Sayfa 11/11 İlkİlk ... 7891011
229 sonuçtan 201 ile 220 arası

Konu: Hadi bakalım şu cut-off olayına biraz kafa yoralım

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    TÜMER ÖZDEMİR
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. rande - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/09/2009
    Mesajlar
    6
    Nereden
    Adıyaman
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Arkadaşım ben senin yerinde olsam aracımın hararet göstergesi biraz kımıldadıktan sonra hareket ederim, aracında oluşabilecek arızalar harcıyacağın yakıttan çok daha yüksek olur.

  2. #2
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Yapmayin arkadaşlar
    yakitin motoru yağlama gibi bir özelliği yok
    siz marşa basip araciniz çaliştiği andan itibaren yağ pompasi devreye girer ve yağlama abaşlar
    ayrica sana tavsiyem soğukken aracin motoruna fazla güç bindirmemen allah muhafaza kol çikarma dediğimiz motor arizasinin başlica sebeblerinden biri soğuk motora gaz verilmesi ve kompresörde inilmesi
    bence aracini bi beş dakka kadar isit daha sonra hareket et ve kesinlikle viteste in

  3. #3
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Bu cutoff olayı Doganlarda felan var mı tam olarak bilmiyorum ama ya 98 ya da 96 model aracalarla birlikte kullanılmaya basladı yanılmıyorsam. 90 model kuslarda olması imkansız hatta bir ihtimal viteste inerken daha bile fazla yakabiliyor olabilirler

  4. #4
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu cutoff olayı Doganlarda felan var mı tam olarak bilmiyorum ama ya 98 ya da 96 model aracalarla birlikte kullanılmaya basladı yanılmıyorsam. 90 model kuslarda olması imkansız hatta bir ihtimal viteste inerken daha bile fazla yakabiliyor olabilirler
    Mert, yılını bilemiyorum ama karbüratörlülerde de mevcuttu...

  5. #5
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    SELAM .öncelikle şunu belirteyim ben motorcu değilim.cut off:enjeksiyonlu benzinli dizel araçlarda ve kimi karbüratörlü araçlarda bulunan ,güvenlik ve ekonomi sistemidir. Ayak gaza basılı değilken (gaz sensörü veya sivici bulunur ayağın gaza basılı olup olmadığını algılar aksi takdirde cut off devreye girmez ) motor devri 1700-2000 üzerinde ise (bu devir oranı markalar arası değişik olabilir) motora hiç yakıt gitmez.bu sadece rampa inişlerde değil düz yolda ve hatta rampa yukarı dahi cut off devreye giirer .mesela araba 150 km ile rampa çıkıyor.motor devri 4000 diyelim.ayağımızı gazdan çektik motor 2000 devirin altına düşen kadar yakıtsız gider.
    Arkadaşımızın dediği gibi soğuk mevsimde sabah arabayı çalıştırdık .motor soğuk.rampa aşağı iniyoruz devir çıktı 2000 e.ayağımız gazda değil.yakıt kesildi motor yağlaması devam ediyor zaten.artık motor tekeri değil , teker motoru çeviriyor.yağlama çokta güzel oluyor.tazyikli yağ pistonun hemen peşinden silindirin içine alttan gönderiliyor.yanma odasında patlama da yok.yağlama hemde çok güzel oluyor.motor soğuk , parçalar genleşmemiş.segmanlar ve silindir arasında çok baskı da yok .aşınma da olmayacak yani. sorunsuz rampa inişler...
    yanlışım varsa ustalarım affetsin.

  6. #6
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Ziyaretci046 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    bence cut off araca lpg taktığınız anda iptal olur diye düşünüyorum ecu benzin enjektörlerine hükmedebilir ama lpg beyni hükmedebilr mi bilmiyorum bi lpgçi usta lazım ama cut off işe yaramaz

  7. #7
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Alıntı oto izmir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence cut off araca lpg taktığınız anda iptal olur diye düşünüyorum ecu benzin enjektörlerine hükmedebilir ama lpg beyni hükmedebilr mi bilmiyorum bi lpgçi usta lazım ama cut off işe yaramaz
    benim bundan evelki aracım lpg li idi.ben araçtaki cut off sistemini kendi yaptığım elektronik devre ile lpg ye uyarlamıştım.çok da ekonomik olmuştu

  8. #8
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    motor soğukken yağlamanın güzel olması parçalar genleşmemişken de sağlıklı olması pek bana mantıklı gelmedi ama hocam tabiki ustalarımıız daha iyi cevap verecektir..

  9. #9
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    benim bundan evelki aracım lpg li idi.ben araçtaki cut off sistemini kendi yaptığım elektronik devre ile lpg ye uyarlamıştım.çok da ekonomik olmuştu.

  10. #10
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    mesele sadece genleşme değil.ben orda küçük bi ayrıntı bazında yazdım.

  11. #11
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    motorlarda ,pistonun hemen altını takip eden bir yağlama fiskiyesi var .piston ne konumda olursa olsun silindir herzaman yağlanıyor.yakıtın yağlamaya katkısı olmaz diye düşünüyorum.zaten özellikle dizel araçlarda , yakıt yanma odasında silindiri yağlayacak olsa dahi ,yakıtın yağlama yapmaya zamanı olmayacakki.yakıt orada beklemiyorki.sıkıştırılarak ısınan havanın içine püskürtülen yakıt.daha silindire dokunmadan patlıyor.ama silindirin alt tarafında müthiş bir yağlama oluyor.

  12. #12
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı granded Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorlarda ,pistonun hemen altını takip eden bir yağlama fiskiyesi var .piston ne konumda olursa olsun silindir herzaman yağlanıyor.yakıtın yağlamaya katkısı olmaz diye düşünüyorum.zaten özellikle dizel araçlarda , yakıt yanma odasında silindiri yağlayacak olsa dahi ,yakıtın yağlama yapmaya zamanı olmayacakki.yakıt orada beklemiyorki.sıkıştırılarak ısınan havanın içine püskürtülen yakıt.daha silindire dokunmadan patlıyor.ama silindirin alt tarafında müthiş bir yağlama oluyor.
    dediğinize katılıyorum ama dizel araç için..benzinli olsa yakıt az da olsa yağlamaya katkıda bulunuyor..eskiden 2 zamanlı motorlarda zaten yağ katılıyordu ama şimdiki modern 4 silindir araçlarda benzinlilerde yağın işlevi sadece motoru yağlamak..fakat benzin az da olsa katkı sağlıyor diye biliyorum..

  13. #13
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    ama benzinin içine konan yağ yağlamayı sağlıyordu.

  14. #14
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı granded Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama benzinin içine konan yağ yağlamayı sağlıyordu.
    2 zamanlı için demiyorum hocam normal araçlarda yer alan motorlar için..

  15. #15
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2 zamanlı için demiyorum hocam normal araçlarda yer alan motorlar için..
    Tayfun bey..ham petrol damıtım tesislerinde işlenir.. yakıt için kullanılanları (benzin ,dizel vs.) yüksek sıcaklıklarda ısıtılır.ve buhar oluşur.en yukarı ulaşan buhar bir katmanda tutunarak süzülür ve enkaliteli benzin olur, sonra sırasıyla alt katlarda dizel ..fuel oil vs. en altta da zift kalır .yani demem oki yağ buharlaşmaz.bu şekilde yağ ziftin içinde ıstarka olur.yani ne benzinin ,ne de mazotun içinde yağ molekülü yoktur.yağlama yapamaz.yağlayacak bir molekül olsa egsozlardan herzaman masmavi duman çıkardı zaten.hem benzinde yağ olsa açıkta bırakılan benzin uçar geride yağ kalırdı..

  16. #16
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    Alıntı granded Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tayfun bey..ham petrol damıtım tesislerinde işlenir.. yakıt için kullanılanları (benzin ,dizel vs.) yüksek sıcaklıklarda ısıtılır.ve buhar oluşur.en yukarı ulaşan buhar bir katmanda tutunarak süzülür ve enkaliteli benzin olur, sonra sırasıyla alt katlarda dizel ..fuel oil vs. en altta da zift kalır .yani demem oki yağ buharlaşmaz.bu şekilde yağ ziftin içinde ıstarka olur.yani ne benzinin ,ne de mazotun içinde yağ molekülü yoktur.yağlama yapamaz.yağlayacak bir molekül olsa egsozlardan herzaman masmavi duman çıkardı zaten.hem benzinde yağ olsa açıkta bırakılan benzin uçar geride yağ kalırdı..
    Murat hocam basit damıtma işlemini biliyorum 4.sınıf konusu ve ben şu an 4.sınıf öğretmeniyim şimdi olay şurda yani ben tabikide sizin kadar hakim değilim eminim ki siz daha hakimsiniz bu olaya..petrolün damıtılması sırasında petrolün tamamen damıtılmadığını yada damıtılamayacağını düşünüyorum çok çok çok minimum düzeyde de olsa benzinin içine yağ ın karıştığını düşünüyorum..elbetteki eğer yağ karışmış olsa benzine masmavi duman atar dediğiniz gibi..

  17. #17
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Alıntı tayfux Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Murat hocam basit damıtma işlemini biliyorum 4.sınıf konusu ve ben şu an 4.sınıf öğretmeniyim şimdi olay şurda yani ben tabikide sizin kadar hakim değilim eminim ki siz daha hakimsiniz bu olaya..petrolün damıtılması sırasında petrolün tamamen damıtılmadığını yada damıtılamayacağını düşünüyorum çok çok çok minimum düzeyde de olsa benzinin içine yağ ın karıştığını düşünüyorum..elbetteki eğer yağ karışmış olsa benzine masmavi duman atar dediğiniz gibi..
    estağfirullah hoca olamam .ama bir de şu var Tayfun bey..enjeksiyonlu araçlarda enjektör işemesi denilen bir olay vardır.enjektör sağlıklı püskürtme yapmaz ve tazyikli püskürtülmeyen yakıt yanmadan aşağılara iner.aşağılara derken pistonda bulunan segmanlara ve segman aralarına..dizel yada benzin yağlama sonucu oluşan yağ tabakasına zarar verir oraları yağsız bırakır ve motor aşınmalarına sebep olur.( yağlı bir yüzeyi benzinle veya dizel ile temizleyebilirsiniz ) soğuk motordaki aşınma ; marş yapıldıktan sonra yağ lambası sönene kadar olur.günümüzün yağ teknolojisi de buna fırsat vermiyor zaten.

  18. #18
    Gokhan Ozturk
    34VP1694 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/11/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    26
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Merhabalar Ben bir suru yorumu okuduktan sonra yorum yapma geregi duydum.
    1 Oncelikler yeni nesil motorlar viteste rampa assagi inerken yakit yakmazlar. Motor donme gucunu tersinir hareketle lastiklerden alir kompresor dedigimiz olay budur ve arac ECU su budurumu sezinler sadece havayi sikistirir eger yakit gelseydi kompresore binin arac yavaslamaz hizlanirdi. Yakit gelmez bu kesin commonrail motorlarin birsuru egitimini almis biri olarak bunlari soyluyorum.
    2 Gelelim senin olaya unutmayalimki soguk motora gaz basmak yag henuz isinmadigindan dolayi kalin oldugu icin iyi degildir hele dizel araclarda turbo verimli yaglanamaz yag pompasi motor ile birlikte calismaya baslar ama isten verimde degildi. Bu nedenle sen aracini vitese attiginda motor devirlenecek ve verimsiz yaglama meydana gelecek bu gun en baba balata 60 TL ama turbosarj ve diger motor elemanlari en az 20 misli daha pahali senin burda yapman gereken 600 metrelik bir yolda sadece frene basman olacaktir aracini bosa al ve frenle efendi efendi in )))

  19. #19
    Oğuz MERDAN
    byspayn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.652
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 405

    Standart

    hort 2009 -> 2011
    Konu byspayn tarafından (06/06/2011 Saat 23:01 ) değiştirilmiştir. Sebep: ufak bir noktalama hatası :)

  20. #20
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Peki motor çalışırken ayak gazdan çekildiğinde cut off u anladım,ama araçta hiç yakıt yokken ve motor stop haldeyken yokuş aşağı belli bir hızda aracın modunu , aracın normal çalışırken ayağın gazdan çekildiğinde cut off un devreye girdiği andaki moda sokabilmek mümkün mü ?
    benzin yokken araba yokuş aşağı salınımı esnasında kontağı açtığınızda motor cute off yapıyor gibi çalışır daha doğrusu çalışmaz, marş yapmanıza gerek yok. gaz verdiğinizde de yakıt olmadığı için herhangibi bir tepki olmaz.

Sayfa 11/11 İlkİlk ... 7891011

Benzer Konular

  1. Hadi bakalım. Tüm Fenerliler 1-1907...
    CaGRi tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3355
    Son Mesaj: 01/06/2013, 17:16
  2. Trakya neredesin hadi bakalım
    TOLGAYOZKAN tarafından Diğer İller forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 09/08/2011, 12:55
  3. Hadi bakalım çıkın işin içinden :))
    StrawBeeRy tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 30/09/2010, 12:59
  4. Hadi bakalım.tüm GS LİLER 1-1905...
    uLTRa GP tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/06/2008, 22:10
  5. IQ sonuçlarımız hadi bakalım :) !!!!
    kaaneroglu_15 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 06/07/2007, 22:56

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com