57 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Blow-off kullanan var mı?

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #48
    matt Park
    MaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    19
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Arkadaşlar, hala net bir bilgiye ulaşılamamış. Ben de turbonun ömrünü uzatmak için takmayı düşünüyordum.

    Coşkun Bey,

    Demişsiniz ki blow off, turbonun ömrünü azaltır. Turbonun mili egzos gazından aldığı güçle dönüyor bildiğim kadarıyla. Sonuçta biz turboyu istesek de istemesek de çalıştırıyoruz. Yüksek devirlerde daha fazla hava basmak için daha yüksek devirlerde dönüyor.

    Şimdi, biz bu turboyu zaten döndürüyorsak, ayağımızı gazdan çektiğimizde, silindirlere gönderilemeyen havanın basıncı turboya geri dönüyor. ( Gerçekten geri dönüyor mu? ) Bu da turboya zarar veriyor. Siz blow off un zarar verdiğini söylüyorsunuz. Amacı sadece turboya geri dönen havanın dışarı atılması olan bir parça nasıl olur da turboya zarar verir? Bunu öğrenmek istediğim için yazıyorum. Konu hakkında sadece teorik olarak bilgim var. Pratikte blow off görmedim, denemedim.

    Eğer bizim turbolarda bu basıncı boşaltan ya da bu havayı döndürüp tekrar turbodan geçiren bir sistem varsa ( dump valf ... ) blow off u tartışmaya gerek yok, çünkü bence işlevi önemli olan bir parça. Çıkardığı çuf çuf sesi için sisteme müdahale edildiğine ve verdiğimiz paraya değmez.

    Bu da donanımhaber den Kerem Arıkantürk' ün yaptığı yorum:

    '''HKS'nin sitesinde belirtildiği gibi, gaz pedalından tetikleme alarak emme manifoldundaki basınçlı havayı atmosfere salıyorlar.
    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ve motor çalıştığı sürece emme / egsoz sübapları çalışmaya devam ettiğinden, gaz pedalına basılmasa bile motor havayı emip egsozdan dışarı vermeye devam ediyor. Yani arada ani bir basınç artışı gerçekleşmiyor. Benzinli araçlarda normalde bu durumda aradaki basınç belli bir değeri aştığında BOV açılarak atmosfere çıkış yapıyor. Dizellerde ise gaz pedalından tetiklenen elektriksel veya mekanik bir sistemle BOV'un manuel olarak açılmasını ve havayı atmosfere vermesini sağlıyorlar... Yani aslında biraz zorlama bir sistem. Ses çıksın amaçlı... Üretici yorumları genelde biraz taraflı oluyor haklı olarak, satışı arttırmak amacıyla... '''

    Hala, aracımı çekinerek kullanıyorum, turboya zarar verir miyim korkusuyla. Benzinli araç ne kadar kolaylıkmış, dizele geçince anladım

    Bir de eski benzinli aracımda ayağımı gazdan çektiğimde eğer hızım yeterliyse anlık tüketim olarak 0 görüyordum. Fakat bu araçta anlık tüketim 2.0 dan aşağıya düşmüyor. Bu, aracın motorunun yakıt harcayarak çalıştığı anlamına mı geliyor, yoksa bilgisayar öyle göstermek üzere mi ayarlanmış? Eski aracımda motor tekerlerden aldığı güçle dönmeye devam ediyordu, yakıt harcamadan. Bunun sistemini daha çözemedim.
    Konu MaT tarafından (04/05/2010 Saat 01:47 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Dizel Araba'ya Blow Off Uygulaması.. Blow Off isteyenler içeri..
    Furious1990 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 12/12/2015, 10:00
  2. Hks blow of
    sysworm001 tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 23/10/2012, 18:17
  3. Blow off
    bulut tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 19/04/2010, 01:33
  4. Blow-off
    atom239 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 12/12/2008, 15:09
  5. Blow-off
    okyzan tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/01/2007, 11:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com