Alıntı gadget Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Fatih bey selamlar,
öncelikle sormak istediğim bişey var,
sizin aracınızda, hillholder ve asr var mı?

hillholder yokuşta kaymayı önlüyor hepinizin bildiği gibi, aracı kaymadan tutarken(2 sn gibi bir süre) debriyajı kavramanın üstüne çıkarana kadar bu 2sn lik süre boyunca frenleme yaparak tutuyor, benim kendi arabamda gözlediğim şu kavramanın altındayken gaz verip kalkmak isterseniz arabayı da tutuyor yani kalkışı zorlaştırıyor, o nedenle eğer hillholder varsa hiç telaş etmeden yokuş için de düz yol kalkışı kullanın kendinizi sıkıp daha debriyajdan çekmeden kalmaya çalışırsanız aracı tutacak stop etmesine sebep olacaktır,

ikinci olarak eğer aracınızda ASR varsa, (basit olarak)sistem patinajı engellemek için tutunma kabiliyeti düşen tekeri yavaşlatıyor, sonuç olarak ASR kapalıyken az patinajla (belki siz hissedemeyeceksiniz bile) rahatça kalkacağınız yokuşlarda, tekerlere gücü kesikli aktararak (ki moturun devrini aşağı çekmeye sebep olabiliyor) motorun tıkanmasına sebep olabiliyor...

eğer bu iki sistem yoksa, siz zaten gerekenleri yapmışsınız, çok söylenecek bişey yok,
multijet motorların turbosu, focuslara ve clio lara göre daha yüksek devirde devreye giriyor, valla ben daha sebebini anlayamadım , daha düşük devirde turbonuzu kullanarak
daha yüksek güç isterseniz çözüm chip tunning gibi görünüyor, ben aracı çok yüksek devirlerde kullanmadığımdan turbo erken açsın diye chip düşünüyorum, ancak cesaret edemiyorum, araçlarımızın chipli versiyonlarını bi kullanıp denemek gerekiyor öncelikle ...
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Malesef aracımda hillholder ve ASR yok. Bende, Chiptuning ile turbonun daha düşük devirlerde devreye girmesi sağlanarak sorunun çözülebileceği noktasında hemfikirim. Diğer arkadaşların yorumlarında gördüğüm kadarıyla en dik yokuşta bile sadece debriyajı kullanarak araç sabit tutulup, yokuşta kayması önlenebiliyor. Ben kesinlikle dik yokuşta debriyajı kullanarak aracı sabit tutamıyorum. Debriyaj balatasını değiştirdikten sonra bu sorun kesin çözülür gözüyle bakıyordum, ancak ne yazık ki hiç bir değişiklik olmadı. Peki ama bu sorun balatadan değilse, neden kaynaklanıyor olabilir? Kafamda ki soru işaretlerinden biriside bu. Bir ara aklımdan 185 mm genişliğinde ki lastikleri çıkarıp yerine 175 mm lastikler takmak geldi, ancak dynamic pakette zaten fabrika çıkışı olarak 185 geliyor, zaten 1 cm in pek birşey değiştireceğinide zannetmiyorum.