Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Hızına göre şeridini bilen hiçkimse sellektör yemez

Fire Motorun şu avantajını çoğumuz göremiyoruz aslında.
Punto'da T-jet'i bir kenera bırakırsak 4 benzinli motor var.

1- 1.2 Fire 102 N.m @ 3000rpm
2- 1.4 Fire 115 N.m @ 3000rpm
3- Starjet 125 N.m @ 4500rpm
4- Multiair 130 N.m @ 4000rpm

Fire motorlarda max torkun düşük devirlerde verilmesi bir noktaya kadar diğer araçlarla kafa kafaya ivmelenme değeri olduğunu gösteriyor.

Ancak o devri koruyabilme yetisi olarak nitelendirebileceğimiz motor gücü işin içine girince araya saniye farkları girmiş oluyor

1- 0-100 14.5s 65/69 BG
2- 0-100 13.2s 77BG
3- 0-100 11.4s 95BG
4- 0-100 10.8s 105BG

5-TJET 8.9s 120BG

Yani dik yokuşlarda kalkmasında, ya da kalkışlardaki ilk hızlanmadaki farkın atla deve olmadığını düşünüyorum

Ancak tabiki de gücü yüksek olan araç, çıktığı yüksek devri daha iyi şekilde muhafaza ediyor, bizde ise ya çok gaza basacağız çok yakacak, ya da devir düşecek. Napalım yukarda arkadaş da demiş, ne kadar ekmek o kadar köfte...

Bu da tahmini tork eğrileri arasındaki fark:



Yani düşük devirlerde fark olmaması
Grafiklerde de anlaşılacağı gibi, fire düşük devir, ş.içi arabası...
furkancım fire ile rollinge girsin demiyoruz uzun yolda rahatlıkla araç sollayabilsin diyoruz.Kalkış çok önemli değil o hıza rahat çıkabilmek ve stabil gidebilmek önemlidiir.