Selim, sorun %99.9 Vizyon eksikliği
Hadi yüksek hacimin Türkiyeye getirilmemesinin mantıklı-finansal açıklamaları yapılabilir ama mesela şu twinairin şuanda Türkiyede olmaması tamamen vizyon eksikliği belki buna bir de Fiatın Tofaşa bakış açısını ekleyebiliriz ki zaten bunun da kaynağı yine vizyon eksikliğidir
Örneğin bir Punto Abarth ın Türkiyeye gelmemesi hadi bunu geçtim 135bg lik bir Punto Sportun Türkiyeye gelmemesinin maliyetle pazar araştırmasıyla hiçbir alakası olamaz.Yine olay vizyon eksikliğine gelmekte.Bu araçların en azından ama en azından özel siparişle (Tofaş Tarafından) buraya gelmesi lazım.Şimdi denilebilirki bu Sportu, Abarth ı kaç kişi alacak bir pazar araştırması yapsak sonuç ortaya çıkar... Zaten sonuç için bu araştırmaya gerek yok.8 yaşındaki çocuğa sorsan bu versiyonların toplam model gamındaki satış oranı %100 1 i hatta %100 0.1 biri bile geçmeyeceğini bilir

Bu durumda sadece bize özel değil Avrupada da benzer oranlar geçerli.Ancak bu miktardaki satış bile insanların Tofaş üzerinden Fiata bakış açısını değiştirebilir.Marka imajını yükseltebilir,
Güçlü motorları bıraktık yakıtın çok pahalı olduğu ülkemizde Tofaş şu twinairi dünyada ilk olarak ülkemizde pazara sunma başarısı göstermeliydi ama dediğim gibi yine ''Vizyon Eksikliği''
Tofaşın kendi bünyesinde bir Maseratiyi getirmesiyle bir Punto Abarthı getirmesini birbiriyle karıştırmamak lazım.İkisinin maliyet hesaplamaları birbirinden çok ama çok farklı.Parçaydı, müşteri miktarıydı, stoktu....bunlar tamamen hikaye.Fiatın, Renault, Opel, VW, Peugeot, Seat, Skoda... gibi rakipleri güçlü-ekonomik versiyonları Türkiyeye getirdikçe ve Tofaş buna sadece baktıkça insanlarımızın kullandığımız Fiatlara bakış açısı hiçbir zaman değişmeyecek, marka değeri de hiçbir zaman artmayacaktır...
Yer imleri