Sayfa 10/14 İlkİlk ... 67891011121314 SonSon
287 sonuçtan 181 ile 200 arası

Konu: 1.4 fire'ı kötüleyenler

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı muratpolat12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fire motorun amaci standart bir kullanici ve aile araci deneyimi yasatmasidir.yakiti az oldugu icin performansida dusuk olacaktir.dagda bayirda vites kuculteceksiniz baska sansiniz yok.bunu bilerek araci almak ve kullanmak gerekiyor.bir arkadas yukarda tum rampalari 4le ciktigibi iddia etmis ama pek inandirici gelmedi ornegin kiziltepe mardin arasi rampada 2.vitesle cikacaktir.basinca gitsin rampada 5.vitesle araba sollamak istiyorum diyorsaniz tjete gecip yakitini kabul edeceksiniz
    Ama şu var ki çok yavaşlamak zorunda kalmadığım sürece 3'e düşmüyorum uzun yolda. Yokuş çıkarken kamyon arkasına kalırda hızım 70'in altına inerse işte o zaman 3 e alıp o şekilde durumu atlatmak zorunda kalabiliyor insan. Ki bu çok normal. Ve özel bir durum.

    Yolu doğru okuyan kişi 4 den aşağı düşmez.

    Ama nedir dizel kullanırken 5'den aşağı düşmezdim.
    6 ileri arçalarda ise mecvuren 5 e düşülen yerler oluyor. Malum 6. vites biraz uzun oluyor dizellerde.

    Son olarak o kadar dikkat etmeme rağmen uzun yolda 6'nın altına düşemedim. Ben de 120-130 gidiyorum 7lt yakıyorum :p
    Böyle kabullendim ben bu aracı.
    Tam bir ş.içi aracı.
    Belki 1.2 daha bile iyedir ş.içinde.

  2. #2
    murat polat
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. muratpolat12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    142
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama şu var ki çok yavaşlamak zorunda kalmadığım sürece 3'e düşmüyorum uzun yolda. Yokuş çıkarken kamyon arkasına kalırda hızım 70'in altına inerse işte o zaman 3 e alıp o şekilde durumu atlatmak zorunda kalabiliyor insan. Ki bu çok normal. Ve özel bir durum.

    Yolu doğru okuyan kişi 4 den aşağı düşmez.

    Ama nedir dizel kullanırken 5'den aşağı düşmezdim.
    6 ileri arçalarda ise mecvuren 5 e düşülen yerler oluyor. Malum 6. vites biraz uzun oluyor dizellerde.

    Son olarak o kadar dikkat etmeme rağmen uzun yolda 6'nın altına düşemedim. Ben de 120-130 gidiyorum 7lt yakıyorum :p
    Böyle kabullendim ben bu aracı.
    Tam bir ş.içi aracı.
    Belki 1.2 daha bile iyedir ş.içinde.
    fire kullanmadım bir önceki kasanın 1.4 16v 95hp motorunu 3 seneye yakın kullandım ve yokuş yukarı 3'e çok rahat düşüyordu.77hp 1.4 bir araç yokuş tırmanırken 4.vitesten aşağı düşmüyor diye iddia etmek bence doğru değil.Ozaman siz aracı boğuyorsunuz,yada sizin rampa anlayışı ile diğer arkadaşların ki farklı.Uzun yol tecrübeniz ne kadar bilemem ama türkiye'de adana çıkışı bolu dağı mardin virajları ayvalık küçükkuyu rampaları vs.. türkiye'nin bir çok rampasını görmüş biri olarak tjet bile 5le çıkamazken fire nasıl 4 le çıkacak..
    Son olarak fire motorda vites küçültmek kadar normal birşey yok.Bu anormal değil normal bir durumdur.

  3. #3
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı muratpolat12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fire kullanmadım bir önceki kasanın 1.4 16v 95hp motorunu 3 seneye yakın kullandım ve yokuş yukarı 3'e çok rahat düşüyordu.77hp 1.4 bir araç yokuş tırmanırken 4.vitesten aşağı düşmüyor diye iddia etmek bence doğru değil.Ozaman siz aracı boğuyorsunuz,yada sizin rampa anlayışı ile diğer arkadaşların ki farklı.Uzun yol tecrübeniz ne kadar bilemem ama türkiye'de adana çıkışı bolu dağı mardin virajları ayvalık küçükkuyu rampaları vs.. türkiye'nin bir çok rampasını görmüş biri olarak tjet bile 5le çıkamazken fire nasıl 4 le çıkacak..
    Son olarak fire motorda vites küçültmek kadar normal birşey yok.Bu anormal değil normal bir durumdur.
    Tabiki kullanılan yollar çok önemli

    İst-Çanakkale arası gidip geliyorum ben, zaten uzun yollarda %7den fazla eğim olmaz. Bu standarttır. Diğer geçitler ve lokal yolları onlarda durum farklı, dizel bile olsa 3'e kadar inersiniz.

    Benim kullandığım güzergahta, Marmara eğerlisinde,tekirdağ çıkışında ve keşan sonrası koru dağında uzun yollarda görebileceğimiz en uzun yokuşlar kadar vardır, benim yazdıklarım o yollara dayanıyor.

    Bu arada aracı boğan 3'e de düşer 2'ye de.
    Zaten belirttim, çok özel bir durum olmadıkça 3'e düşme gibi bir durumla karşılaşmadım diye.
    Ancak yokuş çıkarken arkandan vızır vızır tam gaz gelen dizeller olunca, mecburen önündeki kamyonun arkasında kalıyorsun ve vites düşmen gerekiyor O arkadan gelen araçların da önüne atlayıp yollarını kesecek değiliz yokuş tırmanırken.
    Konu celenlee tarafından (30/12/2012 Saat 18:01 ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    murat polat
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. muratpolat12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    142
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabiki kullanılan yollar çok önemli

    İst-Çanakkale arası gidip geliyorum ben, zaten uzun yollarda %7den fazla eğim olmaz. Bu standarttır. Marmara eğerlisinde ve tekirdağ sonrası da uzun yollarda görebileceğimiz en uzun yokuşlar kadar vardır, benaim yazdıklarım o yollara dayanıyor.
    o yolu herhalde kendi özel aracımla 40-50 kere gitmişimdir ve benim bahsettiğim rampalar ile o yoldakilerin hiç alakası yok.O yoldaki tek rampa korudağı'dır.O da biraz tırmanıştan sonra hemen yokuş aşağı yola döner.İstanbul-çkale zaten 350km uzun yol bile sayılmaz fire motoru inşallah farklı yol şartlarında deneyebilirsiniz.

  5. #5
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Para Çokomel Eğrisine göre şahane araç. Her zaman diyorum Parasına göre en iyi donanımı veren her zaman Fiattır diye. Yüksek performans beklemiyeceksin. LPG ile inanılmaz uyumlu takıcaksın LPG yi ekonominin kralını yapacaksın. Dizellerden az yakıyorum var mı ötesi?

  6. #6
    murat polat
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. muratpolat12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    142
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Alıntı Budweiser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Para Çokomel Eğrisine göre şahane araç. Her zaman diyorum Parasına göre en iyi donanımı veren her zaman Fiattır diye. Yüksek performans beklemiyeceksin. LPG ile inanılmaz uyumlu takıcaksın LPG yi ekonominin kralını yapacaksın. Dizellerden az yakıyorum var mı ötesi?
    aynen öyle çok haklısın fire motorun derdi hızı değil yakıtıdır.4'e düşse ne olur 3'e düşse ne olur.

  7. #7
    Aykut BODUR
    aykut_1914 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3.825
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35 DAY 02
    Edilen teşekkür: 874

    Standart

    Alıntı Budweiser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Para Çokomel Eğrisine göre şahane araç. Her zaman diyorum Parasına göre en iyi donanımı veren her zaman Fiattır diye. Yüksek performans beklemiyeceksin. LPG ile inanılmaz uyumlu takıcaksın LPG yi ekonominin kralını yapacaksın. Dizellerden az yakıyorum var mı ötesi?
    kaan kardeşim ne kadar yakıyosun merak ettim

  8. #8
    murat polat
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. muratpolat12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    142
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Cok onemli degil fire ile bol gazlamalar iyi aksamlar

    GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi

  9. #9
    ertan alp
    meltdown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/11/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    181
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    2008 GP dynamic aracım vardı. Çok seviyordum aracımı. Ne zaman GP görsem aklıma geliyor. 30 litre LPG ile 380-400 km arası yol yapıyordum. Maksimum otobanda 190a kadar çıktım... herşeyinden çok memnundum. Hele yakıtı... Ama daha performanslı bir araç almak istedim. Focus aldım. aynı miktar LPg ile 280-300 km arası yol yapıyorum. Yakıtım %25 arttı. Ama hızlanmalar yol tutuş vs. Segment farkı olduğu için bunlardan bahsetmiyorum. Karar size kalmış. %25 daha fazla yakmak istiyorsanız siz de 1.6 motor kullanın. Ama lütfen GP 1.4 8v seri, yokuşta şu vitesle çıkıyorum vs. demeyin, kendinizi kandırmayın. Ekonomi için GP ile baş edecek tek araba Yaris 1.33.... Başka da benzinli araba yok piyasada. Arabanızın kıymetini bilin, arabayı da gereksiz yere eleştirmeyin. Hız istiyorsanız T-jet alın, bravo multijet alın... Sonuç olarak ne istiyorsanız onu düşünerek alın ama sonra pişman olmayın...

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #10
    murat polat
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. muratpolat12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    142
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Alıntı meltdown Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2008 GP dynamic aracım vardı. Çok seviyordum aracımı. Ne zaman GP görsem aklıma geliyor. 30 litre LPG ile 380-400 km arası yol yapıyordum. Maksimum otobanda 190a kadar çıktım... herşeyinden çok memnundum. Hele yakıtı... Ama daha performanslı bir araç almak istedim. Focus aldım. aynı miktar LPg ile 280-300 km arası yol yapıyorum. Yakıtım %25 arttı. Ama hızlanmalar yol tutuş vs. Segment farkı olduğu için bunlardan bahsetmiyorum. Karar size kalmış. %25 daha fazla yakmak istiyorsanız siz de 1.6 motor kullanın. Ama lütfen GP 1.4 8v seri, yokuşta şu vitesle çıkıyorum vs. demeyin, kendinizi kandırmayın. Ekonomi için GP ile baş edecek tek araba Yaris 1.33.... Başka da benzinli araba yok piyasada. Arabanızın kıymetini bilin, arabayı da gereksiz yere eleştirmeyin. Hız istiyorsanız T-jet alın, bravo multijet alın... Sonuç olarak ne istiyorsanız onu düşünerek alın ama sonra pişman olmayın...
    daha ne denebilir ki helal olsun.. Her kelimenize katılıyorum.Ben tjet ile her yokuşu çıkarım diye iddia edemezken bazı arkadaşlar fire ile çıktığını söylüyor.

  12. #11
    Uğur Ayıkol
    Undead Rogue Xenophan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/07/2012
    Yaş
    39
    Mesajlar
    350
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35MAS94
    Edilen teşekkür: 54

    Standart

    Merhaba,
    Yazıların çoğunu okudum. Ben göreceğiniz gibi 1.3 multijet sahibiyim ve aracı 2. El aldım.

    Bence araçlarımız hangi motorla olursa olsun sınıfındaki eşdeğerlerine nazaran hem konforlu hemde stabil.

    Banada ilk başlarda çekmez gitmez diyorlardı. Banada yakıtı çok ekonomik geliyordu ve aldım. Sonuç makina sağlam ve beni yeterince tatmin ediyor. Otobanda 190ıda gördüm rahatlıkla. Zaten 120den 170e çıkması birkaç saniye sürüyor. Ama o hızlarda uzun süre seyretmeye ne kadar ihtiyacım var? Ne kadar yakıt harcıyorum? 1depo yakıtla 900 1000km yapan başka hangi araç var? Sorulması gereken asıl sorular bunalar. Sonucta araçlarımız yarış yada performans makineleri taşımıyorlar tjetler haricinde. Performans isteyen gitsin bmw audi vs vs alsın ya da daha üst segmet araç alsın ve vergi+yakıt tüketimine razi gelsin.

    Geçtiğimiz bayramlardan birinde izmirden Tekirdağ a gitmem gerekti. Uçak fiyatları bayram nedeniyle uçuktu. Bizde arabayla gitmeye karar verdik. 1depo mazotla gidip döndük 2 kişi. Hadi bunu birde bmw ile yapalım git gel 1060km ya da abartmayalım 1.6 focusla yapalım kac depo gidecek bakalım...

    Bence kimse başkasının ne dediğine takılmamalı. Önemli olan siz makineden ne kadar keyif alıyorsunuz ya da sizi ne kadar tatmin ediyor kısmı. Internetteki verinin doğruluğu tartışılır. Siz bildiğinizi, doğruyu yazın ki insanlar doğruyu bilsin.


    Çekmez mi al canavar gibi çekiyor

    GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
    For the Horde!

  13. #12
    görkem koçsan
    görkem koçsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2009
    Mesajlar
    1.003
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 162

    Standart

    ne yakıt tasarrufu ya fire motordan bi cacık olmaz benim ilk arabamda gp. fireydi. siz fire motorla gelin ben zong.da size bi yokuş göstereyimde 5 kişi nasıl kalınıyomuş yolda görün.tek avantajı var bakımı ucuz sorun çıkarmaz o başkada bi nane değil.ve inanın ben t jetle yakıtta ortalama daha az değerler kaydettim.akıl var mantık var 80 beygirden aşağı doğan bile yok hangi yılda yaşıyoruz kötülüyorum işte fire motoru açık açık.araba sollasan geçmek bilmez(bunun performanslada alakası yok) tamam performans motoru değil biliyoruz ama araba bu sonuçta.

  14. #13
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Her araç belli bir amaçla üretilir arkadaşlar. Henüz Punto'mu teslim almadım, Fire motoru tecrübe etmedim. Ancak bu motor şehir içinde kullanılması için, üretimi ve işletimi tamamen ekonomi gözetilerek üretilmiş bir motor.

    Dolayısıyla X şehrindeki yokuşta bayılması, Y şehrindeki hava şartlarında çok yakması vs. bu motoru kötü yapmaz. Bir motoru kötü, başarısız yapan, sürekli arıza yapması, üretim amacına uygun olarak çalışmamasıdır. Fire motoru abuk subuk arızalar veren, sürekli parça değiştirten var mı aranızda?

    Gördüğüm kadarıyla insanlar bu motoru hep "performansı düşük, çekmiyor" vs. diyerek kötülemişler. Diyelim ki benim bir araçtan beklentim 0-100'ü 5 saniye olsun, inanılmaz performanslı olsun. Şimdi ben bu beklentime uymayan tüm araçları kötüleyeyim mi sağda solda? O araçlar performanslı olsun diye üretilmemişler ki? Fire'ları "150 beygir, kesinlikle bayılmaz" diyerek satıyorlar da benim mi haberim yok?

    Ben dimdik yokuşların olduğu bir yerde yaşasam, aracıma zaman zaman da olsa 5 kişi alacak olsam, gider jip alırım, kamyonet alırım arkadaşlar. Bütçem yetmiyorsa ikinci elini alırım, ona da yetmiyorsa almam. Mutlaka bir araç edinmem gerekiyorsa da alabileceğimin en iyisini alır, "motoru çekmiyor" diye yakınmam. Çünkü bilerek alıyorum. Ne kadar ekmek, o kadar köfte.

  15. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  16. #14
    murat polat
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. muratpolat12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    142
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her araç belli bir amaçla üretilir arkadaşlar. Henüz Punto'mu teslim almadım, Fire motoru tecrübe etmedim. Ancak bu motor şehir içinde kullanılması için, üretimi ve işletimi tamamen ekonomi gözetilerek üretilmiş bir motor.

    Dolayısıyla X şehrindeki yokuşta bayılması, Y şehrindeki hava şartlarında çok yakması vs. bu motoru kötü yapmaz. Bir motoru kötü, başarısız yapan, sürekli arıza yapması, üretim amacına uygun olarak çalışmamasıdır. Fire motoru abuk subuk arızalar veren, sürekli parça değiştirten var mı aranızda?

    Gördüğüm kadarıyla insanlar bu motoru hep "performansı düşük, çekmiyor" vs. diyerek kötülemişler. Diyelim ki benim bir araçtan beklentim 0-100'ü 5 saniye olsun, inanılmaz performanslı olsun. Şimdi ben bu beklentime uymayan tüm araçları kötüleyeyim mi sağda solda? O araçlar performanslı olsun diye üretilmemişler ki? Fire'ları "150 beygir, kesinlikle bayılmaz" diyerek satıyorlar da benim mi haberim yok?

    Ben dimdik yokuşların olduğu bir yerde yaşasam, aracıma zaman zaman da olsa 5 kişi alacak olsam, gider jip alırım, kamyonet alırım arkadaşlar. Bütçem yetmiyorsa ikinci elini alırım, ona da yetmiyorsa almam. Mutlaka bir araç edinmem gerekiyorsa da alabileceğimin en iyisini alır, "motoru çekmiyor" diye yakınmam. Çünkü bilerek alıyorum. Ne kadar ekmek, o kadar köfte.
    Ben senin yerine olsam araci teslim almadan vazgecer onun yerine multiair alirim.sonra pisman olursun.uzun yola ciktin mi milletten selektor yemekten gozlerin kamasir )

    GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi

  17. #15
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2012
    Mesajlar
    1.897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Standart

    Alıntı muratpolat12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben senin yerine olsam araci teslim almadan vazgecer onun yerine multiair alirim.sonra pisman olursun.uzun yola ciktin mi milletten selektor yemekten gozlerin kamasir )

    GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
    kardeş kusura bakma şu yazıdan tek çıkardığım senın ne şöförlük bildiğin nede foruma yazmayı bildiğin kusura bakmada sol şeridi sürekli kapatırsan sellektör manyağı olursun isterse ne marka araç olursa olsun. Diyelim ki altında bugatti veyron var.... Sellektör yemiceni mi zannediyosun. Dostum şöförlük şifresini bi çöz beyninde sonra böyle iddialı yorumlar yaz. fire motora *** atıyon ama kusura bakmada fiat arabasına değilde bmw,mercedes,jaguar,volvo , paganizonda, bugatti, ferrari, maserati,buick vs. araçlara bin. sonra *** at. Fiata *** atma, atacaksanda binme bilader. hevesi olanında canını sıkma...
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  18. #16
    murat polat
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. muratpolat12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    142
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Alıntı biancoangelo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeş kusura bakma şu yazıdan tek çıkardığım senın ne şöförlük bildiğin nede foruma yazmayı bildiğin kusura bakmada sol şeridi sürekli kapatırsan sellektör manyağı olursun isterse ne marka araç olursa olsun. Diyelim ki altında bugatti veyron var.... Sellektör yemiceni mi zannediyosun. Dostum şöförlük şifresini bi çöz beyninde sonra böyle iddialı yorumlar yaz. fire motora *** atıyon ama kusura bakmada fiat arabasına değilde bmw,mercedes,jaguar,volvo , paganizonda, bugatti, ferrari, maserati,buick vs. araçlara bin. sonra *** at. Fiata *** atma, atacaksanda binme bilader. hevesi olanında canını sıkma...
    fire motora iyi diyince çok iyi şöför oluyoruz haklısın ) Gel bana şöförlük öğret.Altımdaki fiat niye b o k atayım.Gitmeyen araca gidiyor diye komik olma.Ayrıca uslubuna dikkat et ben senin askerlik arkadaşın değilim.

  19. #17
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı muratpolat12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben senin yerine olsam araci teslim almadan vazgecer onun yerine multiair alirim.sonra pisman olursun.uzun yola ciktin mi milletten selektor yemekten gozlerin kamasir )

    GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
    Hızına göre şeridini bilen hiçkimse sellektör yemez

    Fire Motorun şu avantajını çoğumuz göremiyoruz aslında.
    Punto'da T-jet'i bir kenera bırakırsak 4 benzinli motor var.

    1- 1.2 Fire 102 N.m @ 3000rpm
    2- 1.4 Fire 115 N.m @ 3000rpm
    3- Starjet 125 N.m @ 4500rpm
    4- Multiair 130 N.m @ 4000rpm

    Fire motorlarda max torkun düşük devirlerde verilmesi bir noktaya kadar diğer araçlarla kafa kafaya ivmelenme değeri olduğunu gösteriyor.

    Ancak o devri koruyabilme yetisi olarak nitelendirebileceğimiz motor gücü işin içine girince araya saniye farkları girmiş oluyor

    1- 0-100 14.5s 65/69 BG
    2- 0-100 13.2s 77BG
    3- 0-100 11.4s 95BG
    4- 0-100 10.8s 105BG

    5-TJET 8.9s 120BG

    Yani dik yokuşlarda kalkmasında, ya da kalkışlardaki ilk hızlanmadaki farkın atla deve olmadığını düşünüyorum

    Ancak tabiki de gücü yüksek olan araç, çıktığı yüksek devri daha iyi şekilde muhafaza ediyor, bizde ise ya çok gaza basacağız çok yakacak, ya da devir düşecek. Napalım yukarda arkadaş da demiş, ne kadar ekmek o kadar köfte...

    Bu da tahmini tork eğrileri arasındaki fark:



    Yani düşük devirlerde fark olmaması
    Grafiklerde de anlaşılacağı gibi, fire düşük devir, ş.içi arabası...

  20. #18
    murat polat
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. muratpolat12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2012
    Yaş
    40
    Mesajlar
    142
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 30

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hızına göre şeridini bilen hiçkimse sellektör yemez

    Fire Motorun şu avantajını çoğumuz göremiyoruz aslında.
    Punto'da T-jet'i bir kenera bırakırsak 4 benzinli motor var.

    1- 1.2 Fire 102 N.m @ 3000rpm
    2- 1.4 Fire 115 N.m @ 3000rpm
    3- Starjet 125 N.m @ 4500rpm
    4- Multiair 130 N.m @ 4000rpm

    Fire motorlarda max torkun düşük devirlerde verilmesi bir noktaya kadar diğer araçlarla kafa kafaya ivmelenme değeri olduğunu gösteriyor.

    Ancak o devri koruyabilme yetisi olarak nitelendirebileceğimiz motor gücü işin içine girince araya saniye farkları girmiş oluyor

    1- 0-100 14.5s 65/69 BG
    2- 0-100 13.2s 77BG
    3- 0-100 11.4s 95BG
    4- 0-100 10.8s 105BG

    5-TJET 8.9s 120BG

    Yani dik yokuşlarda kalkmasında, ya da kalkışlardaki ilk hızlanmadaki farkın atla deve olmadığını düşünüyorum

    Ancak tabiki de gücü yüksek olan araç, çıktığı yüksek devri daha iyi şekilde muhafaza ediyor, bizde ise ya çok gaza basacağız çok yakacak, ya da devir düşecek. Napalım yukarda arkadaş da demiş, ne kadar ekmek o kadar köfte...

    Bu da tahmini tork eğrileri arasındaki fark:



    Yani düşük devirlerde fark olmaması
    Grafiklerde de anlaşılacağı gibi, fire düşük devir, ş.içi arabası...
    furkancım fire ile rollinge girsin demiyoruz uzun yolda rahatlıkla araç sollayabilsin diyoruz.Kalkış çok önemli değil o hıza rahat çıkabilmek ve stabil gidebilmek önemlidiir.

  21. #19
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı muratpolat12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    furkancım fire ile rollinge girsin demiyoruz uzun yolda rahatlıkla araç sollayabilsin diyoruz.Kalkış çok önemli değil o hıza rahat çıkabilmek ve stabil gidebilmek önemlidiir.
    Tamam işte biz de diyoruz ki Fire motoru uzun yolda rahatlıkla araç sollayalım diye yapmamışlar,rolling için de yapmamışlar, bizler de onu bu amaçlar için almadık, onu ortaya koymaya çalışıyoruz
    Ki sor bakalım arkadaşın temel ihtiyacı neymiş?


    Adamlar şanzımanı bile ş.içi kullanım için koymuşlar.

    O kadar yakın ve kısa ki vitesler, (abartarak söylüyorum) birbiri arasındaki farkı neredeyse hissedemiyorsun gibi Adam düşük devirde çok vites değiştirtiyor bize, ve düşük hızlarda işi bitiyor. Bu yüzden düşük hızlarda ekonomik oluyor.

    Bİz de bu farkındalıkla, bir üstündeki güçlü motorlu versiyounundan 2TL ucuza alıyoruz aracımızı senede 1-2 kere çıktığımız uzun yollarda da aracımıza uygun şekilde sürüş sergiliyoruz.

    Ş.içinde de o bir üstteki güçlü motorlu versiyonundan daha ekonomik bir sürüş almış aluyoruz.

    İhtiyacını doğru belirle ve ihtiyacını en iyi şekilde gören kesene uygun modeli al.Olay bu kadar basit.
    Konu celenlee tarafından (02/01/2013 Saat 02:33 ) değiştirilmiştir.

  22. #20
    utku yünsel
    anamurmuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/10/2012
    Mesajlar
    284
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 BG 6217
    Edilen teşekkür: 58

    Standart

    Alıntı muratpolat12 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben senin yerine olsam araci teslim almadan vazgecer onun yerine multiair alirim.sonra pisman olursun.uzun yola ciktin mi milletten selektor yemekten gozlerin kamasir )

    GT-N7100 cihazımdan 2 ile gönderildi
    arkadaşlar bu forumda bir arkadaşımız yeni bir araba aldıysa ona hayırlı olsun demek düşer insanların hevesini gereksiz yere kırmak,git arabayı teslim alma vs demek yakışık olmaz
    'Fenerbahçe büyüklüğü ne şampiyonluk büyüklüğü, ne kupa büyüklüğüdür.
    Onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür işte, adı konamaz"

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com