Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
59 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Dizel motorda optimum kullanım

  1. #21
    High Fidelity
    HIGH FIDELITY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    234
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 11

    Standart

    Alıntı Ryu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    devirli derken heralde 1750- 3500 arası demişlerdir. dizel motor devirli kullanımda haybeye ses çıkarır gitmezki. 3500 den sonra kuru gürültü
    Ryu sen kaşınıyon ha. Autoengineer 'ın yüksek devirlerini unuttun galiba. İstersen hatırlatırız bi pazar günü..:icon_smile_big:

  2. #22
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Dizel yüksek devirlerde gitmez kuru gürültü yaklaşımı çok yanlış . Bizzat kendim denedim. Alakası yok kesene kadar araba gayet güzel hızlanmaya devam ediyor...

  3. #23
    Emir Dal
    Too Slow.Too Sleepy.ZzZzZ Gajiin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    232
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    max hp 4000 rpm de alınıyo. bu devirden sonra tork eğrisinin hali içler acısı doğal olarak. ben denemiyorum bile bu devirin üstünü,

  4. #24
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Araç zaten 4000-4500d/d dan sonra devir kesiciye girmiş gibi oluyor

  5. #25
    Çağlar Barış Karaman
    CAGLARKA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    339
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    motor soğukken ilk çalıştırmada ne kadar beklemek lazım. benzinli arabamda hiç beklemiyodum ama dizelde 1 dk falan rölantide çalıştırıyorum doğrusu nedir bilmiyorum

  6. #26
    Emir Dal
    Too Slow.Too Sleepy.ZzZzZ Gajiin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    232
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı CAGLARKA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor soğukken ilk çalıştırmada ne kadar beklemek lazım. benzinli arabamda hiç beklemiyodum ama dizelde 1 dk falan rölantide çalıştırıyorum doğrusu nedir bilmiyorum
    arkadaşım bu alışkanlık hep eski şöförlerin kara dizel tabir ettikleri eski teknoloji motorlardan kalma bi alışkanlık. hem g.punto hem de aynı motorlu corsanın kullanım kitabında da motor çalıştırıldıktan sonra beklemeden hareket etmek tavsiye ediliyor.ben de öyle yapıyorum. ama tabi motor soğukken yağlama yeni başlamışken katiyen yüksek devir çevirmiyorum. tek dikkat etmek gereken stop etmeden önce bi 30 sn kadar rölanti de tutmandır turbonun rölanti devrine düşmesi için.

  7. #27
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı CAGLARKA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor soğukken ilk çalıştırmada ne kadar beklemek lazım. benzinli arabamda hiç beklemiyodum ama dizelde 1 dk falan rölantide çalıştırıyorum doğrusu nedir bilmiyorum
    Kemerini takıp, aynalara bakıp hemen hareket etmelisinAraç en güzel hareket halindeyken ısınır.Tabi denildiği gibi ilk 5-10km boyunca yüksek devirlere çıkılmamalı...

  8. #28
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart merhaba

    Alıntı CAGLARKA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim araba da 1500 km de olduğu için nasıl kullanayım da sorun çıkarmasın diye sormuştum. çünkü ilk defa dizel araba kullanıyorum. bilgi veren arkadaşlara teşekkürler. jeoenis benim bildiğim açılma için uzun yol yapman lazım. yani uzun süre örneğin yarım saat bir saat yüksek hızlarda kullanırsan motor daha iyi açılıyor. yüksek devirlerde kullanmakla şehir içinde bence açmak olmaz gibi geliyor. bundan önceki arabamı 80.000 kmde almıştım. 110.000 de sattım. ilk aldığım zamana göre sattığım zaman motor daha iyi durumdaydı daha iyi gaz yiyordu ama şehir içinde zorlamadım. şehirlerarası yolda 120-130 dan aşağı düşmedim sanırım bu yaradı. tabi bu kanıtlanmamış bir bilgidir

    çağlarka araçlarımız aynı motorlar.. ben dizel araçlardan başka araca binmem.. sana tavsiyem.. aracını 2000 devir ile 3000 devir arasında kullan.. yani vites attığında devir en az 2000 devire kadar düşsün.. zaten bu ayarı yaparsan en düşük 3000 devirde vitesi bir üst vitese atarsan 2000 deviri yakalarsın.. ben genelde 2000-2250 devirde kullanıyorum (eğer rampa varsa ve rampanın durumuna göre 3250-3500 deviride bekliyorum vites için yoksa rampada daha düşük bir devire düşüyor değiştirince) motor tam ısındıktan sonra en az bir on dakka çalışıp hararet göstergesi en üst düzeyine gelince (en üst deyince yanlış anlama zaten bir seviyesi var araya gelince orda duruyor eğer normal satlarda durmuyorsa zaten bir problem var demektir..) artık istediğin gibide basabilirsin.. zaten bir yerden sonrada devir kesiciye takılırsın.. sana bir tavsiye devir kesiciyede pek uğrama ama ara sıra uğramaktada fayda var
    Konu dejavu tarafından (21/02/2007 Saat 08:29 ) değiştirilmiştir.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  9. #29
    Çağlar Barış Karaman
    CAGLARKA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    339
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    gidiş geliş 20 km yolum var her sabah. yolun yarısına gelince ancak hareketlenmeye başlıyo ibre. normalde motor ısınmış olsa da 3.000 deviri pek geçmiyorum zaten

  10. #30
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    motor ısınmadan sür sorun olmaz ama basma. hem az da yakarsın sorun çıkmaz. ayrıca 4000 den sonra tork eğrisi düşüyor denmiş. evet doğru. ama arabanın gücü ve hızı artmaya devam etmiyor değil. artıyor. belki 2500 den 3000 e çıkıldığı gibi şahlanmıyor ama yine de artıyor.

  11. #31
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Mjtd ler torklarını koruyamıyorlar maalesef.Söylendiği gibi tork 4000d/d dan sonra düşmeye başlamıyor.Max. tork devrinden sonra zaten düşmeye başlıyor tork.Tabi bu düşüş eğimi 90bg liklerde daha az, değişken geometrili turbodan dolayı...

  12. #32
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    arkadaşlar ben bu turbo yağlama işini anlayamadım
    benim bildiğim uzun süreli yolculuklardan sonra turbo pallerinin yıpranmasını engellemek için turbo basıncının bitirilmesi gerekiyor yani turbo içinde basınç kalmayacağı ana kadar rölantide çalıştırmak gerekiyor hatta bu konu için turbo timer denilen elektronik cihazlar kullanılıyor fakat manuel vitesli arabalarda kullanılması pek tavsiye edilmiyor çünkü siz kontağı kapatıp çıksanız bile araba çalışmaya devam ediyor

  13. #33
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Pallerin değil de yataklarının yağlanması gerekli.Amaç motor kapatılınca yağlama biteceği için bu esnada pallerin mümkün olduğunca yavaş dönüyor olması...

  14. #34
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    yani turboya zarar verecek olan basınç değil yağlama mıdır?

    ben basınç diye biliyorum

  15. #35
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Paller egsoz türbülansı ile binlerce devir çeviriyor.Bu yüzden yatakların yağlanması çok önemli.O basınç palleri döndürdüğü için esas suçlu basınçtır da diyebiliriz

  16. #36
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart


    o basınç da olmasa bizim arabalar gitmez

  17. #37
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    gider de traktör keyfi yaşarız hafiften.

  18. #38
    Boran Tolga Demir
    matrox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2007
    Mesajlar
    866
    Rengi
    Mango Turuncu
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    o zaman yılın en iyi traktör motoru seçilirdik

  19. #39
    sleepy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    9
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    turbo bizim can damarımız

  20. #40
    Çağlar Barış Karaman
    CAGLARKA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2007
    Yaş
    46
    Mesajlar
    339
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    turbo çok önemli tabi arkadaşlar. bugün benimle beraber 6 kişi bindik arabaya ve birisi de 100 kg dan fazlaydı, araç ağırlığı ile 1,5 ton olmuştur ağırlık ve dik bir yokuşu zorlanmadan çıktım araç boşmuş gibi. önceden benzinli clio vardı o düz yolda zorlanırdı bu kadar ağırlıkla

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Dizel aracın kullanım şekli
    ayaman tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 09/04/2012, 10:09
  2. dizel motorda titreme ve devir düzensizliği
    ERKAN 33 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 14/10/2011, 23:23
  3. Dizel kullanım devri
    CesSpOoL tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 41
    Son Mesaj: 13/09/2010, 23:27
  4. Benzinli motorlarda optimum kullanım
    kadoku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 13/02/2007, 00:36
  5. Motorda titreme
    kadoku tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 10/01/2007, 00:06

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com