Ryu sen kaşınıyon ha. Autoengineer 'ın yüksek devirlerini unuttun galiba. İstersen hatırlatırız bi pazar günü..:icon_smile_big:
Printable View
Dizel yüksek devirlerde gitmez kuru gürültü yaklaşımı çok yanlış . Bizzat kendim denedim. Alakası yok kesene kadar araba gayet güzel hızlanmaya devam ediyor...
max hp 4000 rpm de alınıyo. bu devirden sonra tork eğrisinin hali içler acısı doğal olarak. ben denemiyorum bile bu devirin üstünü,
Araç zaten 4000-4500d/d dan sonra devir kesiciye girmiş gibi oluyor:)
motor soğukken ilk çalıştırmada ne kadar beklemek lazım. benzinli arabamda hiç beklemiyodum ama dizelde 1 dk falan rölantide çalıştırıyorum doğrusu nedir bilmiyorum
arkadaşım bu alışkanlık hep eski şöförlerin kara dizel tabir ettikleri eski teknoloji motorlardan kalma bi alışkanlık. hem g.punto hem de aynı motorlu corsanın kullanım kitabında da motor çalıştırıldıktan sonra beklemeden hareket etmek tavsiye ediliyor.ben de öyle yapıyorum. ama tabi motor soğukken yağlama yeni başlamışken katiyen yüksek devir çevirmiyorum. tek dikkat etmek gereken stop etmeden önce bi 30 sn kadar rölanti de tutmandır turbonun rölanti devrine düşmesi için.
çağlarka araçlarımız aynı motorlar.. ben dizel araçlardan başka araca binmem.. sana tavsiyem.. aracını 2000 devir ile 3000 devir arasında kullan.. yani vites attığında devir en az 2000 devire kadar düşsün.. zaten bu ayarı yaparsan en düşük 3000 devirde vitesi bir üst vitese atarsan 2000 deviri yakalarsın.. ben genelde 2000-2250 devirde kullanıyorum (eğer rampa varsa ve rampanın durumuna göre 3250-3500 deviride bekliyorum vites için yoksa rampada daha düşük bir devire düşüyor değiştirince) motor tam ısındıktan sonra en az bir on dakka çalışıp hararet göstergesi en üst düzeyine gelince (en üst deyince yanlış anlama zaten bir seviyesi var araya gelince orda duruyor eğer normal satlarda durmuyorsa zaten bir problem var demektir..) artık istediğin gibide basabilirsin.. zaten bir yerden sonrada devir kesiciye takılırsın.. sana bir tavsiye devir kesiciyede pek uğrama ama ara sıra uğramaktada fayda var
gidiş geliş 20 km yolum var her sabah. yolun yarısına gelince ancak hareketlenmeye başlıyo ibre. normalde motor ısınmış olsa da 3.000 deviri pek geçmiyorum zaten
motor ısınmadan sür sorun olmaz ama basma. hem az da yakarsın sorun çıkmaz. ayrıca 4000 den sonra tork eğrisi düşüyor denmiş. evet doğru. ama arabanın gücü ve hızı artmaya devam etmiyor değil. artıyor. belki 2500 den 3000 e çıkıldığı gibi şahlanmıyor ama yine de artıyor.
Mjtd ler torklarını koruyamıyorlar maalesef.Söylendiği gibi tork 4000d/d dan sonra düşmeye başlamıyor.Max. tork devrinden sonra zaten düşmeye başlıyor tork.Tabi bu düşüş eğimi 90bg liklerde daha az, değişken geometrili turbodan dolayı...
arkadaşlar ben bu turbo yağlama işini anlayamadım
benim bildiğim uzun süreli yolculuklardan sonra turbo pallerinin yıpranmasını engellemek için turbo basıncının bitirilmesi gerekiyor yani turbo içinde basınç kalmayacağı ana kadar rölantide çalıştırmak gerekiyor hatta bu konu için turbo timer denilen elektronik cihazlar kullanılıyor fakat manuel vitesli arabalarda kullanılması pek tavsiye edilmiyor çünkü siz kontağı kapatıp çıksanız bile araba çalışmaya devam ediyor
Pallerin değil de yataklarının yağlanması gerekli.Amaç motor kapatılınca yağlama biteceği için bu esnada pallerin mümkün olduğunca yavaş dönüyor olması...
yani turboya zarar verecek olan basınç değil yağlama mıdır?
ben basınç diye biliyorum
Paller egsoz türbülansı ile binlerce devir çeviriyor.Bu yüzden yatakların yağlanması çok önemli.O basınç palleri döndürdüğü için esas suçlu basınçtır da diyebiliriz:)
:)
o basınç da olmasa bizim arabalar gitmez
gider de traktör keyfi yaşarız hafiften. :D
o zaman yılın en iyi traktör motoru seçilirdik :D
turbo bizim can damarımız
turbo çok önemli tabi arkadaşlar. bugün benimle beraber 6 kişi bindik arabaya ve birisi de 100 kg dan fazlaydı, araç ağırlığı ile 1,5 ton olmuştur ağırlık ve dik bir yokuşu zorlanmadan çıktım araç boşmuş gibi. önceden benzinli clio vardı o düz yolda zorlanırdı bu kadar ağırlıkla