-Motor soğukken, özellikle kışın 2500d/d geçmeyin 5-10km arası
-Turbonun uzun süre ve yüksek devirde çalıştığını düşünüyorsanız motoru durdurmadan 1dk kadar rolantide çalıştırın
-Yakıt tüketimini arttırmamak için ani ve uzun süreli hızlanmalardan kaçının
-Sürekli 1750d/d nın altında ya da sürekli max devirde kullanmamaya çalışın.Özellikle kurumlanmanın az miktarda olması için sürekli düşük devirde kullanmayın
-Aracınızı özellikle kışın, sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız ya da fazla km yapmıyorsanız 10000km beklemeden yağ ve yağ filtresini değiştirin
-Yakıt tüketimi açısından, belirli bir hıza gelinceye kadar seri bir şekilde hızlanıp daha sonra sabit hızda ilerlemek olumlu sonuç verir.(Özellikle benzinlilerde)
-Aracı motor ısınsın diye rolantide bekletmeyin.Motoru çalıştırdıktan sonra kemerinizi bağlayın radyonuzu açıp yola koyulun

(Yaz-kış)
-Dizeli devirli kullanmaktan kasıt yüksek devir ise bu kesinlikle yanlış bir kanı.Dizellerin soluğu 4000d/d da bitiyor zaten.Ekonomik olarak 1500-2500d/d yeterli ve her koşulda da 1500-3500d/d yeterli bence.Aramızda dizelle sürekli devir kesiciye giren arkadaşlarımız var kızmasınlar

Yer imleri