Cok onemli degil fire ile bol gazlamalar iyi aksamlar
GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
Printable View
Cok onemli degil fire ile bol gazlamalar iyi aksamlar
GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
2008 GP dynamic aracım vardı. Çok seviyordum aracımı. Ne zaman GP görsem aklıma geliyor. 30 litre LPG ile 380-400 km arası yol yapıyordum. Maksimum otobanda 190a kadar çıktım... herşeyinden çok memnundum. Hele yakıtı... Ama daha performanslı bir araç almak istedim. Focus aldım. aynı miktar LPg ile 280-300 km arası yol yapıyorum. Yakıtım %25 arttı. Ama hızlanmalar yol tutuş vs. Segment farkı olduğu için bunlardan bahsetmiyorum. Karar size kalmış. %25 daha fazla yakmak istiyorsanız siz de 1.6 motor kullanın. Ama lütfen GP 1.4 8v seri, yokuşta şu vitesle çıkıyorum vs. demeyin, kendinizi kandırmayın. Ekonomi için GP ile baş edecek tek araba Yaris 1.33.... Başka da benzinli araba yok piyasada. Arabanızın kıymetini bilin, arabayı da gereksiz yere eleştirmeyin. Hız istiyorsanız T-jet alın, bravo multijet alın... Sonuç olarak ne istiyorsanız onu düşünerek alın ama sonra pişman olmayın...
Merhaba,
Yazıların çoğunu okudum. Ben göreceğiniz gibi 1.3 multijet sahibiyim ve aracı 2. El aldım.
Bence araçlarımız hangi motorla olursa olsun sınıfındaki eşdeğerlerine nazaran hem konforlu hemde stabil.
Banada ilk başlarda çekmez gitmez diyorlardı. Banada yakıtı çok ekonomik geliyordu ve aldım. Sonuç makina sağlam ve beni yeterince tatmin ediyor. Otobanda 190ıda gördüm rahatlıkla. Zaten 120den 170e çıkması birkaç saniye sürüyor. Ama o hızlarda uzun süre seyretmeye ne kadar ihtiyacım var? Ne kadar yakıt harcıyorum? 1depo yakıtla 900 1000km yapan başka hangi araç var? Sorulması gereken asıl sorular bunalar. Sonucta araçlarımız yarış yada performans makineleri taşımıyorlar tjetler haricinde. Performans isteyen gitsin bmw audi vs vs alsın ya da daha üst segmet araç alsın ve vergi+yakıt tüketimine razi gelsin.
Geçtiğimiz bayramlardan birinde izmirden Tekirdağ a gitmem gerekti. Uçak fiyatları bayram nedeniyle uçuktu. Bizde arabayla gitmeye karar verdik. 1depo mazotla gidip döndük 2 kişi. Hadi bunu birde bmw ile yapalım git gel 1060km ya da abartmayalım 1.6 focusla yapalım kac depo gidecek bakalım...
Bence kimse başkasının ne dediğine takılmamalı. Önemli olan siz makineden ne kadar keyif alıyorsunuz ya da sizi ne kadar tatmin ediyor kısmı. Internetteki verinin doğruluğu tartışılır. Siz bildiğinizi, doğruyu yazın ki insanlar doğruyu bilsin.
Çekmez mi al canavar gibi çekiyor :)
GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
ne yakıt tasarrufu ya fire motordan bi cacık olmaz benim ilk arabamda gp. fireydi. siz fire motorla gelin ben zong.da size bi yokuş göstereyimde 5 kişi nasıl kalınıyomuş yolda görün.tek avantajı var bakımı ucuz sorun çıkarmaz o başkada bi nane değil.ve inanın ben t jetle yakıtta ortalama daha az değerler kaydettim.akıl var mantık var 80 beygirden aşağı doğan bile yok hangi yılda yaşıyoruz kötülüyorum işte fire motoru açık açık.araba sollasan geçmek bilmez(bunun performanslada alakası yok) tamam performans motoru değil biliyoruz ama araba bu sonuçta.
Her araç belli bir amaçla üretilir arkadaşlar. Henüz Punto'mu teslim almadım, Fire motoru tecrübe etmedim. Ancak bu motor şehir içinde kullanılması için, üretimi ve işletimi tamamen ekonomi gözetilerek üretilmiş bir motor.
Dolayısıyla X şehrindeki yokuşta bayılması, Y şehrindeki hava şartlarında çok yakması vs. bu motoru kötü yapmaz. Bir motoru kötü, başarısız yapan, sürekli arıza yapması, üretim amacına uygun olarak çalışmamasıdır. Fire motoru abuk subuk arızalar veren, sürekli parça değiştirten var mı aranızda?
Gördüğüm kadarıyla insanlar bu motoru hep "performansı düşük, çekmiyor" vs. diyerek kötülemişler. Diyelim ki benim bir araçtan beklentim 0-100'ü 5 saniye olsun, inanılmaz performanslı olsun. Şimdi ben bu beklentime uymayan tüm araçları kötüleyeyim mi sağda solda? O araçlar performanslı olsun diye üretilmemişler ki? Fire'ları "150 beygir, kesinlikle bayılmaz" diyerek satıyorlar da benim mi haberim yok?
Ben dimdik yokuşların olduğu bir yerde yaşasam, aracıma zaman zaman da olsa 5 kişi alacak olsam, gider jip alırım, kamyonet alırım arkadaşlar. Bütçem yetmiyorsa ikinci elini alırım, ona da yetmiyorsa almam. Mutlaka bir araç edinmem gerekiyorsa da alabileceğimin en iyisini alır, "motoru çekmiyor" diye yakınmam. Çünkü bilerek alıyorum. Ne kadar ekmek, o kadar köfte.
kardeş kusura bakma şu yazıdan tek çıkardığım senın ne şöförlük bildiğin nede foruma yazmayı bildiğin kusura bakmada sol şeridi sürekli kapatırsan sellektör manyağı olursun isterse ne marka araç olursa olsun. Diyelim ki altında bugatti veyron var.... Sellektör yemiceni mi zannediyosun. Dostum şöförlük şifresini bi çöz beyninde sonra böyle iddialı yorumlar yaz. fire motora *** atıyon ama kusura bakmada fiat arabasına değilde bmw,mercedes,jaguar,volvo , paganizonda, bugatti, ferrari, maserati,buick vs. araçlara bin. sonra *** at. Fiata *** atma, atacaksanda binme bilader. hevesi olanında canını sıkma...
:) İronik olmuş.
Arkadaşlar, aracın ne için üretildiğini ve alan kişinin ne amaçla aldığını düşünün bence. Benim uzun yola çıkıp çıkmadığımı biliyor musunuz? Benim yerimde olsanız yine Fire alırsınız. Çünkü ben bunu istiyorum. Performans isteseydim zaten multiair alırdım.
Adı üstünde, bu araç "şehir içi" için üretilmiş. Kaldı ki uzun yolda da (otoban hariç) hız limiti 100 km/s. Hangi selektörden bahsediyorsunuz?
Hızına göre şeridini bilen hiçkimse sellektör yemez ;)
Fire Motorun şu avantajını çoğumuz göremiyoruz aslında.
Punto'da T-jet'i bir kenera bırakırsak 4 benzinli motor var.
1- 1.2 Fire 102 N.m @ 3000rpm
2- 1.4 Fire 115 N.m @ 3000rpm
3- Starjet 125 N.m @ 4500rpm
4- Multiair 130 N.m @ 4000rpm
Fire motorlarda max torkun düşük devirlerde verilmesi bir noktaya kadar diğer araçlarla kafa kafaya ivmelenme değeri olduğunu gösteriyor.
Ancak o devri koruyabilme yetisi olarak nitelendirebileceğimiz motor gücü işin içine girince araya saniye farkları girmiş oluyor :)
1- 0-100 14.5s 65/69 BG
2- 0-100 13.2s 77BG
3- 0-100 11.4s 95BG
4- 0-100 10.8s 105BG
5-TJET 8.9s 120BG
Yani dik yokuşlarda kalkmasında, ya da kalkışlardaki ilk hızlanmadaki farkın atla deve olmadığını düşünüyorum :)
Ancak tabiki de gücü yüksek olan araç, çıktığı yüksek devri daha iyi şekilde muhafaza ediyor, bizde ise ya çok gaza basacağız çok yakacak, ya da devir düşecek. Napalım yukarda arkadaş da demiş, ne kadar ekmek o kadar köfte...
Bu da tahmini tork eğrileri arasındaki fark:
https://forum.grandepuntotr.com/atta...1&d=1357066739
Yani düşük devirlerde fark olmaması ;)
Grafiklerde de anlaşılacağı gibi, fire düşük devir, ş.içi arabası...
Harika olmuş, teşekkürler :)
Tamam işte biz de diyoruz ki Fire motoru uzun yolda rahatlıkla araç sollayalım diye yapmamışlar,rolling için de yapmamışlar, bizler de onu bu amaçlar için almadık, onu ortaya koymaya çalışıyoruz ;)
Ki sor bakalım arkadaşın temel ihtiyacı neymiş?
Adamlar şanzımanı bile ş.içi kullanım için koymuşlar.
O kadar yakın ve kısa ki vitesler, (abartarak söylüyorum) birbiri arasındaki farkı neredeyse hissedemiyorsun gibi :) Adam düşük devirde çok vites değiştirtiyor bize, ve düşük hızlarda işi bitiyor. Bu yüzden düşük hızlarda ekonomik oluyor.
Bİz de bu farkındalıkla, bir üstündeki güçlü motorlu versiyounundan 2TL ucuza alıyoruz aracımızı senede 1-2 kere çıktığımız uzun yollarda da aracımıza uygun şekilde sürüş sergiliyoruz.
Ş.içinde de o bir üstteki güçlü motorlu versiyonundan daha ekonomik bir sürüş almış aluyoruz.
İhtiyacını doğru belirle ve ihtiyacını en iyi şekilde gören kesene uygun modeli al.Olay bu kadar basit.
Başkalarının ne söylediği elbetteki tecrübe etmemiş kişiler için önemli bir referans olabilir. Ama asıl olan ne beklediğini/istediğini bilmektir. Atasözü gibi oldu:)
Bunun için herkes beklentisini ve tücrübesini uygun bir dille paylaşırsa forumda bu konuda fikir sahibi olamak isteyen arkadaşların daha çok işine yarayacaktır.
Aracı almadan önceki beklentim; Açıkçası çok bilinçli olarak bu motoru seçtiği söyleyemem. Sadece duologıc vites olduğu için aldım.Ben alırken sadece fire motorda bu şanzıman seçeneği vardı.
Arabayı aldıktan sonraki tecrübem;
1) Şehir içinde duologıc şanzımanın rahatlığını fazlası ile yaşıyorum.
2) Arabadan çok bir performans beklememe rağmen gerçekten düşük performans gösterdi. Aracı daha fazla kullandıkça suçun motorda değil bende olduğunu anladım. Şanzımanı doğru kullanmaya gerektiğinde manuel mudahale ile doğru devirlerde kullanmaya başladım. Artık performansından da çok memnunum.(Yarışmıyorum trafiktte araba kullanıyorum )
3)Aynı segmentteki arkadaşlarımın araçlarına bakınca bu motorun yakıt tüketiminde de beni çok tatmin ettiğini anladım. Şehir içi;7,3 Şehir dışı;5,0 -6,0 arası lt
4) Aracımda genelde 4 kişi oluyoruz. Evet çok dik yokuşlarda bayılıyor ama kalmıyor.Ama araba ağırken ve hafif rampa varken gerçekten araç sollamak cesaret ve ustalık ister bu motorla.
Arkadaşlar acaba şöyle bir ricada bulunsam, 1.4 Fire dualogic kullananlar yardımcı olabilir mi? Vitese ve devire göre aracın hızını kabaca (düz yolda ve araç yüklü değilken) yazabilir misiniz? 3., 4. ve 5. vitesler yeterli :)
Örneğin;
5. viteste 3000 devir - 100 km/s
5. viteste 2000 devir - 90 km/s
4. viteste 2000 devir - 70 km/s gibi.
Bir de 5. viteste aracı boğmadan gidilebilen en düşük hız kaç civarlarında?