229 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Hadi bakalım şu cut-off olayına biraz kafa yoralım

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Aydın. Beygul
    Fire 1.4 77Hp Tit.Grisi the_Algn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Mesajlar
    1.247
    Nereden
    Ardahan
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Donanım Forumda yazılarını okuduğum, motor konusunda bilgisi yüksek birine (izin almadığım için nikini vermiyorum , hoş üsluptan ve teknik konuşmasından anlamışsınızdır kim olduğunu ) ) sordum bu konuyu , karbüratörlü ve enjeksiyonlu araçlarda yakıt kesme olayını onun cevabıdır....
    .
    Karbüratörlü bir araçta gaz kelebeğini kapatsanız bile, motor rölanti memesinden benzin çekmeye devam eder. Karbüratörlerde 2 devre vardır. Birisi ana devre ve venturi vakumuyla çalışır ve gaz kelebeğinin önünde yer alır. Diğeri ise rölanti devresi olup gaz kelebeğinin hemen arkasında yer alır. Gaz kelebeği kapandığında, kelebek valfinin ön yüzünde basınç artarken arka yüzünde pistonların emme stroku yüzünden basınç çok düşer ve dolayısıyla otomatik olarak rölanti memesinden benzin emilir. Bu durum hem rölantide hem de viteste gaz keildiğinde olur. karbüratörlü motor açısından ikisi arasında fark yoktur.

    Enjeksiyonlularda ise durum değişik. Aslında basit bir sensör araclığı ile (veya mevcut durumlarında bile) ECU rölanti ile gaz kesme halini motor devrine bakarak birbirinden ayırabilir.

    Ben bildiğimi söyleleyim.

    1. Güvenlik ve sarsıntılı başlama nedeniyle, enjeksiyonlu motorlarda gaz kestiğinizde motora giden yakıt tamamen kesilmez. Ama o esnada neden bazı bilgisayarlar 0 gösteriyor bilmiyorum.

    Yakıtı tamamen keserseniz motor stop eder ve daha yüksek kompresyon direnci göstererek yığılır. Yeniden çalıştırmaya kalktığınızda ise sert bir şekilde çalışmaya başlayarak krankşaft, biyel kolu ve piston tacı üzerine müthiş bir yük bindirir. Teorik olarak böyle bir çalışma modu mümkün olsa bile pratik nedenlerden ötürü hareket halindeki bir motoru durdurup çalıştırmaya kalkmak doğru değildir.

    Zaten motorun çalışmaya devam ettiği şöyle anlaşılır:

    100 ile giderken aniden gaz kesin. Anlık yakıt tüketimi 0 göstersikten bir kaç saniye sonra vitesi boşa alın. Eğer motora hiç yakıt gitmiyorsa, motorun durmuş olması gerekir. Şimdi boş vitesteyken gaz pedalına basın. Eğer motor çalışıyorsa, motor stop etmemiş demektir.

    Bu da her durumda motora yakıt gittiğini, motorun asla durdurulmadığını gösterir.

    peki ama neden böyle durumlarda bazı araçlarda anlık yakıt tüketimi 0 olarak görünüyor?

    Sanırım bu tasrım tercihi olarak ortaya çıkıyor. Kimi firmalar gaz pedalına basılmayan her durumu 0 tüketim olarak göstermeyi uygun bulurken, kimisi de rölanti yakıtını da gaz pedalına basmasanız bile anlık tüketim içinde gösteriyor.

    Bunu açıkçası 0 gösteren firmalara sormak gerekir. Bence doğrusu senin arabadaki. Yani her durumda yakıt tüketildiğine göre, 0 göstermesi yanlış bilgi demektir. Ama onlar da şunu söyleyebilir: "Gaz pedalına bastığınız sürece araba gidiyor demektir. basmadığınız sürece gitmediğine göre bunu tüketim olarak göstermek doğru değildir çünkü tüketilen yakıt karşılığında bir işin yapılmış olması gerekir" vs. vs.

    Açıkçası gerekçelerini bilmiyorum ama hemen tüm araçlarda hız halinde ve vitesteyken gaz kesildiğinde motor çalışmaya devam eder.

    Bunun istisnaları ise şunlardır:
    1. Hibrid araçlar. Onların çalışma mekanizmaları farklıdır.
    2. DFCO tertibatı ile donatılmış araçlar. Bu çoğunlukla sonradan takılan bir aparattır. Ama belki bazı lüks modellerde standart olarak geliyor olabilir.
    Şöyle çalışır. Bir deselometre, yavaşlama oranını sürekli gzler. Belli bir eşik değeri aştığında ise panik fren yapıldığına kanaat getirip, yangın ihtimalini bertaraf etmek için motora giden yakıtı keser.
    Benim eski Citroen'de benzer bir sistem vardı. O yavaşlarken değil, kaza anında yakıtı otomatik olarak kesiyordu.

    Bir ara bu konuyu araştırayım, ben de merak ettim şimdi.

    Bir şeyler bulursam, sana da bilgi veririm. yazdıklarım umarım kafandaki soru işaretlerini gidermeye yetmiştir.

    Saygılar.
    Konu the_Algn tarafından (09/09/2007 Saat 21:21 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 2 kişi the_Algn'ye teşekkür etti:


  3. #2
    bora turan
    PuNtOmAnİa !! tempesty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/03/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    3.059
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    06 BE 8308
    Edilen teşekkür: 820

    Dikkat

    Güvenlik ve sarsıntılı başlama nedeniyle, enjeksiyonlu motorlarda gaz kestiğinizde motora giden yakıt tamamen kesilmez. Ama o esnada neden bazı bilgisayarlar 0 gösteriyor bilmiyorum.

    Yakıtı tamamen keserseniz motor stop eder ve daha yüksek kompresyon direnci göstererek yığılır. Yeniden çalıştırmaya kalktığınızda ise sert bir şekilde çalışmaya başlayarak krankşaft, biyel kolu ve piston tacı üzerine müthiş bir yük bindirir. Teorik olarak böyle bir çalışma modu mümkün olsa bile pratik nedenlerden ötürü hareket halindeki bir motoru durdurup çalıştırmaya kalkmak doğru değildir.

    Zaten motorun çalışmaya devam ettiği şöyle anlaşılır:

    100 ile giderken aniden gaz kesin. Anlık yakıt tüketimi 0 göstersikten bir kaç saniye sonra vitesi boşa alın. Eğer motora hiç yakıt gitmiyorsa, motorun durmuş olması gerekir. Şimdi boş vitesteyken gaz pedalına basın. Eğer motor çalışıyorsa, motor stop etmemiş demektir.

    Bu da her durumda motora yakıt gittiğini, motorun asla durdurulmadığını gösterir.



    OHH BE ALİ YA SAĞOLASIN WALLAHİ İŞTE BENİM ANLATMAK İSTEDİĞİMDE BUYDU

  4. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  5. #3
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı tempesty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    [B][COLOR="RoyalBlue"][I]

    Zaten motorun çalışmaya devam ettiği şöyle anlaşılır:

    100 ile giderken aniden gaz kesin. Anlık yakıt tüketimi 0 göstersikten bir kaç saniye sonra vitesi boşa alın. Eğer motora hiç yakıt gitmiyorsa, motorun durmuş olması gerekir. Şimdi boş vitesteyken gaz pedalına basın. Eğer motor çalışıyorsa, motor stop etmemiş demektir.

    bana kalırsa burdaki mantık yanlış... ewet yüzle giderken aniden gaz kestik. burda devirde önemli yüzle giderken benim araçta devir 2200 dür buda rolanti devrinin üstünde bir devirdir. ayağımızı aldık gitmeye devam ediyor anlık yakıt 0 ı gösterdi ve cut-off devreye girdi ve motor hızla devir kaybediyor. taki rolanti devrine düşene kadar. rolanti devrine düşene kadar cut-off benim mantığıma göre devrededir. devir rolanti devrine geldiğinde araç yakıt almaya başlayacaktır. prensip olarak çalışmaya devam et emri almıştır motor. beyin rolanti devrine geldiğinde otomatik olarak yakıt alması lazım der.. yanlız yüzle giderken aniden azdan ayak çekmek demek devrin hızla düşmesi demek anlık yakıt sıfırı gösterene kadar devir çoktan rolanti devrine düşer burda çok kısa bir zaman var sizin anlıcanız. o yuzdan anlık yakıtın sıfıra düştüğünü göremezsınız bana göre...
    Konu dejavu tarafından (09/09/2007 Saat 21:26 ) değiştirilmiştir.
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

Benzer Konular

  1. Hadi bakalım. Tüm Fenerliler 1-1907...
    CaGRi tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3355
    Son Mesaj: 01/06/2013, 17:16
  2. Trakya neredesin hadi bakalım
    TOLGAYOZKAN tarafından Diğer İller forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 09/08/2011, 12:55
  3. Hadi bakalım çıkın işin içinden :))
    StrawBeeRy tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 30/09/2010, 12:59
  4. Hadi bakalım.tüm GS LİLER 1-1905...
    uLTRa GP tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/06/2008, 22:10
  5. IQ sonuçlarımız hadi bakalım :) !!!!
    kaaneroglu_15 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 06/07/2007, 22:56

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com