sevgili arda
dump valve nin sistemden aldığı hava MAF SENSÖR ünden geçmiş olan hava dump valve bu havayı turboya tekrar verirken yeniden maf sensöründen geçirip vermiyor
ayağını gazdan çekip tekrar gaza bastığında dump valvedeki hava hemen turbonun girişinden sisteme dahil oluyor peşinden emişle filtreden gelen hava maf sensöründen geçtikten sonra yeni bilgiler ecu ya gönderiliyor
aslında birde fotoğraf ekleyip maf sensörünün yerini gösterirsek daha anlaşılır hale gelecek
sanırım bilmeyen arkadaşlarada faydalı oluruz
aşağıdaki resmi incelerseniz maf sensörünün hava filtresi muhafazasının hemen çıkışında olduğunu görebilirsiniz
yani maf sensörü hava filtresinden gelen havanın ölçümünü yapabiliyor
dump valve deki hava
hava filtresine geri dönmediği için dolayısıyla
dump valve nin içindeki havanın ölçümünü tekrar yapamıyor
saygılarımla