Blow Off Hakkında sormak İstediğiniz Her soruyu bu başlık altında sorabilirsiniz..
Montaj İçin İsteyeni çok iyi bir usta'ya Yönlendirebilirim. Zira benim aracıma taktıgı gibi İstanbuldaki Bir çok Punto'larada blow off takan ustadır. Montaj fiyatına ben 200 TL Verdim. bu 200 tl'nin içinde İşçilik,Selenoid,role,swich,kablolar,hortumlar vs. vs. hepsi dahildir. ben Sadece blow off'u alıp götürdüm. Fiyat çok yüksek degil çünkü gerçekten çok teferruatlı ve zor takması.
Bir çok arkadasımız forumda konu açmış blow off hakkında. Artılarını ve eksilerini sormuş simdi detaylı bi acıklamayla bu blow Off hakkındaki meraklarınızı sonlandıracagımAracıma uygulattıgım ve Yaklasık 9 Aydır kullandıgım Blow off'u sizlere resimlerle Anlatmak istiyorum.
Öncelikle Turbo dizel araba'da blow off'un herhangi bi artısı yada eksisi yoktur. Turbonun ömrünüde uzatmaz. Çünkü turbo dizel arabalara kurulan sistem tamamen Yapay bi sistemdir. Gaz pedal'ının altına/üstüne konulan Swich sayesinde blow off istenilen devirde çuffflatılır. Sistemi kurmak oldukça zor ve teferruatlıdır. İşini bilen düzgün montaj yapan ustanın yapması siddetle tavsiye edilir. Swich koymanın nedeni Dizel arabalarda gaz kelebegi olmadıgı için dolayısıyla Blowu açıp kapatabilecek bisey yoktur. O Yüzde swich ve selenoid yardımıyla Blow off çuffflatılır.
Aracıma taktırdıgım Blow off HKS'nin replika blow off'udur. piyasada Fiyatı 150 ila 250 tl arasında değişiyor. turbo dizel arabaya orjinal hks blow off takmaya gerek yok. Bastıgı basınc belli Replika yeterde artar bile. Montaj 5 6 Saat sürüyor. Arabanın turbo hortumuyla Turbo borusunun birleştiği 90 derecelik acıya takılıyor. Aracın hiç bir parçası kesilip biçilmiyor.
Son Olarak GÖRÜŞÜM : Aracımı çekişten düşürmüyor Yada benim aracımın motor gücü ve tork gücü biraz yüksek oldugundan Ben düştügünü anlamıyorum.Turbonuzda Islık/Üfleme tarzı bişeyler varsa yani turbonuz miyadını dolduruyorsa kesinlikle taktırmayın. Özellikle düşük km'li araçların taktırmasını tavsiye ederim. Çünkü bozuk turbo blow off'dan çatır çatır yag fışkırtıyor. Çuffflaması Benzinli turbolu arabalardan daha fazla olacaktır ve daha siddetli gür çufflayacaktır. Bi subarudan daha siddetli çufflayacaktır. Nedeni ise Benzinli turbolu arabalarda Fazla basınc atıldıgı için az ses ceker Turbo dizellerde Bütün basınç atıldıgı için çok gür bi sekilde çuffflar.
Önce Aracımızın üstünde video Eşliğinde Nasıl çufffladıgına bakalım (1.5 dCi 135 beygir megane 2)
Video 1 : https://www.youtube.com/watch?v=ZEKV...ature=youtu.be
Video 2 : https://www.youtube.com/watch?v=3DcVn8F0C7o
HKS Blow off
Selenoid ve Röle
Hava emiş
Gaz pedalının altına konulan blowu çufflatmaya yarayan swich
Blowu istedigin zaman kapatıp pasif hale acıp aktif hale getirme dügmesi
Konu Furious1990 tarafından (05/06/2013 Saat 11:30 ) değiştirilmiştir.
Açıp kapama düğmesinin olması güzelmiş.
Montaj için verilen fiyatı ne kadar bu işin peki Blow Off hariç diğer tüm parçalar dahil olmak üzere ?
Montajına ben 200 tl para verdim tüm ıvır zıvır ekipmanlarda montaj yapan ustaya ait ben sadece blow offu götürdüm. zira Dizel araçlarda blow off montajı gerçekten cok zor ve teferruatlıdır. Montajı 5 6 saat sürüyor.Açıp kapama düğmesinin olması güzelmiş.
Montaj için verilen fiyatı ne kadar bu işin peki Blow Off hariç diğer tüm parçalar dahil olmak üzere ?
Yani 200 tl az bile. Montajınıda Bilenler bilir Florya 5 yol sanayi'de simay elektrik var Orda ismail Usta var o yaptı. Lakin simdi Bahcelievler'de Team ART İstanbul garaj'da Kendisi. Artık florya'da degil. Montaj için ona gidebilirsiniz gönül rahatlıgıyla bir cok Punto'ya blow takmıslıgı vardır.
Yönetici abilerimizden rica etsem bu konuyu sabitlerlerse cok iyi olur ayrı ayrı blow off konusu acılmasının önüne gecilebilirbu baslık altında her türlü soru ve cevap veririz
![]()
https://forum.grandepuntotr.com/sati...f-replika.html
beyler satıyorum isteyen varsa
at arpayı, kul puntoyu
Hakan aganın blowu alırsanız böyle cuflayacak işte![]()
bu blow off konusunda çok araştırma yaptım... renkli hortumlar aldım orijinal hks blow off aldım falan ama herkes bir şey söyledi. kafam karıştı. Yaptıran birisi olarak herhangi bir dezavantajı yok anladığım kadarıyla bir yararı da olduğu söylenemez. Çıkardığı hoş ses dışında.Aracınız kaç km'de?
Mecnun Bilseydi G.Punto Sevgisini Severmiydi Leyla Zillisini \'\' Drk^53
Malatya'dan yazıyorum. Ne Yaptıksak şu blow off 'u bir çalıştıramadık. Yardımcı olabilecek varmı? Montaj konusunda bir püf noktası olmalı. 1 haftadır uğraşıyoruz ama olmadı..
Hayırlı ugurlu olsun.. Geç olsa da
Birkaç gün içinde şişme ya da boğazlarda gevşeme mevcut mu acaba ? Bilgilendirirsen sevinirim
Bende 2005 dızel megane ye taktıracagım cok hosuma gdıyor bu meret.Elınde olan varsa gorusebılır mıyız?
Aracım 47.000 km'De aracınızın km'si yüksek degilse, ve turbonuzda ötme üfleme yoksa taktırabilirsiniz lakin son derece gereksiz bir uygulama geçte olsa farkına varıyorsunuz.. Turboya yada motora herhangi bi zararı yada faydası yok ses sadece.
Elektronik devreyi kurmadıgınız için, gaz pedalının altına Swich takmadıgınız için çalışmıyor olmasın ?
AnıL Ercan
t jete baglatan varmı
arkadaşlar şu dizellerde elektrik şemasını kısa bir şekilde anlatırmısınız ???
Umut kardeşim, t-jet'in kendi orijinal dump valfi elektronik olduğu için ayrıca blow-off valf uygulaması orijinal valfin bozulmasına, ECU tarafından arıza olarak algılanmasına ve de ECU in turboyu devreden çıkarmasına neden oluyor. Bu nedenle t-jet'de blow-off uygulaması mümkün olmuyor, ancak yurtdışından temin edilebilen ve dump valfin hava çıkış ucuna bağlanan pop-off valf veya koton performans filtre uygulaması daha uygun oluyor.![]()
Sevgili Eray, orijinal dump valfin hava boşaltan ucuna Bonalume marka pop-off valf uygulaması yapılabilir ve bu durumda da malesef turbonun hava emiş hattına boşaltılan hava geri gelemeyecektir. Bence bu recirculating sistemi bu şekilde kesintiye uğratıp havayı dışarı atarak, belli bir miktarda da olsa turboyu ihtiyacı olan hazır havadan mahrum bırakmak da pek mantıklı değil sonuçta. Bu nedenle de benim önerim, ayarlı waste gate veya yazılım uygulayarak turbo basıncını arttırarak hem performans kazanmak ve hem de tercihan kutu içi kaliteli bir koton hava filtresi veya bir kapalı sistem air intake kit ile de istenen sesleri duymaktır. Böylece hem ses duyulmuş olacak, hem de performans kaybı olmaksızın ve de arttırılarak istenen sonuç daha fazlasıyla elde edilmiş olacaktır.![]()
Eray'cığım, bu benim 4. turbo arabam, daha önce 94 ve 96 Alfa Romeo 155 Q4 ile 2000 Subaru İmpreza GT'm oldu ve hepsi ile de teknik olarak epeyce ilgilendim. Dolayısıyla sistemi de dış kaynaklı repair manual (tamir ve yenileme klavuzu) denen kaynaklardan okuyarak ve de ayrıca uygulayarak öğrendim. Yani yıllardır bu konuyla ilgileniyorum. Bu arada, cebini doldurmadan bekliyorum, konuşmuştuk...![]()
T-jet motora blow off güç kaybı yaratırmı kesin?
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri