Sayfa 5/6 İlkİlk 123456 SonSon
108 sonuçtan 81 ile 100 arası

Konu: Puntolarımızın savrulması !!!

  1. #81
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    ankara istanbul arası en sıkı virajları bile 180-200 le aldım titreme bile olmadı..+esp sağolsun

    bu arada hort 2007 topic i
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  2. #82
    Ertan GÜNDOĞDU
    Slow Down brabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    825
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 ED 0455
    Edilen teşekkür: 230

    Standart

    selamlar
    bakalım ben de ikinci el aldım diye aracı zorlamadım ama limitlerini merak ediyorum ben de denediğimde paylaşırım.
    95 bg 3K modeli aracım, 54 binde arka lastikler değişmemiş. Çok da yeni duruyor kışın değiştireceğim. Önler geçen sene Dunlop yapılmış.

  3. #83
    Ertan GÜNDOĞDU
    Slow Down brabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    825
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 ED 0455
    Edilen teşekkür: 230

    Standart

    Alıntı Romeo_er2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ankara istanbul arası en sıkı virajları bile 180-200 le aldım titreme bile olmadı..+esp sağolsun

    bu arada hort 2007 topic i
    ESP devreye giriyor mu? ESP kritik durumda girer, üreticinin belirlediği limit aşıldığında örnek Volkswagen'de hemen girebilir ama Alfa romeo'da çok geç girebilir. 180-200 le alınabilecek bir virajsa, ESP'siz de dönülebilir. Tabi limit aşımı durumunda kontrol sende olur patlayabilirsin de.

    Açıkçası genel olarak şöyle bir düşüncem var düz yolda 220 olan limiti olan bir önden çekişli aracın 180-200'le en sıkı virajı sağlıklı alması zor ancak geniş ve açısı az olan viraj olması lazım, bu da sıkı olmuyor bence Ankara istanbul arası yolunu da pek bilmiyorum açıkçası

  4. #84
    TOLGA TACALOGLU
    Ulş.Er silentscream - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/02/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    342
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Plaka
    FJ 7600
    Edilen teşekkür: 187

    Standart

    Genelde sakin sakin viraj alırım...Araçta tek kişi isem bazen şeytan "hadi bişiler yap" diyor işte...Virajda cok gaz verirseniz kafadan kayma eğilimi gösteriyor ancak kontrol edilebiliyor.Hızlı girmene rağmen makul gaz verince araç tümüyle tatlı tatlı kaymaya başlıyor ama yine kontrol edilemeyecek gibi değil..
    Tabi bu ıslak yol şartlarında biraz daha dikkat etmek anlamına geliyor.
    Genel olarak araçlarımızın yol tutuşu gayet başarılı - ki benim aracımda ESP yok-
    Dengeli olmasının bir sebebi heralde arka lastiklerin yere tam paralel değil de birkaç derecelik açıyla durması.

    Saygılar.
    Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir. "Mustafa Kemal ATATÜRK"

  5. #85
    Mustafa Kubilay KARABULUT
    sowhat788 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/06/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.039
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34DP5400
    Edilen teşekkür: 418

    Standart

    Spor yay varsa ve lastiklerinizde uygunsa yol tutuşu çok sağlamdır gp nin

  6. #86
    Hüseyin Can
    hsyn28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/11/2008
    Mesajlar
    1.327
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 339

    Standart

    İzmit İstanbul otobanında arac 120 yle giderken bi sorun yok canavar gibi fakat 130 la felan arasıra 180 le giderken araba sanki seke seke gidiyormus gibi oluyor.bu sizin araclarda da var mı hele 140 la felan tır yada kamyonun yanından gecerken sanki altına kacacakmıs gibi gidiyor.sol seritte giderken viraja girince kamyonla felan cıkamıycam korkusu yasıyorum.bu arada ESP yok ne işe yarar onuda tam anlamıs deilim zaten ama.görüslerinizi bekliyorum hazır konuyuda hortlaşmışken.Birde 185-65-15 lastik havaları ne olmalıdır ön ve arka için lastiklerden kaynaklıda olabilir diye düsündüm yeni arac sonucta.viraja 90 ve üstü girmek yay ve jantsız zaten ucuyomus gibi oluyo.
    EVOEVOEVOEVOEVO

  7. #87
    Mustafa Kubilay KARABULUT
    sowhat788 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/06/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.039
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34DP5400
    Edilen teşekkür: 418

    Standart

    Pazar akşamüstü Ankara dan İstanbula döndüm yol notları vereyim;

    -195*60*15 lastik
    -3,5 H&R yay
    -1,4 77 HP

    - 110-140Km aralığında süratle geldim daha çok 120-130 Km ortalamalı - 4 saat sürdü
    - Eğim yakaladığımda 160-170 km lere çıktığım oldu
    - Ortalama yakıt 6,9 Lt
    - Virajlarda savrulma hiç hissetmedim
    - Kamyon ve tır olayında tabiki hissediyorsunuz (her arabada hissedilir fizik kanunlarıyla alakalı)

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #88
    Ertan GÜNDOĞDU
    Slow Down brabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    825
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 ED 0455
    Edilen teşekkür: 230

    Standart

    Alıntı hsyn28 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    185-65-15 lastik havaları ne olmalıdır ön ve arka için lastiklerden kaynaklıda olabilir diye düsündüm yeni arac sonucta.
    benim araçta da 185-65-15 lastik var, Spor paket lastik jantı. Kitapçıkta ön 32 arka 29 yazıyordu. Ben her ikisine de aynı bastım 32. Lastik basıncını yalnız günün ortalama sıcaklığında lastikler soğukken kontrol etmende fayda var.

    bu konuyu ben test etmiştim, yazın sabah lastik basınçlarını kontrol ettim. Sonra öğle sıcaklığında izmir kuşadası yaptım. Otobanda (70) ve yaklaşık 10 km virajlı yollarda bol frenli aracın limitlerinde gittim. Yanılmıyorsam önler 7 bar fazla çıktı arkalar da 3 veya 4 bar Araç alfa 156, 1.6 'ydi. Lastikler 205 x 55 x R16 v lastik.
    Konu brabus tarafından (12/05/2010 Saat 15:04 ) değiştirilmiştir.

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #89
    Sertaç Sertaç
    smartmavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/04/2009
    Mesajlar
    1.845
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 445

    Standart

    Daha önce de yazmıştım, punto'da arkadan savrulma eğilimi var. Ne hikmetse yeni Dunlop performans serisi lastiklerimle bu daha da belirgin hale geldi.. Savrulma için öle yüksek hızlara da gerek yok. 60-70 gibi hızlarla kelebek kavşaklardaki bağlantı yollarına girince bile savrulabiliyor; Bir kaç defa asr'yi hissettim-ayağınız frende değilken araba kesik kesik fren yapıyor-tutunamayan tekerleğin asimetrik yönündeki tekerlek frenliyor-en azından ben öyle hissediyorum.

    Mesela sağa doğru devamlı viraja gireyim, sol arka teker kaymaya başladığı anda sağ ön de kesik frenlemeler hissedilebiliyor. (Sanırım lastiklerin tur sayısını algılayan sensörler var).

  12. #90
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    ankara kırıkkale arası hergün gidip geliyorum
    kırıkkale - ankara istikametinde, elmadağı rampasına gelmeden 10 km önce sert virajlar vardır.
    403 otobüsler 90 km hız ile rahat sayılacak şekilde dönüyorlar ben 125 gibi bir hızla girdim (gps de 125 yazıyordu kadranda 133 - 135 arası birşeydi) arkası tatlı tatlı kaydı
    arabanın karakteristiği budur. lastikler, jantlar, yaylar herşey stok halde...

    arabanın sınırlarını bildikten sonra hiç bir sorun teşkil etmez...

  13. #91
    Ertan GÜNDOĞDU
    Slow Down brabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    825
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 ED 0455
    Edilen teşekkür: 230

    Standart

    Can senin dediğin gibi biz de deneyeceğiz bakalım. Açıkçası çok bir şey beklemiyorum. Ayrıca çok doğru bir bilgi vermişsin. Kadran'daki hıza çok güven olmaz ~%5 Sapma varmış. lada Samara'm vardı fabrika max. hızının düz yolda 20 Km üstüne çıkabiliyordu, aynı şekilde Doğan'lar da öyleydi. Ah o zamanlar GPS yoktu gerçek hızı görelim
    Oto Motor Spor Dergisi 100 Km'de sapmasını hesaplıyordu.

  14. #92
    HAKAN SABANCI
    karaduman forever... :) sabanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/02/2010
    Mesajlar
    2.239
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Plaka
    35 AN 1933
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    215_40_17'' jant lastikle kesin çözüm arkadaşlar tabiki aşırı zorlamadığınız takdirde

  15. #93
    sakin karadas
    sakinkaradas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/03/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    718
    Nereden
    Çorum
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 141

    Standart

    ben 3 ay oldu alalı yaklaşık 4bin km yol yaptım.hiç arabanın kaydıgını hissetmedim.bence sürücü ile alakalı bir durum.

  16. #94
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    her aracın limiti farklıdır diye birsey yanlıs bir bilgi zira esp hıza gore degil aracın virajda savrulmaya baslamasında devreye girer bu 40 da olabilir 90 da 200 de olabilir amac aracı yolda cizgide tutabilmek. savrulma konusuna gelince nasıl bir viraja nasıl bir hızla girdigiinize bagla ama ben aracın yol tutuusundan memnunum fakat. önden kayma olayı gecen bir basıma gelid. cok hızlı degildim virajda hatta gobek vardı ufak onu gecip yoluma devam etmem gerekiyor gonekte kucuk bir gobek ama hızlı olmamama ragmen kafadan kaydı. sasırdım bu hzda kaymasına. arkadan degil ama bence onden sıkıntı var

  17. #95
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    çekişten düşerek viraj alırsanız önden çekişli araçlar kaymaya meyillidir.. arkadan itişlilerde çekişten düşerek kayma daha az olur çünkü motor freni arkaları yavaşlatırken önü toparlamayı kolaylaştırabilir..

    her aracın limiti vardır yol şartlarına göre değişir ama limitler standart yollarda test edilip karşılaştırma yapmak doğru olur..

    bu arada Grande Punto yol tutuşunda sınıfında en iylerden sport olanlar özellikle..

  18. #96
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    Alıntı brabus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ESP devreye giriyor mu? ESP kritik durumda girer, üreticinin belirlediği limit aşıldığında örnek Volkswagen'de hemen girebilir ama Alfa romeo'da çok geç girebilir. 180-200 le alınabilecek bir virajsa, ESP'siz de dönülebilir. Tabi limit aşımı durumunda kontrol sende olur patlayabilirsin de.

    Açıkçası genel olarak şöyle bir düşüncem var düz yolda 220 olan limiti olan bir önden çekişli aracın 180-200'le en sıkı virajı sağlıklı alması zor ancak geniş ve açısı az olan viraj olması lazım, bu da sıkı olmuyor bence Ankara istanbul arası yolunu da pek bilmiyorum açıkçası
    esp devreye girmedi tabiki..ama girebileceği durumda sağolsun yardım ediyo
    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  19. #97
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    ankara istanbul arası esp'yi devreye sokabilecek pek bir viraj yok gibi, kışın işler değişir tabi..
    iğneada yolunu bilenler varsa bana katılacaklardır şahane virajlar peşi sıra ve esp test etmek istiyorsanız birebir,
    cesaret ister tabi bir taraf uçurum gibi diğer taraf dağ tepe..

    city değiştirdikten sonra esp nin sisteme tekrar tanıtılması gerekiyor diye biliyorum..
    yanlış hatırlamıyorsam tekerlekler arasında 4nm den fazla çekiş kaybı yada artışı varsa esp devreye giriyor diye biliyorum..
    en azından benimkini o şekilde ayarladılar cihaza bağlıyken görmüştüm..
    acaba o değeri 2-3nm yapıp esp nin daha erken devreye girmesi sağlanabilir mi?

  20. #98
    Ertan GÜNDOĞDU
    Slow Down brabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    825
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 ED 0455
    Edilen teşekkür: 230

    Standart

    Alıntı smartmavi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha önce de yazmıştım, punto'da arkadan savrulma eğilimi var. Ne hikmetse yeni Dunlop performans serisi lastiklerimle bu daha da belirgin hale geldi.. Savrulma için öle yüksek hızlara da gerek yok. 60-70 gibi hızlarla kelebek kavşaklardaki bağlantı yollarına girince bile savrulabiliyor; Bir kaç defa asr'yi hissettim-ayağınız frende değilken araba kesik kesik fren yapıyor-tutunamayan tekerleğin asimetrik yönündeki tekerlek frenliyor-en azından ben öyle hissediyorum.

    Mesela sağa doğru devamlı viraja gireyim, sol arka teker kaymaya başladığı anda sağ ön de kesik frenlemeler hissedilebiliyor. (Sanırım lastiklerin tur sayısını algılayan sensörler var).
    yeni dunlop performans lastikleri ile bu kadar kolay arkadan savruluyorsa yandık.
    Cumartesi full aracı test edicem, 50bin km yapmış benim stok lastiklerle
    Keşke güzel rot balansçı bulsam da öyle test etsem. Bu arada istanbul'da hafif yokuş aşağı virajlı nereyi tavsiye edersiniz sakin bir yer olması gerekiyor?
    Ayrıca kız kardeşime ve kı arkadaşıma da trafikte araç tecrübesi kazandıracağım nerelerde böyle çalışma yapabiliriz çok sakin trafikli.
    bu haftasonu işim çok

  21. #99
    Ertan GÜNDOĞDU
    Slow Down brabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    825
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 ED 0455
    Edilen teşekkür: 230

    Standart

    Alıntı pdr42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her aracın limiti farklıdır diye birsey yanlıs bir bilgi
    bu bilgiyi yukarda ben verdim, kesinlikle de doğru bir bilgi.
    Örnek Mercedes A Sınıfını, ML Serisi kullanırsanız, araç savrulmaya başladığı anda devreye girer. Güvenlik çok önemli.
    Ama biraz daha sportif bir araç kullanırsanız örnek Alfa Romeo, ESP belli süre sonra devreye girer.
    Bunu bir çok makale'de okudum. Yukarda verdiğim örneklerde araçlarda kendim de test ettim.
    Bence bu konuda yanlış biliyorsun.

  22. #100
    Ertan GÜNDOĞDU
    Slow Down brabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/04/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    825
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 ED 0455
    Edilen teşekkür: 230

    Standart

    Alıntı Romeo_er2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    esp devreye girmedi tabiki..ama girebileceği durumda sağolsun yardım ediyo

    ben hala anlamış değilim nasıl en sıkı virajları 180-200 le aldığını Formula 1 araçları 10-15 metre genişlikteki piste; orta düzey virajları 160'la alıyor

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 5/6 İlkİlk 123456 SonSon

Benzer Konular

  1. Grande puntolarımızın 50 yıl sonra neye benzeyeceği :)
    soldierkan tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 40
    Son Mesaj: 02/02/2009, 00:49
  2. Puntolarımızın Gizemleri..
    ugurozer tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 03/09/2007, 13:24

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com