ama benzinin içine konan yağ yağlamayı sağlıyordu.
ama benzinin içine konan yağ yağlamayı sağlıyordu.
Tayfun bey..ham petrol damıtım tesislerinde işlenir.. yakıt için kullanılanları (benzin ,dizel vs.) yüksek sıcaklıklarda ısıtılır.ve buhar oluşur.en yukarı ulaşan buhar bir katmanda tutunarak süzülür ve enkaliteli benzin olur, sonra sırasıyla alt katlarda dizel ..fuel oil vs. en altta da zift kalır .yani demem oki yağ buharlaşmaz.bu şekilde yağ ziftin içinde ıstarka olur.yani ne benzinin ,ne de mazotun içinde yağ molekülü yoktur.yağlama yapamaz.yağlayacak bir molekül olsa egsozlardan herzaman masmavi duman çıkardı zaten.hem benzinde yağ olsa açıkta bırakılan benzin uçar geride yağ kalırdı..
Murat hocam basit damıtma işlemini biliyorum 4.sınıf konusu ve ben şu an 4.sınıf öğretmeniyimşimdi olay şurda yani ben tabikide sizin kadar hakim değilim eminim ki siz daha hakimsiniz bu olaya..petrolün damıtılması sırasında petrolün tamamen damıtılmadığını yada damıtılamayacağını düşünüyorum çok çok çok minimum düzeyde de olsa benzinin içine yağ ın karıştığını düşünüyorum..elbetteki eğer yağ karışmış olsa benzine masmavi duman atar dediğiniz gibi..
estağfirullah hoca olamam .ama bir de şu var Tayfun bey..enjeksiyonlu araçlarda enjektör işemesi denilen bir olay vardır.enjektör sağlıklı püskürtme yapmaz ve tazyikli püskürtülmeyen yakıt yanmadan aşağılara iner.aşağılara derken pistonda bulunan segmanlara ve segman aralarına..dizel yada benzin yağlama sonucu oluşan yağ tabakasına zarar verir oraları yağsız bırakır ve motor aşınmalarına sebep olur.( yağlı bir yüzeyi benzinle veya dizel ile temizleyebilirsiniz ) soğuk motordaki aşınma ; marş yapıldıktan sonra yağ lambası sönene kadar olur.günümüzün yağ teknolojisi de buna fırsat vermiyor zaten.
İyi akşamlar ;cut off sistemiyle ilgili olarak motor stop halde sıfır km hızdan yokuş aşağı belirli bir hızda aracın deposunda yakıtın 0 olması durumunda o araç vurdurularak çalıştırılabilirmi acaba ? Nette çok açıklayıcı bilgiler yok.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri