Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
59 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Dizel motorda optimum kullanım

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı microab Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1dk uzun bir süre.20-30 sn yeterli bence.Turbo yağlaması için...
    1dk kadar yazdığım için 30sn de olabilir tabi.Yalnız motorun da normalden fazla ısındığını ya da yorulduğunu düşünüyorsanız -özellikle uzun yolculuklar sonucunda- aracı 1-2dk rolantide çalıştırmak da gerekebilir.Tabi bunlar ince ayrıntılar.Böyle yapmazsanız motoru kısa sürede bitirirsiniz de denmez

  2. #2
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Motor soğukken, özellikle kışın 2500d/d geçmeyin 5-10km arası
    -Turbonun uzun süre ve yüksek devirde çalıştığını düşünüyorsanız motoru durdurmadan 1dk kadar rolantide çalıştırın
    -Yakıt tüketimini arttırmamak için ani ve uzun süreli hızlanmalardan kaçının
    -Sürekli 1750d/d nın altında ya da sürekli max devirde kullanmamaya çalışın.Özellikle kurumlanmanın az miktarda olması için sürekli düşük devirde kullanmayın
    -Aracınızı özellikle kışın, sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız ya da fazla km yapmıyorsanız 10000km beklemeden yağ ve yağ filtresini değiştirin
    -Yakıt tüketimi açısından, belirli bir hıza gelinceye kadar seri bir şekilde hızlanıp daha sonra sabit hızda ilerlemek olumlu sonuç verir.(Özellikle benzinlilerde)
    -Aracı motor ısınsın diye rolantide bekletmeyin.Motoru çalıştırdıktan sonra kemerinizi bağlayın radyonuzu açıp yola koyulun(Yaz-kış)
    -Dizeli devirli kullanmaktan kasıt yüksek devir ise bu kesinlikle yanlış bir kanı.Dizellerin soluğu 4000d/d da bitiyor zaten.Ekonomik olarak 1500-2500d/d yeterli ve her koşulda da 1500-3500d/d yeterli bence.Aramızda dizelle sürekli devir kesiciye giren arkadaşlarımız var kızmasınlar

    buna ilaveten şunu eklemek istiyorum
    kısa mesafe araç sürenler....motor ısısı yükselmeden stop edenler...
    motor yağını 5 bin de değiştirmeleri gerekir

    neden derseniz
    kısa mesafede sürülen araçların motorları ısınmıyor...ısınmadığı için oluşan su buharı motor içinde kalıyor...

    1. ya bu buharı atmak motor içinde su oluşmamasını sağlamak için hararetin 90 dereceye gelmesi gerekir...
    2. ya da motor yağını erken değiştirerek zarar vermesini önlemek gerekiyor...


    bazen duyuyorum..600 mt...yada 1-2 km...en fazla gideni 3 km...

    bu süre içinde birde düşük devirde giderseniz motor asla ısınmaz....

  3. #3
    Ziyaretci035
    Ziyaretçi Ziyaretci035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buna ilaveten şunu eklemek istiyorum
    kısa mesafe araç sürenler....motor ısısı yükselmeden stop edenler...
    motor yağını 5 bin de değiştirmeleri gerekir

    neden derseniz
    kısa mesafede sürülen araçların motorları ısınmıyor...ısınmadığı için oluşan su buharı motor içinde kalıyor...

    1. ya bu buharı atmak motor içinde su oluşmamasını sağlamak için hararetin 90 dereceye gelmesi gerekir...
    2. ya da motor yağını erken değiştirerek zarar vermesini önlemek gerekiyor...


    bazen duyuyorum..600 mt...yada 1-2 km...en fazla gideni 3 km...

    bu süre içinde birde düşük devirde giderseniz motor asla ısınmaz....

    Avrupa'da tam sentetik motor yağları için neredeyse 30000 km ömür biçiyorlar, buna ne demeli?

  4. #4
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    dizel grande 75hp 4.vites 1500 devir sabit hız tavsiye ederim.

  5. #5
    Emir Dal
    Too Slow.Too Sleepy.ZzZzZ Gajiin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    232
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    arkadaşlar yazılanlara aynen katılıyor ve uyguluyorum ama şunu da unutmamak lazım acaba hangimiz arabamızı 100 bin ve üstünde kullanıcaz ?
    otomobil seven ve otomobilini sadece ulaşım aracı olarak görmeyen bizler için aynı arabayı (ne kadar seversek sevelim) 100 bin km boyunca kullanmak pek olanaklı gözükmüyo. ille şeytan dürtecek 30-40 binde falan ilk fırsatta değiştiricez
    o yüzden çok da hassas olmaya gerek yok . sonuçta yeni nesil teknoloji motorlar özensiz kullanımlarda bile fazlasıyla dayanıyor.

  6. #6
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Dizel yüksek devirlerde gitmez kuru gürültü yaklaşımı çok yanlış . Bizzat kendim denedim. Alakası yok kesene kadar araba gayet güzel hızlanmaya devam ediyor...

  7. #7
    Emir Dal
    Too Slow.Too Sleepy.ZzZzZ Gajiin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    232
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    max hp 4000 rpm de alınıyo. bu devirden sonra tork eğrisinin hali içler acısı doğal olarak. ben denemiyorum bile bu devirin üstünü,

  8. #8
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Araç zaten 4000-4500d/d dan sonra devir kesiciye girmiş gibi oluyor

  9. #9
    Çağlar Barış Karaman
    CAGLARKA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    339
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    motor soğukken ilk çalıştırmada ne kadar beklemek lazım. benzinli arabamda hiç beklemiyodum ama dizelde 1 dk falan rölantide çalıştırıyorum doğrusu nedir bilmiyorum

  10. #10
    Emir Dal
    Too Slow.Too Sleepy.ZzZzZ Gajiin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    232
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı CAGLARKA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor soğukken ilk çalıştırmada ne kadar beklemek lazım. benzinli arabamda hiç beklemiyodum ama dizelde 1 dk falan rölantide çalıştırıyorum doğrusu nedir bilmiyorum
    arkadaşım bu alışkanlık hep eski şöförlerin kara dizel tabir ettikleri eski teknoloji motorlardan kalma bi alışkanlık. hem g.punto hem de aynı motorlu corsanın kullanım kitabında da motor çalıştırıldıktan sonra beklemeden hareket etmek tavsiye ediliyor.ben de öyle yapıyorum. ama tabi motor soğukken yağlama yeni başlamışken katiyen yüksek devir çevirmiyorum. tek dikkat etmek gereken stop etmeden önce bi 30 sn kadar rölanti de tutmandır turbonun rölanti devrine düşmesi için.

  11. #11
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı CAGLARKA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor soğukken ilk çalıştırmada ne kadar beklemek lazım. benzinli arabamda hiç beklemiyodum ama dizelde 1 dk falan rölantide çalıştırıyorum doğrusu nedir bilmiyorum
    Kemerini takıp, aynalara bakıp hemen hareket etmelisinAraç en güzel hareket halindeyken ısınır.Tabi denildiği gibi ilk 5-10km boyunca yüksek devirlere çıkılmamalı...

  12. #12
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    motor ısınmadan sür sorun olmaz ama basma. hem az da yakarsın sorun çıkmaz. ayrıca 4000 den sonra tork eğrisi düşüyor denmiş. evet doğru. ama arabanın gücü ve hızı artmaya devam etmiyor değil. artıyor. belki 2500 den 3000 e çıkıldığı gibi şahlanmıyor ama yine de artıyor.

  13. #13
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Mjtd ler torklarını koruyamıyorlar maalesef.Söylendiği gibi tork 4000d/d dan sonra düşmeye başlamıyor.Max. tork devrinden sonra zaten düşmeye başlıyor tork.Tabi bu düşüş eğimi 90bg liklerde daha az, değişken geometrili turbodan dolayı...

  14. #14
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    arkadaşlar ben bu turbo yağlama işini anlayamadım
    benim bildiğim uzun süreli yolculuklardan sonra turbo pallerinin yıpranmasını engellemek için turbo basıncının bitirilmesi gerekiyor yani turbo içinde basınç kalmayacağı ana kadar rölantide çalıştırmak gerekiyor hatta bu konu için turbo timer denilen elektronik cihazlar kullanılıyor fakat manuel vitesli arabalarda kullanılması pek tavsiye edilmiyor çünkü siz kontağı kapatıp çıksanız bile araba çalışmaya devam ediyor

  15. #15
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Pallerin değil de yataklarının yağlanması gerekli.Amaç motor kapatılınca yağlama biteceği için bu esnada pallerin mümkün olduğunca yavaş dönüyor olması...

  16. #16
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    yani turboya zarar verecek olan basınç değil yağlama mıdır?

    ben basınç diye biliyorum

  17. #17
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Paller egsoz türbülansı ile binlerce devir çeviriyor.Bu yüzden yatakların yağlanması çok önemli.O basınç palleri döndürdüğü için esas suçlu basınçtır da diyebiliriz

  18. #18
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart


    o basınç da olmasa bizim arabalar gitmez

  19. #19
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    gider de traktör keyfi yaşarız hafiften.

  20. #20
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    o zaman yılın en iyi traktör motoru seçilirdik

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Dizel aracın kullanım şekli
    ayaman tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 09/04/2012, 10:09
  2. dizel motorda titreme ve devir düzensizliği
    ERKAN 33 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 14/10/2011, 23:23
  3. Dizel kullanım devri
    CesSpOoL tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 41
    Son Mesaj: 13/09/2010, 23:27
  4. Benzinli motorlarda optimum kullanım
    kadoku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 13/02/2007, 00:36
  5. Motorda titreme
    kadoku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 10/01/2007, 00:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com