Turbo benzinli bir araçta zararı yok yararı var. Yararı nedir. Blow-off un amacı turbo gecikmesini bir nebze de olsun azaltmaktır. Tüm makaleyi burada yazmayacağım kısaca özetlemek gerekirse, gaz bırakıldığında turbo pervanelerine geri dönen ve yüksek basınç uygulayan hava turbo pervanelerinin küt diye durmasına ve tekrar gaz verildiğinde sıfırdan dönmeye başlamasına sebep olur. Blow-off bu olayın önüne geçer. Gaz bırakıldığında hava geri dönmez blow-off dan dışarı çıkar. Bu da hem turbonun pervanesinin sürekli dönüyor durumda kalmasına; böylece turbo gecikmesinin kısalmasına hem de turbonun ömrünün uzamasına sebep olur.
Gelelim Turbo Dizellere: Dizellerde ortada görünen bir gaz kelebeği yok. Tamamen elektronik çalışıyor. Gaz bırakıldığında kelebekten turboya geri dönüp baskı uygulayan bir hava yok. Yani vakum yok. Bu sebepten bu hava dönüşüm olayını sizin mekanik olarak tamamlamanız gerekiyor. Bunun için mekanik uğraş yetmiyor. Benzinli arabalarda 5dk lık işi var. Fakat dizellerde monte edileceği yerler biraz farklı. Ayrıca işin daha da gıcık bölümü elektrik işleri. Selenoid kullanımı gerekiyor. Havanın bir tarafa gidip diğer tarafa gitmeyeceği yönden. Hepsi montajlandıktan sonra gaz pedalının altına switch yerleştiriliyor ve gaz bırakıldığında switch aküden 12v elektrik çekerek işlemler gerçekleşiyor ve çufluyor.
Dizelde turbo ömrüne ne kadar faydası olur bilemem bence olmaz.
Zararları: Turbo gecikmesini artırabiliyor. Dolayısıyla performanstan kayıp yaşıyorsunuz. En önemli 2. problem ise turbo dizel araçların çalışma prensipleri gereği sürekli sistemlere ve borulara yağ kaçırmasıdır. Araçlarımızın hava bölgelerinde zaten turbo basıncından sıçrayan yağlar geziyor. 200.000 300.000 km de bunların temizlenmesi lazım. Şimdi böyle bir sisteme blow off taktığınız zaman. Blow off her çuflamasında yağ tükürüyor. Ortalık yağ içerisinde kalıyor. Motor kaputunu bir açıyorsunuz vıcık vıcık yağ. Ayrıca bu yağ aracın kullanması gereken yağ olduğundan aracın yağ kaybetmesine yol açıyor bu da önce turbo sonra motor için çok tehlikeli.
Soran arkadaşım için bu olay bravo mravo farketmez. Turbo dizellerdeki gaz kelebeği olayı benzin ile aynı olmadıktan sonra her turbo dizelde aynıdır.
Umarım yardımcı olabilmişimdir. Şimdi size 2 ana belge vereyim:
https://forum.grandepuntotr.com/moto...acagimi-4.html
Burada paylaşmıştım 2 ana belgeyi. Fakat ben projeyi kafama koydum kesinkes yapacam. Hatta 2. switch bağlatıp istediğim zaman açar istediğim zaman kaparım zararı en aza indirgerim diyen arkadaşlar var ise, bana ulaşsınlar daha konuyla ilgili bir çok belge ve döküman var elimde paylaşabilirim.
İyi günler.
Yer imleri