Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
turbodan aldığınız performansı arttırır
ancak
turbonun ömrünü kısaltır
turboya dinlenme imkanı vermez
tirübün devamlı döner türübün mili 8-9 bin devirle hep dönmeye devam eder
buda uzun vadede 100,000 yapacak turbonuz örnek olarak 70,000 km de ömrünü tamamlar
bu sistemi satanlar takanlar hatta taktıranlar hep tersini söylerler aldanmayın
yoksa bu kadar araba üreticisi ne arge çalışmaları yapıp araçlarını geliştirmek için herşeyi yapıyollar bu adamlar salakmı orjinal takmıyolar bunu arabalara
bi düşünün bakalım

üstat alet dönmeye devam eder demişsin evet ama o sırada minimum dirence karşı dönüyor alet, gazı kökleyip yardırırken ve o sırada aniden pedalda ayagı cekince o mili yavaşlatan o yüksek dirence olabildiğince az maruz kalıyor.
Düşük dirençle biraz fazla turlaması mı , daha az turlayıp daha yüksek dirençle karşılaşması mı daha iyi orası biraz muallakta (o konuda güzel bir arge çalışması olabilir ).

Firmaların orj. olarak her araçta kullanmamasının bence iki sebebi var. Düşük basıçlı/küçük turbolarda göreceli olarak daha düşük verim ve maliyeti. Çoğu binek araçta turbo bozulana/eskiyene kadar araç garanti kapsamı dışına çıkıyor, parça değişimi de otomotiv için karlı bir dal sonuçta