Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Selim, sorun %99.9 Vizyon eksikliği

Hadi yüksek hacimin Türkiyeye getirilmemesinin mantıklı-finansal açıklamaları yapılabilir ama mesela şu twinairin şuanda Türkiyede olmaması tamamen vizyon eksikliği belki buna bir de Fiatın Tofaşa bakış açısını ekleyebiliriz ki zaten bunun da kaynağı yine vizyon eksikliğidir

Örneğin bir Punto Abarth ın Türkiyeye gelmemesi hadi bunu geçtim 135bg lik bir Punto Sportun Türkiyeye gelmemesinin maliyetle pazar araştırmasıyla hiçbir alakası olamaz.Yine olay vizyon eksikliğine gelmekte.Bu araçların en azından ama en azından özel siparişle (Tofaş Tarafından) buraya gelmesi lazım.Şimdi denilebilirki bu Sportu, Abarth ı kaç kişi alacak bir pazar araştırması yapsak sonuç ortaya çıkar... Zaten sonuç için bu araştırmaya gerek yok.8 yaşındaki çocuğa sorsan bu versiyonların toplam model gamındaki satış oranı %100 1 i hatta %100 0.1 biri bile geçmeyeceğini bilir Bu durumda sadece bize özel değil Avrupada da benzer oranlar geçerli.Ancak bu miktardaki satış bile insanların Tofaş üzerinden Fiata bakış açısını değiştirebilir.Marka imajını yükseltebilir,

Güçlü motorları bıraktık yakıtın çok pahalı olduğu ülkemizde Tofaş şu twinairi dünyada ilk olarak ülkemizde pazara sunma başarısı göstermeliydi ama dediğim gibi yine ''Vizyon Eksikliği''

Tofaşın kendi bünyesinde bir Maseratiyi getirmesiyle bir Punto Abarthı getirmesini birbiriyle karıştırmamak lazım.İkisinin maliyet hesaplamaları birbirinden çok ama çok farklı.Parçaydı, müşteri miktarıydı, stoktu....bunlar tamamen hikaye.Fiatın, Renault, Opel, VW, Peugeot, Seat, Skoda... gibi rakipleri güçlü-ekonomik versiyonları Türkiyeye getirdikçe ve Tofaş buna sadece baktıkça insanlarımızın kullandığımız Fiatlara bakış açısı hiçbir zaman değişmeyecek, marka değeri de hiçbir zaman artmayacaktır...
Ben aynı fikirde değilim... Bazı konularda fiat tüketiciden farklı düşünüyor bana göre de bazı yerlerde hata yapıyor... Evo yerine punto yeni lineadaki yetersiz değişim... Ancak sizinde dediğiniz gibi % oran önemli... Birde firmalar yaptıkları yatırımdan beklenen karlılığı elde edene kadar değişim yapma tarafı olmuyorlar... Örneğin ABD mobil telefon uygulamasına çok geç katılmıştır... Çünkü şehirlerin tamamı kablolu telefon hattı ile donatıldığı için bunun yatırım maliyeti çıkartılmak durumunda kalınmıştır... Ben buna benzetiyorum... Tabiki tüketici beklentileri de karşılanmalı ama vizyonla alakalı değil diyorum ben...

Alıntı Honor COOPER Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Tamamen katılıyorum.
Tofaşı savunmaya gerek yok.İçindeki motor hariç tüm parçaları standart olan Evo sportu getirmenin tofaşa ne yükü olacak.Yada eminim vergi avantajı ve ekonomikliğiyle rakip firmaları dumur edecek Twinairi.
Arkadaş devlet baskısından bahsetmiş ama Fordda aynı hacimde motoru sundu kimse vay efendim biz daha az vergi geliri elde edeceğiz satamazsın demedi.
Son dönem focusların satışında 1.0 ecoboost patlama yapmış sıra veriyorlar millete.
Son olarak ibiza cupra-Fabia rs satılan ülkemde en az 500 civarı ABARTH ESSEESSE satılır.(50000 TL bandında olursa.)
Devlet baskısı değilde hocam devlet politikaları bizim bilmediğimiz nice durumların var olduğunu düşünüyorum... 1.0 motor çok büyük vergi avantajı sağlayacaktır...