Hızına göre şeridini bilen hiçkimse sellektör yemez
Fire Motorun şu avantajını çoğumuz göremiyoruz aslında.
Punto'da T-jet'i bir kenera bırakırsak 4 benzinli motor var.
1- 1.2 Fire 102 N.m @ 3000rpm
2- 1.4 Fire 115 N.m @ 3000rpm
3- Starjet 125 N.m @ 4500rpm
4- Multiair 130 N.m @ 4000rpm
Fire motorlarda max torkun düşük devirlerde verilmesi bir noktaya kadar diğer araçlarla kafa kafaya ivmelenme değeri olduğunu gösteriyor.
Ancak o devri koruyabilme yetisi olarak nitelendirebileceğimiz
motor gücü işin içine girince araya saniye farkları girmiş oluyor
1- 0-100 14.5s 65/69 BG
2- 0-100 13.2s 77BG
3- 0-100 11.4s 95BG
4- 0-100 10.8s 105BG
5-TJET 8.9s 120BG
Yani dik yokuşlarda kalkmasında, ya da kalkışlardaki ilk hızlanmadaki
farkın atla deve olmadığını düşünüyorum
Ancak tabiki de gücü yüksek olan araç, çıktığı yüksek devri daha iyi şekilde muhafaza ediyor, bizde ise ya çok gaza basacağız çok yakacak, ya da devir düşecek. Napalım yukarda arkadaş da demiş, ne kadar ekmek o kadar köfte...
Bu da tahmini tork eğrileri arasındaki fark:
Yani düşük devirlerde fark olmaması
Grafiklerde de anlaşılacağı gibi, fire düşük devir, ş.içi arabası...
Yer imleri