59 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Dizel motorda optimum kullanım

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    -Motor soğukken, özellikle kışın 2500d/d geçmeyin 5-10km arası
    -Turbonun uzun süre ve yüksek devirde çalıştığını düşünüyorsanız motoru durdurmadan 1dk kadar rolantide çalıştırın
    -Yakıt tüketimini arttırmamak için ani ve uzun süreli hızlanmalardan kaçının
    -Sürekli 1750d/d nın altında ya da sürekli max devirde kullanmamaya çalışın.Özellikle kurumlanmanın az miktarda olması için sürekli düşük devirde kullanmayın
    -Aracınızı özellikle kışın, sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız ya da fazla km yapmıyorsanız 10000km beklemeden yağ ve yağ filtresini değiştirin
    -Yakıt tüketimi açısından, belirli bir hıza gelinceye kadar seri bir şekilde hızlanıp daha sonra sabit hızda ilerlemek olumlu sonuç verir.(Özellikle benzinlilerde)
    -Aracı motor ısınsın diye rolantide bekletmeyin.Motoru çalıştırdıktan sonra kemerinizi bağlayın radyonuzu açıp yola koyulun(Yaz-kış)
    -Dizeli devirli kullanmaktan kasıt yüksek devir ise bu kesinlikle yanlış bir kanı.Dizellerin soluğu 4000d/d da bitiyor zaten.Ekonomik olarak 1500-2500d/d yeterli ve her koşulda da 1500-3500d/d yeterli bence.Aramızda dizelle sürekli devir kesiciye giren arkadaşlarımız var kızmasınlar

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    Ali İLHAN
    microab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    51
    Mesajlar
    2.132
    Nereden
    Nevşehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    50 A* 4*4
    Edilen teşekkür: 690

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Turbonun uzun süre ve yüksek devirde çalıştığını düşünüyorsanız motoru durdurmadan 1dk kadar rolantide çalıştırın
    1dk uzun bir süre.20-30 sn yeterli bence.Turbo yağlaması için...
    GRANDE PUNTO 1.3 90 HP MJ DYNAMİC 5K TİTANYUM GRİ 50/06



    İnsanları yücelten iki büyük meziyet vardır: Erkeğin cesur kadının namuslu olması. Bu iki meziyetin yanında hem erkeği, hem kadını şereflendiren bir meziyet daha vardır. İcabında tereddütsüz canını feda edebilecek kadar vatanına bağlı olmak. İşte Türkler bu meziyetlere ve fazilete sahip kahramanlardır. Bundan dolayıdır ki Türkler öldürülebilir, lâkin mağlup edilemezler” Napoleon Bonaparte - Fransa İmparatoru

  4. #3
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı microab Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1dk uzun bir süre.20-30 sn yeterli bence.Turbo yağlaması için...
    1dk kadar yazdığım için 30sn de olabilir tabi.Yalnız motorun da normalden fazla ısındığını ya da yorulduğunu düşünüyorsanız -özellikle uzun yolculuklar sonucunda- aracı 1-2dk rolantide çalıştırmak da gerekebilir.Tabi bunlar ince ayrıntılar.Böyle yapmazsanız motoru kısa sürede bitirirsiniz de denmez

  5. #4
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Motor soğukken, özellikle kışın 2500d/d geçmeyin 5-10km arası
    -Turbonun uzun süre ve yüksek devirde çalıştığını düşünüyorsanız motoru durdurmadan 1dk kadar rolantide çalıştırın
    -Yakıt tüketimini arttırmamak için ani ve uzun süreli hızlanmalardan kaçının
    -Sürekli 1750d/d nın altında ya da sürekli max devirde kullanmamaya çalışın.Özellikle kurumlanmanın az miktarda olması için sürekli düşük devirde kullanmayın
    -Aracınızı özellikle kışın, sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız ya da fazla km yapmıyorsanız 10000km beklemeden yağ ve yağ filtresini değiştirin
    -Yakıt tüketimi açısından, belirli bir hıza gelinceye kadar seri bir şekilde hızlanıp daha sonra sabit hızda ilerlemek olumlu sonuç verir.(Özellikle benzinlilerde)
    -Aracı motor ısınsın diye rolantide bekletmeyin.Motoru çalıştırdıktan sonra kemerinizi bağlayın radyonuzu açıp yola koyulun(Yaz-kış)
    -Dizeli devirli kullanmaktan kasıt yüksek devir ise bu kesinlikle yanlış bir kanı.Dizellerin soluğu 4000d/d da bitiyor zaten.Ekonomik olarak 1500-2500d/d yeterli ve her koşulda da 1500-3500d/d yeterli bence.Aramızda dizelle sürekli devir kesiciye giren arkadaşlarımız var kızmasınlar

    buna ilaveten şunu eklemek istiyorum
    kısa mesafe araç sürenler....motor ısısı yükselmeden stop edenler...
    motor yağını 5 bin de değiştirmeleri gerekir

    neden derseniz
    kısa mesafede sürülen araçların motorları ısınmıyor...ısınmadığı için oluşan su buharı motor içinde kalıyor...

    1. ya bu buharı atmak motor içinde su oluşmamasını sağlamak için hararetin 90 dereceye gelmesi gerekir...
    2. ya da motor yağını erken değiştirerek zarar vermesini önlemek gerekiyor...


    bazen duyuyorum..600 mt...yada 1-2 km...en fazla gideni 3 km...

    bu süre içinde birde düşük devirde giderseniz motor asla ısınmaz....

  6. #5
    Ziyaretci035
    Ziyaretçi Ziyaretci035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buna ilaveten şunu eklemek istiyorum
    kısa mesafe araç sürenler....motor ısısı yükselmeden stop edenler...
    motor yağını 5 bin de değiştirmeleri gerekir

    neden derseniz
    kısa mesafede sürülen araçların motorları ısınmıyor...ısınmadığı için oluşan su buharı motor içinde kalıyor...

    1. ya bu buharı atmak motor içinde su oluşmamasını sağlamak için hararetin 90 dereceye gelmesi gerekir...
    2. ya da motor yağını erken değiştirerek zarar vermesini önlemek gerekiyor...


    bazen duyuyorum..600 mt...yada 1-2 km...en fazla gideni 3 km...

    bu süre içinde birde düşük devirde giderseniz motor asla ısınmaz....

    Avrupa'da tam sentetik motor yağları için neredeyse 30000 km ömür biçiyorlar, buna ne demeli?

Benzer Konular

  1. Dizel aracın kullanım şekli
    ayaman tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 09/04/2012, 10:09
  2. dizel motorda titreme ve devir düzensizliği
    ERKAN 33 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 14/10/2011, 23:23
  3. Dizel kullanım devri
    CesSpOoL tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 41
    Son Mesaj: 13/09/2010, 23:27
  4. Benzinli motorlarda optimum kullanım
    kadoku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 13/02/2007, 00:36
  5. Motorda titreme
    kadoku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 10/01/2007, 00:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com