Sayfa 3/3 İlkİlk 123
57 sonuçtan 41 ile 57 arası

Konu: Blow-off kullanan var mı?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. 01/10/2009, 17:31


  2. #2
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Coşkun, standart olarak dump valve -sen de belirtmişsin zaten- fazla havayı dışarı vermek yerine by-pass gibi sisteme tekrar iletmekte.Blow off un farkı ise bu havanın dışarı verilmesinde.Standart turbolu araçlarda dump-valve ile sisteme tekrar kazandırılan hava nın ölçümü ve sıcaklığı, dışarıdan alınarak filtreden geçen havayla birlikte yeniden ayarlanmakta.Yani dışarıdan gelen ve dumpvalve den gelen havanın ölçümü zaten tekrar yapılmakta.

    Sen ölçülmüş hava direkt sisteme giriyor demişsin (ölçülmeden) anladığım kadarıyla, yoksa ben mi yanlış anladım?

  3. #3
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    sevgili arda
    dump valve nin sistemden aldığı hava MAF SENSÖR ünden geçmiş olan hava dump valve bu havayı turboya tekrar verirken yeniden maf sensöründen geçirip vermiyor
    ayağını gazdan çekip tekrar gaza bastığında dump valvedeki hava hemen turbonun girişinden sisteme dahil oluyor peşinden emişle filtreden gelen hava maf sensöründen geçtikten sonra yeni bilgiler ecu ya gönderiliyor
    aslında birde fotoğraf ekleyip maf sensörünün yerini gösterirsek daha anlaşılır hale gelecek
    sanırım bilmeyen arkadaşlarada faydalı oluruz
    aşağıdaki resmi incelerseniz maf sensörünün hava filtresi muhafazasının hemen çıkışında olduğunu görebilirsiniz
    yani maf sensörü hava filtresinden gelen havanın ölçümünü yapabiliyor
    dump valve deki hava
    hava filtresine geri dönmediği için dolayısıyla
    dump valve nin içindeki havanın ölçümünü tekrar yapamıyor
    saygılarımla

  4. #4
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Anladım Coşkun ama burada bir mantıksızlık olmakta.Eğerki ölçüm sadece filtre çıkışında yapılmaktaysa dumpvalve den gelen havanın hesaba katılması imkansız, bu durumda da zaten bu sistemin hiçbir anlamı kalmıyor,

    Bence yukarıdaki mesajımda da belirttiğim gibi yeni hava ve dumpvalve den gelen hava turboya giriyor buradan intercooler a geçmekte sonrasında ölçülmekte ve silindirlere gönderilmekte...

  5. #5
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    hayır hayır arda
    dump valve deki hava zaten ayağın gazdayken hava filtresinden geçtikten sonra maf tarafından ölçümü yapılmıştı
    senib dediğin gibi tekrar turbodan geçiyor daha sonra intercooler dan geçip doğru yanma odasına gidiyor
    resmi bir daha incelersen ölçümü yapan cihazında maf sensörü olduğunda hem fikirsek
    konumu itibariyle intercoleer çıkışında ölçüm yapması olanaksız

    bu arada seninle iyi bir ritim tutturduk sabaha kadar burdayız galiba
    =)))))

  6. #6
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Sabaha kadar olmaz, nöbetim var

    Şekilde maf sensörü filtre kutu çıkışındaysa hemfikiriz.Ancak maf-map ve iat hep o noktada olmamakta.Gaz kelebeğinden önce olabildiği gibi iç içe de olabilmekte...

  7. #7
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    ya ama iat sensörü hava emme borusunda bulunur
    intercoler tarafına yerleştirilirse bişeye yaramaz
    bazı araçlarda maf sensörünün gövdesinde bulunduğunu gördüm ama
    dediğim gibi intercoolerdan sonra uygulanırlarsa süs görevi görürler
    gel senle bi anlaşmaya varalım
    dump valve ok
    blow off hayır
    anlaştıkmı kardeşim

  8. #8
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .... ..gel senle bi anlaşmaya varalım
    dump valve ok
    blow off hayır
    anlaştıkmı kardeşim

    Konuyu sensörlere getirdim sanırım, katılıyorum

  9. #9
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    aslında forumda ilerleyen günlerde bu sensörlerlede ilgili yazılar yazalım
    teknik bilgiye ihtiyacı olan arkadaşlara faydalı olur
    çok fazla derine girmekte istemiyorum
    kaş yapalım derken göz çıkarmayalım
    kafar karışmasın

  10. #10
    A.Kemal HATiP
    tyrant86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2009
    Yaş
    38
    Mesajlar
    92
    Nereden
    Balıkesir
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    10 K 3656
    Edilen teşekkür: 47

    Standart

    blow off'u aracıma nasıl uygulucam acaba satın aldığımızda bunu nereye uygulayacağımızla ilgili bi şema var mı?

  11. #11
    ismail kuyumcu
    33 AP 079 (i.kuyumcu) - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/10/2009
    Mesajlar
    275
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 39

    Standart

    aracıma taktrmak ıstıorm aracım 1,4 benznlı punto herhangi bir zararı olurmu ne gibi zrarları var kalıtelı ses vrrmı..

    neon_neon33@hotmail bilgli arkdslarn mail atmasnı bklıorm sımdıden TSKr

  12. #12
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    Alıntı 33 AP 079 (i.kuyumcu) Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracıma taktrmak ıstıorm aracım 1,4 benznlı punto herhangi bir zararı olurmu ne gibi zrarları var kalıtelı ses vrrmı..

    neon_neon33@hotmail bilgli arkdslarn mail atmasnı bklıorm sımdıden TSKr

    sızın once blow-off konusunda bılgı edınmenız gereklı.aracınıza blow-off takılamaz.turbolu araclara blow-off takabılırsınız.sız sadece elektronık blow-off takabılırsınız.onun ıcınde ana sayfada sol tarafta bulunan blow-off lınkıne tıklayarak gereklı bılgıyı edınebılırsınız...
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  13. #13
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Blow turbonun ömrünü uzaltır performansı düşürür

  14. #14
    Ertuğ Torun
    T-jet uzmani Romeo_er2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/10/2008
    Mesajlar
    3.586
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06 GTR 52
    Edilen teşekkür: 1032

    Standart

    yahu kim sallamış subaruda bow standart diye..kullananlara sorun bence biraz..yanlış yönlendirme oluyo..hiçbir zararını görmedim..ayriyetten turbo ömrünü kısaltmıyor bir anda havanın boşalıp pallerin ani yavaşlayıp deforme olmasını engelliyor..araca uyumluluk konusuna gelince benim aracımda hiçbir uyum sıkıntısı olmadı 1 gram güç kaybıda olmadı..tam tersi araç bovsuzken ayağımı gazdan çekince kafasını yere yıkıyodu şu an gayet dirayetli bi şekilde vites değişikliğime yardımcı oluyo..mesela murat ın bravosunda -güç getirmişti..arıza ışığı yakmıştı ve hava kaçırdığından dolayı güç kaybına sebep açmıştı..

    06 GTR 52

    -Crossfit-
    Forging Elite Fitness

  15. #15
    matt Park
    MaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/04/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    19
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    Arkadaşlar, hala net bir bilgiye ulaşılamamış. Ben de turbonun ömrünü uzatmak için takmayı düşünüyordum.

    Coşkun Bey,

    Demişsiniz ki blow off, turbonun ömrünü azaltır. Turbonun mili egzos gazından aldığı güçle dönüyor bildiğim kadarıyla. Sonuçta biz turboyu istesek de istemesek de çalıştırıyoruz. Yüksek devirlerde daha fazla hava basmak için daha yüksek devirlerde dönüyor.

    Şimdi, biz bu turboyu zaten döndürüyorsak, ayağımızı gazdan çektiğimizde, silindirlere gönderilemeyen havanın basıncı turboya geri dönüyor. ( Gerçekten geri dönüyor mu? ) Bu da turboya zarar veriyor. Siz blow off un zarar verdiğini söylüyorsunuz. Amacı sadece turboya geri dönen havanın dışarı atılması olan bir parça nasıl olur da turboya zarar verir? Bunu öğrenmek istediğim için yazıyorum. Konu hakkında sadece teorik olarak bilgim var. Pratikte blow off görmedim, denemedim.

    Eğer bizim turbolarda bu basıncı boşaltan ya da bu havayı döndürüp tekrar turbodan geçiren bir sistem varsa ( dump valf ... ) blow off u tartışmaya gerek yok, çünkü bence işlevi önemli olan bir parça. Çıkardığı çuf çuf sesi için sisteme müdahale edildiğine ve verdiğimiz paraya değmez.

    Bu da donanımhaber den Kerem Arıkantürk' ün yaptığı yorum:

    '''HKS'nin sitesinde belirtildiği gibi, gaz pedalından tetikleme alarak emme manifoldundaki basınçlı havayı atmosfere salıyorlar.
    Dizel motorlarda gaz kelebeği olmadığı için ve motor çalıştığı sürece emme / egsoz sübapları çalışmaya devam ettiğinden, gaz pedalına basılmasa bile motor havayı emip egsozdan dışarı vermeye devam ediyor. Yani arada ani bir basınç artışı gerçekleşmiyor. Benzinli araçlarda normalde bu durumda aradaki basınç belli bir değeri aştığında BOV açılarak atmosfere çıkış yapıyor. Dizellerde ise gaz pedalından tetiklenen elektriksel veya mekanik bir sistemle BOV'un manuel olarak açılmasını ve havayı atmosfere vermesini sağlıyorlar... Yani aslında biraz zorlama bir sistem. Ses çıksın amaçlı... Üretici yorumları genelde biraz taraflı oluyor haklı olarak, satışı arttırmak amacıyla... '''

    Hala, aracımı çekinerek kullanıyorum, turboya zarar verir miyim korkusuyla. Benzinli araç ne kadar kolaylıkmış, dizele geçince anladım

    Bir de eski benzinli aracımda ayağımı gazdan çektiğimde eğer hızım yeterliyse anlık tüketim olarak 0 görüyordum. Fakat bu araçta anlık tüketim 2.0 dan aşağıya düşmüyor. Bu, aracın motorunun yakıt harcayarak çalıştığı anlamına mı geliyor, yoksa bilgisayar öyle göstermek üzere mi ayarlanmış? Eski aracımda motor tekerlerden aldığı güçle dönmeye devam ediyordu, yakıt harcamadan. Bunun sistemini daha çözemedim.
    Konu MaT tarafından (04/05/2010 Saat 01:47 ) değiştirilmiştir.

  16. #16
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Konunun içinde daha önceden yazdığım mesajları okursan fikir edinebilirsin
    özelliklede 14 numaralı mesaj


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  17. #17
    Tolga Sinan TOPRAK
    Raksan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/05/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    19
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07 GT 011
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    ses harika ama coşkun arkdaşıma katılrıyorum...
    daha bugün birmottaydım alfa 147 si olan bi arkımın bloww ofunun söktürdüğünü öğrendim sebebei ise motor yağla yıkanmış durumdaydiki ve yazık aleti gerçekden iyi yapmışdı çocuk...

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Dizel Araba'ya Blow Off Uygulaması.. Blow Off isteyenler içeri..
    Furious1990 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 12/12/2015, 10:00
  2. Hks blow of
    sysworm001 tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 23/10/2012, 18:17
  3. Blow off
    bulut tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 19/04/2010, 01:33
  4. Blow-off
    atom239 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 12/12/2008, 15:09
  5. Blow-off
    okyzan tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/01/2007, 11:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com