Sayfa 3/3 İlkİlk 123
59 sonuçtan 41 ile 59 arası

Konu: Dizel motorda optimum kullanım

  1. #41
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    bu olayı turbodan ziyade dizel açıklar sanırım

  2. #42
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    yani ewet birazda diesellin katkısı var.. bugun piyasadaki benzinli araçların torkları diesel araçlardan düşük.. bizim araçların torkları( 75 lerde 190- 90 lıklarda 200) dür 190-200 tork işte bu rampalarda işe yarıyor işte..
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  3. #43
    Çağlar Barış Karaman
    CAGLARKA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    339
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    tabiki büyük katkı dizelin ama turbodan yoksun bi dizel de o performansı vermez. denedim tecrübeyle sabittir ... çok dik olmayan yokuşta gaza basmasam bile araba ilerliyor ve tekleme yok

  4. #44
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    1.4 T-Jet: 230nm tork, 150bg Turbosuz dizel hikaye...

  5. #45
    Fatih Göncü
    ORACLE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    740
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 88

    Standart

    :ok:

  6. #46
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    turbosuz dizel hikaye değil. yine de turbosuz benzinden iyi tırmanır.

  7. #47
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Çeken olursa tırmanır

  8. #48
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    yok yok cidden küçümseme benzinle dizeli aynı hızda aynı anda sok yokuşa. hız biraz yavaş olsun. o anda ikisi de köklesin gazı. bak bakalım hangisinin devri nasıl artacak. benzinli arkadaş ben vites mi küçültsem aceba demeye başlayacak. dizel biraz daha direnir.

  9. #49
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok yok cidden küçümseme benzinle dizeli aynı hızda aynı anda sok yokuşa. hız biraz yavaş olsun. o anda ikisi de köklesin gazı. bak bakalım hangisinin devri nasıl artacak. benzinli arkadaş ben vites mi küçültsem aceba demeye başlayacak. dizel biraz daha direnir.
    Dizellerin (Atmosferik) en önemli avantajı kısıtlı güç ve torklarını benzinlilere göre daha alt devirlerde vermesi ve aynı hacimde çalışma karakterleri gereği benzinlilere göre bir miktar daha az yakıt tüketmesidir.Turbosuz dizeller 3000d/d yı zor görürler.Senin örneğinden yola çıkarsak 2000cclik atmosferik benzinli ve dizeli yokuşta kaldırırsak ya da rollingde benzinli kopup gidecektir...

  10. #50
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizellerin (Atmosferik) en önemli avantajı kısıtlı güç ve torklarını benzinlilere göre daha alt devirlerde vermesi ve aynı hacimde çalışma karakterleri gereği benzinlilere göre bir miktar daha az yakıt tüketmesidir.Turbosuz dizeller 3000d/d yı zor görürler.Senin örneğinden yola çıkarsak 2000cclik atmosferik benzinli ve dizeli yokuşta kaldırırsak ya da rollingde benzinli kopup gidecektir...
    +1000

  11. #51
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    2000cc için düşünmemiştim. Ama yine de denemek lazım. Şu da bir olay. Aynı anda hızlı bir şekilde sabit gazla sok yokuşa. Benzindeki güç kaybı dizelden çok olacaktır. Dizel 1000 devir kaybettiğinde benzin 2000 kaybedebilir. Ama araçlarının motorları dışında her şey aynı düşün.

  12. #52
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2000cc için düşünmemiştim. Ama yine de denemek lazım. Şu da bir olay. Aynı anda hızlı bir şekilde sabit gazla sok yokuşa. Benzindeki güç kaybı dizelden çok olacaktır. Dizel 1000 devir kaybettiğinde benzin 2000 kaybedebilir. Ama araçlarının motorları dışında her şey aynı düşün.
    İkisi de önceden de belirttiğim gibi atmosferikse (1000cc, 2000cc, 5000cc...) inan ki dizelin avantajı yok.Dizel zaten max. kaç devire çıkacakki 1000d/d dan fazla kaybetsin benzinli 6000-7000d/d rahatlıkla çevirebilirken.Tabi tekrar edeyim turbosuz dizel.

  13. #53
    Serkan DAĞ
    serkandag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/04/2007
    Yaş
    51
    Mesajlar
    20
    Nereden
    Edirne
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    22AS712
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    arkadaşlar ben aracı yeni aldım 1,3 90 lık edirne servis müdürü arkadaşım onunla biraz konuştukta onun dediği devirli kullan bunlarda turbo sürekli devrede 1750 devirde devreye girmiyor 75 liklerde öyle dedi bilemiyorum benim yol kısa 3 km gidip istop ediyom yarımsaat sonra o 3 kmyi geri geliyom benim eski palıo da bu yüzden son susturucu çürümüştü bunda hayırlısı bakalım nası kullancaz bilemiyom

  14. #54
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı serkandag Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben aracı yeni aldım 1,3 90 lık edirne servis müdürü arkadaşım onunla biraz konuştukta onun dediği devirli kullan bunlarda turbo sürekli devrede 1750 devirde devreye girmiyor 75 liklerde öyle dedi bilemiyorum benim yol kısa 3 km gidip istop ediyom yarımsaat sonra o 3 kmyi geri geliyom benim eski palıo da bu yüzden son susturucu çürümüştü bunda hayırlısı bakalım nası kullancaz bilemiyom

    Turbolar zaten hep devrededir ama düşük devirlerde eksoz basıncı da düşük olacağından turbo verimli olarak silindirlere hava gönderemez...

  15. #55
    Kastor
    Ziyaretçi Kastor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Her zaman motor devrini aracın teknik verilerine göre orta devirlerde kullanmak gerekir. Yani bir dizel aracın maksimum güç devri 4000 devirse, bu aracı 2000 devirin üzerine çıkarmamak yakıt sarfiyatını azaltır ve motorun erken aşınmasını önler. Yokuşlarda da bir sonraki vitese geçirmek için orta devirleri geçmeden vites değiştirmenize rağmen bir sonraki viteste araç çekmiyorsa vites büyütmeyin. Aracın devrini mümkün olduğunca yükseltmemeye özen gösterin. Böylece motorun ömrü uzun kalır ve yakıt sarfiyatınız ekonomik olur. Düşük devirler ve yüksek devirler yakıt sarfiyatını arttırır ve son olarak gaza birden basarak motor devrini arttırmayın. Böyle bir durumda da yakıt çok yakar. Yavaş yavaş hızlanın.
    Konu Kastor tarafından (08/12/2011 Saat 21:40 ) değiştirilmiştir.

  16. #56
    BARIS ATABEY
    predator_ant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2008
    Mesajlar
    355
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    07 BHA 87
    Edilen teşekkür: 77

    Standart

    tüm birimler dikkat yeni bir Hort vakası görüldü )))

  17. #57
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -Motor soğukken, özellikle kışın 2500d/d geçmeyin 5-10km arası
    -Turbonun uzun süre ve yüksek devirde çalıştığını düşünüyorsanız motoru durdurmadan 1dk kadar rolantide çalıştırın
    -Yakıt tüketimini arttırmamak için ani ve uzun süreli hızlanmalardan kaçının
    -Sürekli 1750d/d nın altında ya da sürekli max devirde kullanmamaya çalışın.Özellikle kurumlanmanın az miktarda olması için sürekli düşük devirde kullanmayın
    -Aracınızı özellikle kışın, sürekli kısa mesafelerde kullanıyorsanız ya da fazla km yapmıyorsanız 10000km beklemeden yağ ve yağ filtresini değiştirin
    -Yakıt tüketimi açısından, belirli bir hıza gelinceye kadar seri bir şekilde hızlanıp daha sonra sabit hızda ilerlemek olumlu sonuç verir.(Özellikle benzinlilerde)
    -Aracı motor ısınsın diye rolantide bekletmeyin.Motoru çalıştırdıktan sonra kemerinizi bağlayın radyonuzu açıp yola koyulun(Yaz-kış)
    -Dizeli devirli kullanmaktan kasıt yüksek devir ise bu kesinlikle yanlış bir kanı.Dizellerin soluğu 4000d/d da bitiyor zaten.Ekonomik olarak 1500-2500d/d yeterli ve her koşulda da 1500-3500d/d yeterli bence.Aramızda dizelle sürekli devir kesiciye giren arkadaşlarımız var kızmasınlar

    buna ilaveten şunu eklemek istiyorum
    kısa mesafe araç sürenler....motor ısısı yükselmeden stop edenler...
    motor yağını 5 bin de değiştirmeleri gerekir

    neden derseniz
    kısa mesafede sürülen araçların motorları ısınmıyor...ısınmadığı için oluşan su buharı motor içinde kalıyor...

    1. ya bu buharı atmak motor içinde su oluşmamasını sağlamak için hararetin 90 dereceye gelmesi gerekir...
    2. ya da motor yağını erken değiştirerek zarar vermesini önlemek gerekiyor...


    bazen duyuyorum..600 mt...yada 1-2 km...en fazla gideni 3 km...

    bu süre içinde birde düşük devirde giderseniz motor asla ısınmaz....

  18. #58
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    Alıntı serkandag Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben aracı yeni aldım 1,3 90 lık edirne servis müdürü arkadaşım onunla biraz konuştukta onun dediği devirli kullan bunlarda turbo sürekli devrede 1750 devirde devreye girmiyor 75 liklerde öyle dedi bilemiyorum benim yol kısa 3 km gidip istop ediyom yarımsaat sonra o 3 kmyi geri geliyom benim eski palıo da bu yüzden son susturucu çürümüştü bunda hayırlısı bakalım nası kullancaz bilemiyom

    çürüme nedeni...bahsettiğim gibi...su buharının fazla olması....

  19. #59
    Ziyaretci035
    Ziyaretçi Ziyaretci035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı cemal arslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buna ilaveten şunu eklemek istiyorum
    kısa mesafe araç sürenler....motor ısısı yükselmeden stop edenler...
    motor yağını 5 bin de değiştirmeleri gerekir

    neden derseniz
    kısa mesafede sürülen araçların motorları ısınmıyor...ısınmadığı için oluşan su buharı motor içinde kalıyor...

    1. ya bu buharı atmak motor içinde su oluşmamasını sağlamak için hararetin 90 dereceye gelmesi gerekir...
    2. ya da motor yağını erken değiştirerek zarar vermesini önlemek gerekiyor...


    bazen duyuyorum..600 mt...yada 1-2 km...en fazla gideni 3 km...

    bu süre içinde birde düşük devirde giderseniz motor asla ısınmaz....

    Avrupa'da tam sentetik motor yağları için neredeyse 30000 km ömür biçiyorlar, buna ne demeli?

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Dizel aracın kullanım şekli
    ayaman tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 09/04/2012, 10:09
  2. dizel motorda titreme ve devir düzensizliği
    ERKAN 33 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 14/10/2011, 23:23
  3. Dizel kullanım devri
    CesSpOoL tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 41
    Son Mesaj: 13/09/2010, 23:27
  4. Benzinli motorlarda optimum kullanım
    kadoku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 13/02/2007, 00:36
  5. Motorda titreme
    kadoku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 10/01/2007, 00:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com