Sayfa 3/3 İlkİlk 123
52 sonuçtan 41 ile 52 arası

Konu: Blow-off kullanan var mı?

  1. #41
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı mustafaf Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuyu bırkac gundur takıp edıyorum.konuya "fırmalar bu ısler ıcın onlarca para harcıyorlar, onlardan dahamı ıyı bılecez" seklındekı yaklasımları dogru bulmuyorum.bu tarz modıfıyelerın sonucunu buna baglamak pek dogru olmaz.soylenen dogru, fırmalar mılyonlarca dolar para harcıyorlar aracı gelıstırmek ıcın ama aracı gelıstırırken dıkkat etmelerı gereken, yakıt sarfıyatı, emısyon olculerı gıbı zorunlu etkenler var.dolayısıyla uretım bandından ınen aracların, bu kurallar cercevesınde olması gereklı.mesela olayı bu acıdan bakarsanız, chıptunıng uygulamasıda gereksız gorunur.ıs, fabrıka bılmıyormuya gelır.konuya donecek olursak.ılk defa Blow-Off'un zararlı bırsey oldugunu duydum.demekkı mıllet enayı.mılyarlarca para verıp, Subaru STI, Nıssan 350Z v.s. alıyorlar, sonrada ıse yaramayan hatta zararlı olan bır parca alıp takıyorlar.belkı zararlıdır, belkı faydalıdır.ısın teknık ayrıntısını bılıyorum dersem, yalan olur.sonuc olarak soyledıgım gıbı fabrıkalar herseyı sızden, benden yada herhangı bırımızden cok cok daha ıyı dusunuyor.ama uyulması gereken kurallar vardır.bızım yaptıgımız bu kuralları bıraz asmak
    Katılıyorum, işin bir de homologasyon(uyumluluk) tarafı da var. Blow off demek araç için öngörülen ses sınırının aşılması demek, aynı sebepten fabrika çıkışlı bol ve tok sesli egzozu olan araç ta yoktur piyasada

    Bu arada Çoşkun Bey size de katılıyorum parça yüksek miktarda üretileceği zaman maliyeti çok daha düşürülebilinir ama ben aracın fiyatı 2 euro artar diye "su geçirmez soket yerine düz soket kullanalım gitsin" mantığına da şahit oldum, ondan 50tl bile o parça icin cok bence.

  2. #42
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yok yanlış anladınız sorumu. Sonradan turbolanan bir araçta bu tarz ürünlerin gereği var mıdır? Takılmayabilir mi onu öğrenmek istiyordum.



    Erdeminizden ötürü teşekkür ederim.
    Üzerimize çok alındık galiba...
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  3. #43
    A.Kemal HATiP
    tyrant86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    92
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    10 K 3656
    Edilen teşekkür: 47

    Standart

    blow off'u aracıma nasıl uygulucam acaba satın aldığımızda bunu nereye uygulayacağımızla ilgili bi şema var mı?

  4. #44
    ismail kuyumcu
    33 AP 079 (i.kuyumcu) - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/10/2009
    Mesajlar
    275
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 39

    Standart

    aracıma taktrmak ıstıorm aracım 1,4 benznlı punto herhangi bir zararı olurmu ne gibi zrarları var kalıtelı ses vrrmı..

    neon_neon33@hotmail bilgli arkdslarn mail atmasnı bklıorm sımdıden TSKr

  5. #45
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    Alıntı 33 AP 079 (i.kuyumcu) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracıma taktrmak ıstıorm aracım 1,4 benznlı punto herhangi bir zararı olurmu ne gibi zrarları var kalıtelı ses vrrmı..

    neon_neon33@hotmail bilgli arkdslarn mail atmasnı bklıorm sımdıden TSKr

    sızın once blow-off konusunda bılgı edınmenız gereklı.aracınıza blow-off takılamaz.turbolu araclara blow-off takabılırsınız.sız sadece elektronık blow-off takabılırsınız.onun ıcınde ana sayfada sol tarafta bulunan blow-off lınkıne tıklayarak gereklı bılgıyı edınebılırsınız...
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  6. #46
    şahin çelik
    shn-GP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/03/2010
    Yaş
    36
    Mesajlar
    50
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Vals Mavi
    Plaka
    06 GP 910
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbodan aldığınız performansı arttırır
    ancak
    turbonun ömrünü kısaltır
    turboya dinlenme imkanı vermez
    tirübün devamlı döner türübün mili 8-9 bin devirle hep dönmeye devam eder
    buda uzun vadede 100,000 yapacak turbonuz örnek olarak 70,000 km de ömrünü tamamlar
    bu sistemi satanlar takanlar hatta taktıranlar hep tersini söylerler aldanmayın
    yoksa bu kadar araba üreticisi ne arge çalışmaları yapıp araçlarını geliştirmek için herşeyi yapıyollar bu adamlar salakmı orjinal takmıyolar bunu arabalara
    bi düşünün bakalım
    abim iyi güzel hoş diyosunda her araca blow taksalar trafik çuffftan geçilmez insanların başı şişer subarularda zaten fabrika çıkışı blow off var benzinli araçlara yararı var dizele zararı

  7. #47
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı shn-GP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abim iyi güzel hoş diyosunda her araca blow taksalar trafik çuffftan geçilmez insanların başı şişer subarularda zaten fabrika çıkışı blow off var benzinli araçlara yararı var dizele zararı


    subaru gibi spor otomobillerde öncelik performanstır
    dayanıklılık ve uzun ömür ikinci plan
    benzinli dizel diye ayıramayız
    sonuçta iki motorunda üstündeki turbo elemanın çalışması ve özlelikleri aynı
    ben yinede belirteyim
    blow off performans olarak artış sağlar ancak
    uzun bunu yaparkende
    turbonun ömründen çalar
    saygılar


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  8. #48
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Blow turbonun ömrünü uzaltır performansı düşürür

  9. #49
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    yahu kim sallamış subaruda bow standart diye..kullananlara sorun bence biraz..yanlış yönlendirme oluyo..hiçbir zararını görmedim..ayriyetten turbo ömrünü kısaltmıyor bir anda havanın boşalıp pallerin ani yavaşlayıp deforme olmasını engelliyor..araca uyumluluk konusuna gelince benim aracımda hiçbir uyum sıkıntısı olmadı 1 gram güç kaybıda olmadı..tam tersi araç bovsuzken ayağımı gazdan çekince kafasını yere yıkıyodu şu an gayet dirayetli bi şekilde vites değişikliğime yardımcı oluyo..mesela murat ın bravosunda -güç getirmişti..arıza ışığı yakmıştı ve hava kaçırdığından dolayı güç kaybına sebep açmıştı..

    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  10. #50
    matt Park
    MaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    19
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Arkadaşlar, hala net bir bilgiye ulaşılamamış. Ben de turbonun ömrünü uzatmak için takmayı düşünüyordum.

    Coşkun Bey,

    Demişsiniz ki blow off, turbonun ömrünü azaltır. Turbonun mili egzos gazından aldığı güçle dönüyor bildiğim kadarıyla. Sonuçta biz turboyu istesek de istemesek de çalıştırıyoruz. Yüksek devirlerde daha fazla hava basmak için daha yüksek devirlerde dönüyor.

    Şimdi, biz bu turboyu zaten döndürüyorsak, ayağımızı gazdan çektiğimizde, silindirlere gönderilemeyen havanın basıncı turboya geri dönüyor. ( Gerçekten geri dönüyor mu? ) Bu da turboya zarar veriyor. Siz blow off un zarar verdiğini söylüyorsunuz. Amacı sadece turboya geri dönen havanın dışarı atılması olan bir parça nasıl olur da turboya zarar verir? Bunu öğrenmek istediğim için yazıyorum. Konu hakkında sadece teorik olarak bilgim var. Pratikte blow off görmedim, denemedim.

    Eğer bizim turbolarda bu basıncı boşaltan ya da bu havayı döndürüp tekrar turbodan geçiren bir sistem varsa ( dump valf ... ) blow off u tartışmaya gerek yok, çünkü bence işlevi önemli olan bir parça. Çıkardığı çuf çuf sesi için sisteme müdahale edildiğine ve verdiğimiz paraya değmez.

    Bu da donanımhaber den Kerem Arıkantürk' ün yaptığı yorum:

    '''HKS'nin sitesinde belirtildiği gibi, gaz pedalından tetikleme alarak emme manifoldundaki basınçlı havayı atmosfere salıyorlar.
    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ve motor çalıştığı sürece emme / egsoz sübapları çalışmaya devam ettiğinden, gaz pedalına basılmasa bile motor havayı emip egsozdan dışarı vermeye devam ediyor. Yani arada ani bir basınç artışı gerçekleşmiyor. Benzinli araçlarda normalde bu durumda aradaki basınç belli bir değeri aştığında BOV açılarak atmosfere çıkış yapıyor. Dizellerde ise gaz pedalından tetiklenen elektriksel veya mekanik bir sistemle BOV'un manuel olarak açılmasını ve havayı atmosfere vermesini sağlıyorlar... Yani aslında biraz zorlama bir sistem. Ses çıksın amaçlı... Üretici yorumları genelde biraz taraflı oluyor haklı olarak, satışı arttırmak amacıyla... '''

    Hala, aracımı çekinerek kullanıyorum, turboya zarar verir miyim korkusuyla. Benzinli araç ne kadar kolaylıkmış, dizele geçince anladım

    Bir de eski benzinli aracımda ayağımı gazdan çektiğimde eğer hızım yeterliyse anlık tüketim olarak 0 görüyordum. Fakat bu araçta anlık tüketim 2.0 dan aşağıya düşmüyor. Bu, aracın motorunun yakıt harcayarak çalıştığı anlamına mı geliyor, yoksa bilgisayar öyle göstermek üzere mi ayarlanmış? Eski aracımda motor tekerlerden aldığı güçle dönmeye devam ediyordu, yakıt harcamadan. Bunun sistemini daha çözemedim.
    Konu MaT tarafından (04/05/2010 Saat 01:47 ) değiştirilmiştir.

  11. #51
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Konunun içinde daha önceden yazdığım mesajları okursan fikir edinebilirsin
    özelliklede 14 numaralı mesaj


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  12. #52
    Tolga Sinan TOPRAK
    Raksan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/05/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    19
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07 GT 011
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    ses harika ama coşkun arkdaşıma katılrıyorum...
    daha bugün birmottaydım alfa 147 si olan bi arkımın bloww ofunun söktürdüğünü öğrendim sebebei ise motor yağla yıkanmış durumdaydiki ve yazık aleti gerçekden iyi yapmışdı çocuk...

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Dizel Araba'ya Blow Off Uygulaması.. Blow Off isteyenler içeri..
    Furious1990 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 12/12/2015, 10:00
  2. Hks blow of
    sysworm001 tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 23/10/2012, 18:17
  3. Blow off
    bulut tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 19/04/2010, 01:33
  4. Blow-off
    atom239 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 12/12/2008, 15:09
  5. Blow-off
    okyzan tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/01/2007, 11:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com