Alıntı mustafaf Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
konuyu bırkac gundur takıp edıyorum.konuya "fırmalar bu ısler ıcın onlarca para harcıyorlar, onlardan dahamı ıyı bılecez" seklındekı yaklasımları dogru bulmuyorum.bu tarz modıfıyelerın sonucunu buna baglamak pek dogru olmaz.soylenen dogru, fırmalar mılyonlarca dolar para harcıyorlar aracı gelıstırmek ıcın ama aracı gelıstırırken dıkkat etmelerı gereken, yakıt sarfıyatı, emısyon olculerı gıbı zorunlu etkenler var.dolayısıyla uretım bandından ınen aracların, bu kurallar cercevesınde olması gereklı.mesela olayı bu acıdan bakarsanız, chıptunıng uygulamasıda gereksız gorunur.ıs, fabrıka bılmıyormuya gelır.konuya donecek olursak.ılk defa Blow-Off'un zararlı bırsey oldugunu duydum.demekkı mıllet enayı.mılyarlarca para verıp, Subaru STI, Nıssan 350Z v.s. alıyorlar, sonrada ıse yaramayan hatta zararlı olan bır parca alıp takıyorlar.belkı zararlıdır, belkı faydalıdır.ısın teknık ayrıntısını bılıyorum dersem, yalan olur.sonuc olarak soyledıgım gıbı fabrıkalar herseyı sızden, benden yada herhangı bırımızden cok cok daha ıyı dusunuyor.ama uyulması gereken kurallar vardır.bızım yaptıgımız bu kuralları bıraz asmak
Katılıyorum, işin bir de homologasyon(uyumluluk) tarafı da var. Blow off demek araç için öngörülen ses sınırının aşılması demek, aynı sebepten fabrika çıkışlı bol ve tok sesli egzozu olan araç ta yoktur piyasada

Bu arada Çoşkun Bey size de katılıyorum parça yüksek miktarda üretileceği zaman maliyeti çok daha düşürülebilinir ama ben aracın fiyatı 2 euro artar diye "su geçirmez soket yerine düz soket kullanalım gitsin" mantığına da şahit oldum, ondan 50tl bile o parça icin cok bence.