Sayfa 4/11 İlkİlk 12345678 ... SonSon
216 sonuçtan 61 ile 80 arası

Konu: Hadi bakalım şu cut-off olayına biraz kafa yoralım

  1. #61
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı bahcelili_ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ozman bizimkiler kötü mü oluyo
    kötü değilde kafa karıştırıcı oluyor...Fiat ta 0.0 verseydi ..şunu düşünürdük bütün araçlarda böyle yazıyor elbet doğrudur diye...ama bizde 2.0Litre verince tartışma başlıyor.
    işin ilginç yanı , opel astra da bizim multijetleri kullanıyor onlarda 0.0 veriyordur. sorun burda aynı motor opelde 0.0 , grandede 2.0 ....

  2. #62
    a a
    krsd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/04/2007
    Mesajlar
    126
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 19

    Standart

    Alıntı alialgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir tane 0 litre/100km gösteren yol bilgisayarlı araba bulursam ve zamanımda olursa ben bunu uygulamalı denerim ..o zaman anlarız
    Arkadaşlar bende Seat Ibiza da var.Kafa karıştıran asıl şey normalde yol bilgisayarında olması gereken bir değerin bizim araçlarda olmayışından kaynaklanıyor.Araç boştayken değerin litre/saat olarak gösterilmesi gerekirken(lt/h olarak ekranda görünüyor) bizim araçlarda hep lt/100km olarak hesaplanıyor.Yani gazdan çekip 150 km k-hızla yol alsakta 2lt boşa atıp rölantide 20-30 la gitsekte 2 lt gösteriyor.Ayrıca kırmızı ışıkta durunca --/100km gösteriyor,ki bunu hesaplayamadığı için böyle.Halbuki vites boşa çıkınca değer lt/h olarak gösterilse anlarız ki 1 saat ışıkta beklersek saatte 0.7 lt yakıt tüketecek.
    Ibiza da hareket halindeyken ayak gazdan çekilirse cut-off devreye girdiği için değer 0/100km,vites boşa alınırsa 0.6-0.7lt/h olarak gösteriyor.Aynı şekilde ışıkta beklerken de değer lt/h olarak değişiyor.Klima açıkken boşta 1.0lt/h civarına far açılırsa da ilaveten 0.1 daha artıyor.
    Biraz uzun oldu ama umarım biraz yardımcı olabilmişimdir.

  3. Bu mesajı için 2 kişi krsd'ye teşekkür etti:


  4. #63
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Alıntı krsd Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bende Seat Ibiza da var.Kafa karıştıran asıl şey normalde yol bilgisayarında olması gereken bir değerin bizim araçlarda olmayışından kaynaklanıyor.Araç boştayken değerin litre/saat olarak gösterilmesi gerekirken(lt/h olarak ekranda görünüyor) bizim araçlarda hep lt/100km olarak hesaplanıyor.Yani gazdan çekip 150 km k-hızla yol alsakta 2lt boşa atıp rölantide 20-30 la gitsekte 2 lt gösteriyor.Ayrıca kırmızı ışıkta durunca --/100km gösteriyor,ki bunu hesaplayamadığı için böyle.Halbuki vites boşa çıkınca değer lt/h olarak gösterilse anlarız ki 1 saat ışıkta beklersek saatte 0.7 lt yakıt tüketecek.
    Ibiza da hareket halindeyken ayak gazdan çekilirse cut-off devreye girdiği için değer 0/100km,vites boşa alınırsa 0.6-0.7lt/h olarak gösteriyor.Aynı şekilde ışıkta beklerken de değer lt/h olarak değişiyor.Klima açıkken boşta 1.0lt/h civarına far açılırsa da ilaveten 0.1 daha artıyor.
    Biraz uzun oldu ama umarım biraz yardımcı olabilmişimdir.
    öyle zati kardeş...o araçlar dururken litre/saat verir..bizim yol bilgisyarı vermiyor --- gösteriyor...

  5. 08/09/2007, 15:31


  6. #64
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı krsd Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bende Seat Ibiza da var.Kafa karıştıran asıl şey normalde yol bilgisayarında olması gereken bir değerin bizim araçlarda olmayışından kaynaklanıyor.Araç boştayken değerin litre/saat olarak gösterilmesi gerekirken(lt/h olarak ekranda görünüyor) bizim araçlarda hep lt/100km olarak hesaplanıyor.Yani gazdan çekip 150 km k-hızla yol alsakta 2lt boşa atıp rölantide 20-30 la gitsekte 2 lt gösteriyor.Ayrıca kırmızı ışıkta durunca --/100km gösteriyor,ki bunu hesaplayamadığı için böyle.Halbuki vites boşa çıkınca değer lt/h olarak gösterilse anlarız ki 1 saat ışıkta beklersek saatte 0.7 lt yakıt tüketecek.
    Ibiza da hareket halindeyken ayak gazdan çekilirse cut-off devreye girdiği için değer 0/100km,vites boşa alınırsa 0.6-0.7lt/h olarak gösteriyor.Aynı şekilde ışıkta beklerken de değer lt/h olarak değişiyor.Klima açıkken boşta 1.0lt/h civarına far açılırsa da ilaveten 0.1 daha artıyor.
    Biraz uzun oldu ama umarım biraz yardımcı olabilmişimdir.
    burda arkadaş güzel bir açıklama yapmış.. işin aslı bu aslında.. yol bilgisayarı değerleri böyle olmalı.. sıfıra kadar hassas olmalı.. ama nedense bizim fiatların yol bilgisayarı tam hassas değil.. yada fiatın durum değerlendirmesi bu diyelim..

    birde bizim biraz karıştırdığımız bir konu var; bu, bizim yanlış yönlenmemize sebep oluyor..
    şimdi biz diyoruz ki cut-off esnasında araçlar yakıt tüketmez. ve hemen arkadaşalar diyor ki; e o zaman yakıt olmadan arabada bir rampanın başında olsa biz o zaman rampa bitene kadar yakıtsız gideriz. ewet mantık olarak doğru dur ama uygulama olarak yanlıştır. yani yakıt olmadan araba gitmez.. ama böyle bir konumda sıfıra yakın (doğru ve bilinçli kullanımla) yakıt harcarız.
    Konu femoli tarafından (08/09/2007 Saat 16:18 ) değiştirilmiştir. Sebep: floooooooood yapmışsınız
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  7. Bu mesajı için 2 kişi dejavu'ye teşekkür etti:


  8. #65
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Viteste inmeniz en doğrusu. Sizin aşınma diye tabir ettiğiniz olay soğuk motora yakıt gönderirken gerçekleşir. Siz rampa aşağı iner iken gaza basmaz iseniz motor zorlanmayacaktır bilhassa rolantideki halinden daha rahat çalışacaktır zira çalışmak için çaba sarfetmeyecektir. Kafanızı hiç böyle şeylere takmayın ve rampanın dikliğine göre 2. veya 3. viteste inin. Bana kalırsa 2 de inmeniz en doğrusu olacaktır. Ara ara freni yoklayarak hızınızı da kesin bu da iyidir. Ve bilirsiniz viteste inmeniz yol tutuş açısından ve diferansiyelin çalışması açısından en doğrusu olacaktır. İyi kullanımlar.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #66
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Donanım Forumda yazılarını okuduğum, motor konusunda bilgisi yüksek birine (izin almadığım için nikini vermiyorum , hoş üsluptan ve teknik konuşmasından anlamışsınızdır kim olduğunu ) ) sordum bu konuyu , karbüratörlü ve enjeksiyonlu araçlarda yakıt kesme olayını onun cevabıdır....
    .
    Karbüratörlü bir araçta gaz kelebeğini kapatsanız bile, motor rölanti memesinden benzin çekmeye devam eder. Karbüratörlerde 2 devre vardır. Birisi ana devre ve venturi vakumuyla çalışır ve gaz kelebeğinin önünde yer alır. Diğeri ise rölanti devresi olup gaz kelebeğinin hemen arkasında yer alır. Gaz kelebeği kapandığında, kelebek valfinin ön yüzünde basınç artarken arka yüzünde pistonların emme stroku yüzünden basınç çok düşer ve dolayısıyla otomatik olarak rölanti memesinden benzin emilir. Bu durum hem rölantide hem de viteste gaz keildiğinde olur. karbüratörlü motor açısından ikisi arasında fark yoktur.

    Enjeksiyonlularda ise durum değişik. Aslında basit bir sensör araclığı ile (veya mevcut durumlarında bile) ECU rölanti ile gaz kesme halini motor devrine bakarak birbirinden ayırabilir.

    Ben bildiğimi söyleleyim.

    1. Güvenlik ve sarsıntılı başlama nedeniyle, enjeksiyonlu motorlarda gaz kestiğinizde motora giden yakıt tamamen kesilmez. Ama o esnada neden bazı bilgisayarlar 0 gösteriyor bilmiyorum.

    Yakıtı tamamen keserseniz motor stop eder ve daha yüksek kompresyon direnci göstererek yığılır. Yeniden çalıştırmaya kalktığınızda ise sert bir şekilde çalışmaya başlayarak krankşaft, biyel kolu ve piston tacı üzerine müthiş bir yük bindirir. Teorik olarak böyle bir çalışma modu mümkün olsa bile pratik nedenlerden ötürü hareket halindeki bir motoru durdurup çalıştırmaya kalkmak doğru değildir.

    Zaten motorun çalışmaya devam ettiği şöyle anlaşılır:

    100 ile giderken aniden gaz kesin. Anlık yakıt tüketimi 0 göstersikten bir kaç saniye sonra vitesi boşa alın. Eğer motora hiç yakıt gitmiyorsa, motorun durmuş olması gerekir. Şimdi boş vitesteyken gaz pedalına basın. Eğer motor çalışıyorsa, motor stop etmemiş demektir.

    Bu da her durumda motora yakıt gittiğini, motorun asla durdurulmadığını gösterir.

    peki ama neden böyle durumlarda bazı araçlarda anlık yakıt tüketimi 0 olarak görünüyor?

    Sanırım bu tasrım tercihi olarak ortaya çıkıyor. Kimi firmalar gaz pedalına basılmayan her durumu 0 tüketim olarak göstermeyi uygun bulurken, kimisi de rölanti yakıtını da gaz pedalına basmasanız bile anlık tüketim içinde gösteriyor.

    Bunu açıkçası 0 gösteren firmalara sormak gerekir. Bence doğrusu senin arabadaki. Yani her durumda yakıt tüketildiğine göre, 0 göstermesi yanlış bilgi demektir. Ama onlar da şunu söyleyebilir: "Gaz pedalına bastığınız sürece araba gidiyor demektir. basmadığınız sürece gitmediğine göre bunu tüketim olarak göstermek doğru değildir çünkü tüketilen yakıt karşılığında bir işin yapılmış olması gerekir" vs. vs.

    Açıkçası gerekçelerini bilmiyorum ama hemen tüm araçlarda hız halinde ve vitesteyken gaz kesildiğinde motor çalışmaya devam eder.

    Bunun istisnaları ise şunlardır:
    1. Hibrid araçlar. Onların çalışma mekanizmaları farklıdır.
    2. DFCO tertibatı ile donatılmış araçlar. Bu çoğunlukla sonradan takılan bir aparattır. Ama belki bazı lüks modellerde standart olarak geliyor olabilir.
    Şöyle çalışır. Bir deselometre, yavaşlama oranını sürekli gzler. Belli bir eşik değeri aştığında ise panik fren yapıldığına kanaat getirip, yangın ihtimalini bertaraf etmek için motora giden yakıtı keser.
    Benim eski Citroen'de benzer bir sistem vardı. O yavaşlarken değil, kaza anında yakıtı otomatik olarak kesiyordu.

    Bir ara bu konuyu araştırayım, ben de merak ettim şimdi.

    Bir şeyler bulursam, sana da bilgi veririm. yazdıklarım umarım kafandaki soru işaretlerini gidermeye yetmiştir.

    Saygılar.
    Konu the_Algn tarafından (09/09/2007 Saat 21:21 ) değiştirilmiştir.

  11. Bu mesajı için 2 kişi the_Algn'ye teşekkür etti:


  12. #67
    bora turan
    PuNtOmAnİa !! tempesty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    3.059
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 8308
    Edilen teşekkür: 820

    Dikkat

    Güvenlik ve sarsıntılı başlama nedeniyle, enjeksiyonlu motorlarda gaz kestiğinizde motora giden yakıt tamamen kesilmez. Ama o esnada neden bazı bilgisayarlar 0 gösteriyor bilmiyorum.

    Yakıtı tamamen keserseniz motor stop eder ve daha yüksek kompresyon direnci göstererek yığılır. Yeniden çalıştırmaya kalktığınızda ise sert bir şekilde çalışmaya başlayarak krankşaft, biyel kolu ve piston tacı üzerine müthiş bir yük bindirir. Teorik olarak böyle bir çalışma modu mümkün olsa bile pratik nedenlerden ötürü hareket halindeki bir motoru durdurup çalıştırmaya kalkmak doğru değildir.

    Zaten motorun çalışmaya devam ettiği şöyle anlaşılır:

    100 ile giderken aniden gaz kesin. Anlık yakıt tüketimi 0 göstersikten bir kaç saniye sonra vitesi boşa alın. Eğer motora hiç yakıt gitmiyorsa, motorun durmuş olması gerekir. Şimdi boş vitesteyken gaz pedalına basın. Eğer motor çalışıyorsa, motor stop etmemiş demektir.

    Bu da her durumda motora yakıt gittiğini, motorun asla durdurulmadığını gösterir.



    OHH BE ALİ YA SAĞOLASIN WALLAHİ İŞTE BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİMDE BUYDU

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #68
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    kardeş soruyu tam olarak nasıl sordun. buraya yazdığın soruyu tam olarak aktarabilirmisin.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  15. #69
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Sorum buydu
    "
    Bir sorum olacaktı cevaplarsan sevinirim. Araçların yol bilgisayarında ayak gazdan çekildiğinde 0 Litre/100km de yazıyor(1500 devire kadar altına düşünce yakıt tekrar veriliyor zati biliyorsun...] Bu nederece doğru sormak istedim çünkü obitet.gazi.edu.tr sitesinde yakıt kesme sistemi bulunan karbüratörlü bir araçta benzeri durumda yakıt kesilmesine rağmen bir miktar yakıtı aldığı yazıyordu(ama onu referans alamıyorum teknoloji eski karbüratör.) ... eğer bu 0 litre olayı doğruysa şu senaryom gerçekleşek mi? bir araca atıyorum 50metre yol alabilecek kadar benzin koyacağız ve 49,5 metre sonra aşağı eğim başlıyacak yani demek istediğimi sen anladın tamamen boş depo ile ayak gazdan çekilip 0 litre konumunda araç çalışır vaziyette gidecek mesafede sonsuz olsun ... nerden çıktı bu diyebilirsin benim aracım grande punto yol bilgisayarı ayak gazdan çekilince 2 Litre/100 km gösteriyor. Benim matığıma puntonun yol bilgisayarı uyuyor çünkü örneğimde sorduğum gibi 100km ayak gazda olmadan inen bir araç mutlaka birşeyler tüketecektir diye düşünüyorum. senin fikrin nedir. "

  16. #70
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı tempesty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    [B][COLOR="RoyalBlue"][I]

    Zaten motorun çalışmaya devam ettiği şöyle anlaşılır:

    100 ile giderken aniden gaz kesin. Anlık yakıt tüketimi 0 göstersikten bir kaç saniye sonra vitesi boşa alın. Eğer motora hiç yakıt gitmiyorsa, motorun durmuş olması gerekir. Şimdi boş vitesteyken gaz pedalına basın. Eğer motor çalışıyorsa, motor stop etmemiş demektir.

    bana kalırsa burdaki mantık yanlış... ewet yüzle giderken aniden gaz kestik. burda devirde önemli yüzle giderken benim araçta devir 2200 dür buda rolanti devrinin üstünde bir devirdir. ayağımızı aldık gitmeye devam ediyor anlık yakıt 0 ı gösterdi ve cut-off devreye girdi ve motor hızla devir kaybediyor. taki rolanti devrine düşene kadar. rolanti devrine düşene kadar cut-off benim mantığıma göre devrededir. devir rolanti devrine geldiğinde araç yakıt almaya başlayacaktır. prensip olarak çalışmaya devam et emri almıştır motor. beyin rolanti devrine geldiğinde otomatik olarak yakıt alması lazım der.. yanlız yüzle giderken aniden azdan ayak çekmek demek devrin hızla düşmesi demek anlık yakıt sıfırı gösterene kadar devir çoktan rolanti devrine düşer burda çok kısa bir zaman var sizin anlıcanız. o yuzdan anlık yakıtın sıfıra düştüğünü göremezsınız bana göre...
    Konu dejavu tarafından (09/09/2007 Saat 21:26 ) değiştirilmiştir.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  17. #71
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    yakıt almayan motor çalışmaz demiş ...

  18. #72
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    soruyu gördüm.. bana kalsa yukarda da anlattığım gibi senin sorduğun soru mantık olarak doğru olsada uygulama olarak yanlış olur diye düşünüyorum. çünkü yarım metrelik mesafede bu olayı gerçekleştiremezsin. ama on metrelik bir mesafe koyarsan inişte belki o zaman bu olay gerçekleşebilir.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  19. #73
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Yani 0 litre/100km olayını sen kabul ediyorsun. çünkü ben verdiğim örneğin geröeklemiyeceğini düşünüyorum. motor yakıtsız çalışmaz mantığındayım ben..

  20. #74
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    ewet tabi yakıt almayan motor ewet çalışmaz... yakıt enerji demektir.. araba gücünü yakıttan alıyor. ama rampa aşağı benim bilgiğim cut-off olayı yanlış değilse araç yakıt tüketmediği enerjisinide yerçekimi kuvvetinin arabaya uyguladığı çekimden almasıdır. bu konuyu açıkcası güncel bir mühendisle konuşacağım....
    Konu dejavu tarafından (09/09/2007 Saat 21:37 ) değiştirilmiştir.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  21. #75
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı alialgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani 0 litre/100km olayını sen kabul ediyorsun
    nasıl kabul ediyorum.. eğer sıfır olmaz sıfır yanlış diyorsan kabul etmiyorum. sıfır olur bence.. bence sıfır tüketim vardır.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  22. #76
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Ben her zaman bir miktar yakıtın motora gireceği düşüncesindeyim. Cut-off u şuna benzetiyorum. Bisiklet sürüdğünü düşün düz yolda yol ilerde aşağı eğim olduğunda pedal çevirirmisin hayır çünkü pedal çevirsende birşeye yaramaz boşa çeviridğini hissedersin çünkü bisiklet eğimden dolayı gider ama bu örnek tamamen mekanik bir sistemde ...eğimde araçta motor gücüne gerek kalmadan ilerler fakat yanma odasında birşeylerin yanması gerek yani azda olsa yakıt almalıdır diye düşünüyorum..oda fiata göre 2litre/100 km...

    .
    hatta verdiğim örneği değiştireyim araç eğimde ilerlesin gaza basmıyoruz mesafede önemli değil ..şimdi bu vaziyette giderken yakıt hortmunu çıkaralım motorun yakıt deposuyla bağlantısı kalmasın şimdi çalışır vaziyette gidecek mi o motor??
    Konu the_Algn tarafından (09/09/2007 Saat 21:44 ) değiştirilmiştir.

  23. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  24. #77
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı alialgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben her zaman bir miktar yakıtın motora gireceği düşüncesindeyim. Cut-off u şuna benzetiyorum. Bisiklet sürüdğünü düşün düz yolda yol ilerde aşağı eğim olduğunda pedal çevirirmisin hayır çünkü pedal çevirsende birşeye yaramaz boşa çeviridğini hissedersin çünkü bisiklet eğimden dolayı gider ama bu örnek tamamen mekanik bir sistemde ...eğimde araçta motor gücüne gerek kalmadan ilerler fakat yanma odasında birşeylerin yanması gerek yani azda olsa yakıt almalıdır diye düşünüyorum..oda fiata göre 2litre/100 km
    aslında mantık olarak bütün enerji ihtiyacı yerçemine karşı olan ihtiyaçtir. biz hep yer çekimine karşı enerji harcıyoruz. varlığın kütlesine ağırlık yükleyen yerçekimi kuvvetidir.. ağırlığıda hareket ettirmek için bir enerjiye ihtiyaç vardır.. ve devam ettirmek içinde bir enerjiye ihtiyaç vardır. ama uzay boşluğunda yerçekimi kuvveti olmadığından kütlenin ağırlığıda yoktur. diyelim ki dünyada 100 kilo gelen insan dunyadan uzak nesnenin olmadığı uzay boşlugunda ağırlığı sıfıdır.. ona uzay boşluğunda dokun.. bu dokunuşun kuvveti dunyada yapılan kuvvet uygulamasından çok çok daha azdır, ve bu uygulamayı uzay boşluğunda alan madde sonsuza denk bir engelle karşılaşana kadar yorüngesinde devam etmeye devam eder.. rampa aşagıda inerken yaptığımız hareket yerçemine yönelik pozitif bir hareket olduğu için ek bir enerjiye ihtiyacımız yok. adamı parasütle uçaktan attın adan hızla düşerken düşemsi için bir enerjimi harcıyor.. harcamıyor.. doğal olarak bu enerjiyi sen istesen de istemesende yer çekimi sağlıyor.. araça rampa aşağı giderken sen istesende istemesen enerjiyi yerçeminden olaya bağlı olarak alır.. sen belki rampa aşağı inerken yerçekimi enerjisini yeterli bulmıcaksın ve gaza yükleneceksin.. ve araç düz zeminden daha hızlı ilerleyecektir.. biz hep aylırdır burda anlatıyoruz.. bu araç düz yolda 180 km hız yapıyor ama rampa aşağı 200 km hızıda görebilirsin diyoruz.
    Konu dejavu tarafından (09/09/2007 Saat 21:56 ) değiştirilmiştir.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  25. #78
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı alialgan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hatta verdiğim örneği değiştireyim araç eğimde ilerlesin gaza basmıyoruz mesafede önemli değil ..şimdi bu vaziyette giderken yakıt hortmunu çıkaralım motorun yakıt deposuyla bağlantısı kalmasın şimdi çalışır vaziyette gidecek mi o motor??

    ewet bu çok mantıklı bir uygulama ve deneme yöntemi.. bunun uygulanabilirliği çok güzel.. olabilir bence.. bunu bir denesek nasıl olur acaba...
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  26. #79
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    peki neden rampa aşağı inerken (çok dik bir rampada ) motor devirleniyorda biz frene basma ihtiyacı hissediyoruz. rampa çıkarken anlık tuketim 20 lt lerde dolaşırken rampa aşagı inerken anlık yakıt 2 lt veya 0 larda dolaşıyor araçlarda. belkide bizim araçlarda cut-off yok, ama yol bilgisayarları 0 a ayarlı araçlar belkide cut-off var.. o yuzden sıfırı gösteriyordur belkide..
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  27. #80
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    az önce "cut" kelimesinin anlamına baktım.. türkçe karşılığı kesmek demek.. az miktarda yakıt gitmesi kesmek kelimesine ters yanıt. o zaman kesmek olmaz bunun adına kısıtlamak desinler o zaman. o zaman cut-off kelimesi tamamıyla yanlış demektir.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

Sayfa 4/11 İlkİlk 12345678 ... SonSon

Benzer Konular

  1. Hadi bakalım. Tüm Fenerliler 1-1907...
    CaGRi tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3355
    Son Mesaj: 01/06/2013, 17:16
  2. Trakya neredesin hadi bakalım
    TOLGAYOZKAN tarafından Diğer İller forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 09/08/2011, 12:55
  3. Hadi bakalım çıkın işin içinden :))
    StrawBeeRy tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 30/09/2010, 12:59
  4. Hadi bakalım.tüm GS LİLER 1-1905...
    uLTRa GP tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/06/2008, 22:10
  5. IQ sonuçlarımız hadi bakalım :) !!!!
    kaaneroglu_15 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 06/07/2007, 22:56

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com