ben baya bi shell kullandım v-power ama opete göre sanki motor daha sesli çalışıyordu onun için tekrar opete geçtim..ama 2 tane sürekli mazot aldığım yer var birisi shell diğer opet mahmutbeydeki şubeleri denk geldiği zaman ikisinden de alıyorum fakat genelde opetten..istinye park ın altındaki opet TSK vakfının o taraflara geçtiğimde özellikle ordan alıyorum..
sektani yüksek mazotlar içerisindeki katkı maddesi ve arttırdığı performans dolayısı ile aracın sesli çalışmasına sebep olur.şöyle düşünün örneğin traktörlerde eskiden kırsal motorin vardı. Kırsal motorin normal motorine göre daha yoğun ve duman oranı yüksekti duman fazla atması motorinin içindeki yağ miktarı ile orantılıdır.hem Motor yağı ile yağlama hemde yakıtın içerisindeki çok ufak miktardaki yağ ile pistonlarIn üst odalari da yağlanir.yüksek sektanli mazotlarda yağ oranı hemen hemen hiç yok gibidir o yüzden araç dumansiz ve sesli çalışır. Bana göre en ideal yakıt katkısiz euro diseldir..çok az miktar dumandan da zarar gelmez. Zaten dizel arabada da olması gereken o dur.
EVO 1.3 MJ DYNAMIC
CHIP TUNNING
Fehmi kardeşim tecrübelerin için teşekkürler. Şu an önceliğim motorun litre bazında az yakması ve aynı istasyondan mazot almak.
Hatta bir arkadaşımız yazmıştı euro dizele bile gerek yok normal mazot AB normlarında üretildiği için kullanılabilir diye. Tabi o kadar abartmaya gerek yok![]()
biz gp'yi çok sevdik
dandik olarak (ucuz diyelim) satılan mazotlardan hiç bir zaman uzun vadede kar sağlanmaz. emin olun sürekli fuel save kullandığınızda bir süre sonra kurumlanma hat safhada olacak, enjektörler işemeye başlayacak v.s. v.s. benim aracım 78 binde iken enjektörlerden birisi işeme yaptı ve memesi değişerek işlem gördü. demek ki eski sahibi ne koyduysa depoya 78 bindeki arabanın enjektörü işeme yaptı. kimseye kullanın ya da kullanmayın demiyorum ancak siz bilirsiniz. duman yoksa kurumlanma yoktur, sağlıklı yanma vardır, temiz yakıt vardır.
mazot benzin kadar çevreci ve temiz bir yakıt değildir.v power da olsa euro da olsa kurum yapacaktır. Sürekli v power kullananlarda uzun vade de piston ve gömleklerde mikroluk aşınma lar olacak. Araç çekis ve Motor kompresyon sorunu yaşayacaklar.sizce uzun vade de (100bin km gibi). Enjektör değişmek mi mantıklı Motor blok ve pistonlar mi? Sürekli araç değiştirenler için problem olmaz ama binici kişiler için problem yaratır. Saygılar.
EVO 1.3 MJ DYNAMIC
CHIP TUNNING
ayrıca şunu belirteyim arkadaşımIn 2005 corsa s bilindiği üzere aynı Motor.sürekli aynı petrolden euro alıyor. Kurum için ne bi parçası sokuldu ne enjektör ne pompa sorunu yaşadı. Araç 142 binde canavar gibi
EVO 1.3 MJ DYNAMIC
CHIP TUNNING
hocam iyi hoş diyorsunuz da hyundai servisinde bulunuyorum. taksi müşterimiz çok. vakti gelince motor açılınca dandik yakıt kullanan ile kullanmayan arasındaki farkı onlarca defa şahit oldum. canavar gibi demekle işin aslı canavar olmuyor. bizzat v-power ile vpower+gtl arasında dyno ölçümünde 10 nm tork ve 1 hp oynuyor. ölçümü kendi aracımda bizzat kendim yaptım dyno elimizin altında olduğu için. verdiğim rakamlar atmasyon değil birebir ölçümdür. bir yakıt ne kadar iyi yanıyorsa o kadar az kurum bırakacaktır ve o kadar verimlidir. iyi yanan yakıt ile kötü yanan yakıt bir olur mu olmaz tabi. ha isteyen istediğini kullansın. ben; işin içinde ve teknik gözlem yaparak bunları söylüyorum. 1 hp içinde gidip gtl almıyorum ancak kullanan farkını ve yararını görür.
euro dizel i dandik sınıfına mi koyuyorsunuz.? Taksici müşterimiz çok diyorsun araçlar kaç bin km de acaba öğrenebilirmiyim? Muhtemelen kmleri yüksektir. Yüksek olmasa bile taksiler şehiri içi dur kalklarda kullanıldığı için yakıtın devirsiz aralıklarda verimsiz yandığından dolayı düşük km lerde kurum oluşur. Beni yanlış anlamayın sizi yanlış konuşan biri konumuna düşürmek gibi bir niyetim yok olamazda zaten. Sadece doğruları söylüyorum. Ayrıca Türkiyede dyno ile çok ufak rakamları saptayacak kalibrasyona sahip cihazların olduğunu hiç sanmıyorum . Performans artışı illa ki vardır olmaz diye birşey demedim.
EVO 1.3 MJ DYNAMIC
CHIP TUNNING
hyundai crdi motorlar geliyor genelde. 250 binde açılanıda gördüm 600 binde açılanıda gördüm. km önemli değil ben motorun içinden bahsediyorum. 600 bindeki motor 250 bindeki motordan daha az kurum bağlıyorsa eh yani.
euro dizeli dandik sınıfına sokmadım. fuel save dizeli dandik sınıfına soktum.
dyno da tek ölçüm değil her yakıt için 2'şer defa ölçüm yaptım. Türkiye'de bu kalibrasyona sahip dyno'lar mevcut ancak o ölçümü yapacak adamlar yok.
Ankara'daki computestlerde çalışan insanları görseniz inanın çoğu bilgisayar kullanmayı bilmiyor. veri girilecek yerleri ezberlemişler ver babam gazı ver. biz kendimizi geliştirmek vaktinde işten sonra onlarca defa kendi araçlarımızda denemeler yaptık, internetten araştırmalarda bulunduk v.s. v.s.
uygun olmayan cihazda 5. viteste test yapan insanlar gördüm. tabi tutturamazlar değerleri.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri