ametist Nickli Üyeden Alıntı
arkadaşlar, fiat markasının türkiyede kendini konumlandırdığı nokta, söylediğiniz araçları satması neredeyse imkansız olan bir yerde... şimdi aracın size maliyetinden öte, bunun bir de türkiyede satış ve servis ile ilgili maliyeti var. personel eğitimi, stok maliyeti, özel ve genel donanımların temini, bunların stok maliyeti... parçanın en az on yıl stokta tutulma zorunluluğu var kanunen, adam bundan beş tane de satsa beş bin tane de satsa belirli parçaları ya stokta tutacak, ya da kanuni süre içinde temin edebilir olacak. şimdi bir abarth punto aldınız... gidip kaza yaptınız beş sene sonra, servise götürdünüz, bilmem ne sensörü değişecek, elde yok, italyadan gelecek.. kıyameti koparırsınız o malzemeyi iki üç hafta beklediniz diye... söylenmedik söz kalmaz, emin olun.
halihazırda 500 ki niş bir sınıfta ve bravodan başka ithal araçları yok. dolayısıyla sattıkları araçların katma değeri oldukça yüksek. haliyle türkiyede yıllardır başkalarının at koşturduğu ve yerleştiği bir pazara girmemeleri de normal. buna vizyon eksikliği değil, hedef kitleye göre ürün pazarlama deniyor. zira getirilmediğini söylediğiniz hot hatchlerin ülkemizdeki pazarı çok ama çok küçük.
Yer imleri