hitit heykeli geçince Kızılay a doğru ışıklar yanınca tam hafif dik ı Hiç bir arıza lambası yanmadığı halderampada araç yığıldı kald 4lü leri yaktım zor küçükesat dalçıkına girdim . ve başıma gün içersinde bir kaç kere geldi. Çüzüm olarak tüm muljetçilere tavsiyem izoprfilalkol eczanden alıyorsınız. bir tane boş spey kutusu içi temizlenmiş olacak izoprofilalkolu koyuyorsunuz. Aracın hava fiitresi ile motor arasında buluan DEBİMETRE yani hava basınç senserünü bir güzel izoprfilalkolle speyle temizliyorsunuz .sonra hava tuttup yerine takın .Yada Bosch multijet debimetre takın . Motorun nasıl düzeldiğni fark edeceksiniz.
Merhaba
Sorun çok basit ama bunu servisler bilmiyor. araç yokuş te tork için turbo ya hava akışını gösteren DEBİMETRE (hava akış sensörü) tıkalı yada zamanla bozuluyor.
1. debimetreyi yi BOSCH muljet debimetre değiştirmek.
2. ucuz yöntem: Boş ve temiz cam sprey plastik içersine, eczanden izoprfil alkol alıyorsunuz. hava filitresinden sonra olan debimetreyi söküp ,bir güzel spreyli yorsunuz.
benimde başıma geldi ve düzeldi hemde multjet jet oldu .
bendede aynı sorun vardı evin önündeki hafif yokuşu çıkamıyordu ilk çalışmada, ama benim mazot pompam mazot kaçırıyordu 300 tl verdik yaptırdık şimdi çok şükür deli kaçıyor, önce kalkışlarda bile çok zayıftı şuan benzinli araç sürer gibi gidiyorum yakıtımda shell den alıyorum iyi oluyor gerçekten
merhaba arkadaslar forumda yeniyim konuyuda uzun zaman sonra yeniden hortlattım kusuruma bakmayın.
beni buralara kadar getiren yeni aldıgım 2005 1.3 multijet e4 palio aracım.
konuyu acan arkadasla aynı sorundan müzdaribiz. aracımda duman atma gec calısma vs hiç biri yok.
bursada 3 usta gezdim hiç biri cözüm bulamadı. hava akış metre map sensörü değişti. egr sensörü kontrol edildi debriyajda yeni ama yine sorun devam ediyor.
araba sabahları calıstıgında hafif yokusta 4 kişi olsun hareket etmiyor. tek kişide bile zorla 3000 devirde debriyaj kavrama noktasına getiriyorum ayagımı debriyajdan tam cekince bayılıyor.
kafayı yemek üzereyim. yeni hevesle aldıgım aracımdan sogudum. bursada tavsiye edeceğiniz usta yada öneriniz var mı?
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri