Sayfa 8/11 İlkİlk ... 4567891011 SonSon
216 sonuçtan 141 ile 160 arası

Konu: Hadi bakalım şu cut-off olayına biraz kafa yoralım

  1. #141
    Cem ışık
    ADvocate - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/05/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    16
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    Bence de önce hararet ibresi biraz yükselecek kadar ısıtıp,ardından motor kompresyonuyla inmek en mantıklı iş olacaktır.
    Ayrıca ayak gazda değilken yakıt kullanmaz denilmiş,yanlış anlamadıysam arabayı park halinde boş viteste çalıştırsak, günlerce çalışmaya devam edebilir mi? Yoksa çok az da olsa yakıt yakmaz mı?

  2. #142
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Boşta rolantide ne yakıyorsanız onu yakarsınız. Viteste iken ve gaza basmıyorsanız ve araçta cut-off var ise hiç yakmazsınız. Bu kadar basit daha neyi tartışıyoruz anlamadım?
    aynen gerisi boş artık...

    Alıntı ADvocate Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence de önce hararet ibresi biraz yükselecek kadar ısıtıp,ardından motor kompresyonuyla inmek en mantıklı iş olacaktır.
    Ayrıca ayak gazda değilken yakıt kullanmaz denilmiş,yanlış anlamadıysam arabayı park halinde boş viteste çalıştırsak, günlerce çalışmaya devam edebilir mi? Yoksa çok az da olsa yakıt yakmaz mı?
    ayrıntıyı kaçırma kardeş.. vites de ama araç. kimse burda boşta yakmaz demedi diyemezde.. parkta çalışan arabayı boşa alırsan ewet rolantide yakan yakıt kadar yakar ve bitene kadar devam eder. ama parkta çalışan aracı vitese atarsan araba istop eder. park durumu için geçerli değil husus.. rampa giderken (inerken) yada çok az olmak durumu ile yüksek hızlarda gaz pedalından ayağımızı çektiğimizde araba gider ama hızda kaybeder.. bu esnada ilk gaza bastığımız ana kadarda kısada olsa gene yakmaz..

    not:yanlız çif meşaj oldu modlar düzeltirse sevinirim. bunun için kusura bakmayın mod kardeşler.. )) he he..
    Konu Linos tarafından (17/05/2008 Saat 22:18 ) değiştirilmiştir. Sebep: Görevimiz... :))
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  3. #143
    ufuk altaş
    grande26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/12/2007
    Yaş
    54
    Mesajlar
    242
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 56

    Standart

    Rampa aşağı yol müsaitse boşa değil de ,o an aracın istediği vitesin bir üst vitesine atar ayağımı gazdan çekerim.

  4. #144
    Serkan ALTUNAY
    MethyLen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/04/2008
    Yaş
    41
    Mesajlar
    335
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Plaka
    34 BOR 65
    Edilen teşekkür: 83

    Standart

    Alıntı SteinGP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende hazırım sizinle rampa inip çıkmaya fakat,o sizin ekonomik çözümünüz boş viteste rampa inerken bi anda freniniz şişerse sizi durdurmak için vitesi boşa atıp hızlanmayı deneyebilirim sizin için,o kadar ısrarla açıkladım fakat hala siz de ısrarcısınız,pekiala güzel yurdum insanı,siz vites boşta ininiz rampaları ben viteste inmeye devam ediyorum aracım 10 kuruş daha fazla yaksın ona da razıyım ha paran çok galiba derseniz bazı arkadaşlarım biliyor "benim dedemin benzin istasyonu var"...ama o istasyonda freni şişen arabalar için imdat kolu yok..
    Ben boşa atıyorum daha az yakıt sarfediyorum gibi bir iddaa'da bulunmadım ki ? Zaten aracım dualogic ve hiç boşa atmıyorum ! Ama boş viteste , araç vitesteyken daha fazla yakar diyen arkadaşlara nazaran fikrimi söyledim. Hala daha aynı kanıdayım , Boş viteste inen araçla 5. viteste 3500 d/d rpm'de inen araç arasında dağlar kadar yakıt sarfiyatı vardır. Farklı şeyleri savunmalıyız ki tartışmayı bilelim



    Alıntı dejavu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaş sadece gp ye binmiş galiba.. sana tavsiyem git bi tane sıfırı gösteren yol bilgisayarlı araba bul ve kendin bir bak.. mesela toyotalar yeni kasalar olanlardaki yol bilgisayarı sıfırıda gösteriyor... onlara bir bakıver kardeş.. boş ve vitesdeki tüketimleri bir gör derim.. duyduğumuzu söylemiyoruz. her zaman yaptığımızı söylüyoruz kardeş.. biz burda aylardır cut off tartışıyoruz.. gerçi biz bunları aşmıştık ama yenilere her zaman açığız ve her zamanda yeniden de olsa bilgi aktarımını yapmaya hazırız.. ne de olsa bu işi seviyoruz.. size saygıyla ve sevgiyle yaklaşıyoruz.. çünkü hayat anlayışımız bu.. ama olaylara da kör kör inatla saplantılı kalıp askıda kalmıyoruz..

    kurduğum bazı cümleler için özür dilerim.. ama bazı şeyleri ifade edebilmek adına mecbur kaldım.. kusura bakma..



    burda yazdıklarımında seni buralardan soğutmasını istemem.. her zaman bizimle kal buralarda.. biz seni böylede kabul ederiz. bağrımıza basarız.. kendine iyi bak. )))
    Gelelim size. Öncelikle rahat olun kimsenin dediğiyle konuştuğuyla buralardan yada başka yerlerden bi yerlere gitmem. Nasıl geldiysek günü gelince de gitmesini biliriz. Eyvallah karı gibi trip yapıcak değiliz kimseye Ha içerisinde bulunduğunuz ortam bu şekildeyse sizinde bu düşüncelere sahip olmanız çok normal. Yukarıda da belirttiğim gibi ben yaptığım bir şeyi savunmuyorum. Gaz basılan araçla rolantide giden araç nasıl aynı yada daha fazla yakar bunun mukayesesini siz yapın. Güvenlik açısından tabiki yapılmaması gereken şeyler , ama makasa girmekte yapılmaması gereken bir hareket yeri gelince hepimiz yapıyoruz. N viteste bunun gibi bir şey , sanırım ben size anlatmak istediğimi anlatamadım. Umarım siz bu mesajımla bişeyleri anlarsınız Siz de kendinize iyi bakın. Ha bide aracınıza malum sabahları nasıl rampa ineceğiniz konusunda bilgi topluyorsunuz.
    Hayat herkesi adam yapar , seve seve hemde..

  5. #145
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    Alıntı grande26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rampa aşağı yol müsaitse boşa değil de ,o an aracın istediği vitesin bir üst vitesine atar ayağımı gazdan çekerim.

    ewet bende aynen öğle yapıyorum.. bu daha mantıklı geliyor bana. ama aracımın frenlerine güvenmesen vites yükseltmem..

    Alıntı MethyLen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben boşa atıyorum daha az yakıt sarfediyorum gibi bir iddaa'da bulunmadım ki ? Zaten aracım dualogic ve hiç boşa atmıyorum ! Ama boş viteste , araç vitesteyken daha fazla yakar diyen arkadaşlara nazaran fikrimi söyledim. Hala daha aynı kanıdayım , Boş viteste inen araçla 5. viteste 3500 d/d rpm'de inen araç arasında dağlar kadar yakıt sarfiyatı vardır. Farklı şeyleri savunmalıyız ki tartışmayı bilelim





    Gelelim size. Öncelikle rahat olun kimsenin dediğiyle konuştuğuyla buralardan yada başka yerlerden bi yerlere gitmem. Nasıl geldiysek günü gelince de gitmesini biliriz. Eyvallah karı gibi trip yapıcak değiliz kimseye Ha içerisinde bulunduğunuz ortam bu şekildeyse sizinde bu düşüncelere sahip olmanız çok normal. Yukarıda da belirttiğim gibi ben yaptığım bir şeyi savunmuyorum. Gaz basılan araçla rolantide giden araç nasıl aynı yada daha fazla yakar bunun mukayesesini siz yapın. Güvenlik açısından tabiki yapılmaması gereken şeyler , ama makasa girmekte yapılmaması gereken bir hareket yeri gelince hepimiz yapıyoruz. N viteste bunun gibi bir şey , sanırım ben size anlatmak istediğimi anlatamadım. Umarım siz bu mesajımla bişeyleri anlarsınız Siz de kendinize iyi bakın. Ha bide aracınıza malum sabahları nasıl rampa ineceğiniz konusunda bilgi topluyorsunuz.
    açıklamaların için teşekkür ederim :)) ama konu sağa sola saptı gibi.. biz burda gaz basılan aracın az yakamasından bahsetmiyoruz.. tabiki gaz basılan araç yakıt yakar. elbette rolantide çalışan araç yakıt yakar. elbettte yolda giden ama boşta olan araçta yakıt yakar..

    ama cut off özelliği olan araç yolda giderken vitesde ise ve ayağımız gaz pedalına basmıyorsa, ve aracımız o an bulunduğumuz doğanın şartları gereği durmadan devam ediyorsa yakıt yakmaz.. ama cut off özelliğini her doğa şartlarında kullanamassın. kullansan da uzun sürmez.. çünkü eğim bitmek zorundadır.. nerde bulacaksın sonsuz yada kilometrelerce eğimi yok tabi..
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  6. #146
    Günkut KAYA
    Av.Efe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/10/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    83
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Işıltılı Siyah
    Plaka
    48 AV 434
    Edilen teşekkür: 46

    Standart

    Alıntı bahcelili_ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor sadece donuyo çalışmıo diosun ama bizim motorlar gayet çalışıo ayağımızı gazdan kesince. hatta motor sesi bile hannnn die gelio demekki tam bi kesinti yok demek değil mi bu? bana biraz çelişkili geldi:/ hatta bizim göstergede tip olarak anolog ama elektronik:/
    Kardeşim insanlar 40 kere anlatmış marşa basmak hariç 0 benzin yakar diye. O kısmını atlıyorsunuz. Araç cut off'ta hiç ama hiç benzin harcamaz. Bunu makine mühendisleri söylüyor. Rolantide ise, beyin araç boşta olduğundan stop etmesin diye çok az miktar benzin yollar. Ancak vitese atıldığında ve tekerlerkler dönerken rolanti devrinden yüksek ise motor kinetik enerji ile yakıta ihtiyaç duymadan çalışmaya devam eder. Ama bak dikkat edin ÇALIŞIR demiyorum,ÇALIŞMAYA DEVAM EDER diyorum. çünkü ilkin marşa basılıp motora benzin girip motorun çalıştırılması gerekir. Sanırım şüphelerinizi giderebilmişizdir. Alper kardeşim çok teknik ve güzel olarak açıklamıştı zaten,hakeza Ali Kemal arkadaşım da...

    Alıntı the_Algn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani 0 litre/100km olayını sen kabul ediyorsun. çünkü ben verdiğim örneğin geröeklemiyeceğini düşünüyorum. motor yakıtsız çalışmaz mantığındayım ben..
    Canım kardeşim motor neyle çalışır? Enerjiyle. ECU yani aracın elektronik beyni araba vitese geçince ve tekerlekler motoru yüksek devirde çalıştıracak kadar dönüyorsa yakıtı keser. ÇÜNKÜ ENERJİ YERÇEKİMİNDEN KAYNAKLANAN,tekerleklerin dönmesi ile oluşan KİNETİK ENERJİDİR. Motor enerji ile çalışmaya devam eder. Ama kinetik enerji ile çalışmaya başlamaz,sadece devam edebilir. Ali kemal arkadaşım da bunu anlatıyo yeni nesil enjektörlü motorlarda durum budur. Ben de karşı görüşteydim sizin gibi eskiden ama gerçekler karşısında görüş değil hakikat geçerli kalıyor bir makine mühendisi arkadaşım bana bu konudaki tezini okutmuştu araba motorları üzerine akademik düzeyde uzmanlığı olan bi arkadaşım...
    Ya mod arkadaşlar iki ayrı kişiye iki ayrı cevap yazarken de flood olmuş oluyor mu bilmiyorum eğer öyleyse bu flood yapmak niyetiyle değildi, düzeltirseniz sevinirm kardeşlerim ama belki de değildir o zaman düzeltmeyebilirsiniz
    Konu OzzY tarafından (18/11/2008 Saat 13:07 ) değiştirilmiştir. Sebep: flood- lütfen kuralları okuyunuz
    BMW 3.20d premium 184 HP

  7. #147
    cengiz akyol
    Buremir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/09/2008
    Yaş
    44
    Mesajlar
    796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 278

    Standart

    Arkadaşlar yazılanların hepsini okuyamsamda bir çoğunu okudum ve izninizle bilgimi paylaşmak isterim Rölantide çalışan bir araçla, Boşta rampa aşağı inen bir araç aynı yakıtı yakar Ancak rampa aşağı vites te inen araç yakıt yakmaz tabii bunun şöyle olması lazım vitesin düşük olup aracın kompresör tabir edilen devirde olması lazım yani araç 5. viteste yokuşu rahat inecekse siz 4. viteste ineceksiniz

  8. #148
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Araçta cut-off var ise...

  9. #149
    Can Danışman
    danismentus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/11/2008
    Yaş
    47
    Mesajlar
    42
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 14

    Standart

    Arkadaşlar yeni bir GP kullanıcısı olarak arabamda cut-off sistemi olup olmadığını bilmiyordum, fakat eğer var ise "cut-off" demek yakıtın tamamı ile kesilmesi demektir. Cut-off un anlamı budur.Yani biraz deği, azicik değil, mikroskobik değil TAMAMI! ile kesilmesi demektir. Havacılık sektöründe cut-off yapıldığı zaman jet motorlarına giden yakıt tamamı ile kesilir ve motor karşıdan gelen hava akımı ile dönüsünü sağlar. (bu yanlızca tecrübe uçuşlarında yapılır) Aynı şekilde aracımızda Cut off sistemi devreye girdiği zaman motor tekerlekleri değil, tekerlekler motoru döndürür. (Bu sırada motor içine yanlızca hava çekilir ve bujiler çakmaya devam eder) Bu da frenleme sağlar. Ayağınızı debriyaj pedalına bastığınız anda motora yakıt akışı tekrar başlar ve motor normal çalışmasına döner. Evet, cut-off sırasında emisyon sıfırdır fakat egsoz gazlarınız soğuk değildir çünkü silindir içine çektiğiniz havayı 1/10 oranında sıkıştırmak egsoz gazlarınızı (bu durumda sadece hava) ısıtacaktır. Teşekkür eder saygılar sunarım..

  10. Bu mesajı için 3 kişi danismentus'ye teşekkür etti:


  11. #150
    Murat YANIK
    Linos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    5.209
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Bolero Kırmızı
    Plaka
    06 BE 7673
    Edilen teşekkür: 1268

    Standart

    Alıntı danismentus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar yeni bir GP kullanıcısı olarak arabamda cut-off sistemi olup olmadığını bilmiyordum, fakat eğer var ise "cut-off" demek yakıtın tamamı ile kesilmesi demektir. Cut-off un anlamı budur.Yani biraz deği, azicik değil, mikroskobik değil TAMAMI! ile kesilmesi demektir. Havacılık sektöründe cut-off yapıldığı zaman jet motorlarına giden yakıt tamamı ile kesilir ve motor karşıdan gelen hava akımı ile dönüsünü sağlar. (bu yanlızca tecrübe uçuşlarında yapılır) Aynı şekilde aracımızda Cut off sistemi devreye girdiği zaman motor tekerlekleri değil, tekerlekler motoru döndürür. (Bu sırada motor içine yanlızca hava çekilir ve bujiler çakmaya devam eder) Bu da frenleme sağlar. Ayağınızı debriyaj pedalına bastığınız anda motora yakıt akışı tekrar başlar ve motor normal çalışmasına döner. Evet, cut-off sırasında emisyon sıfırdır fakat egsoz gazlarınız soğuk değildir çünkü silindir içine çektiğiniz havayı 1/10 oranında sıkıştırmak egsoz gazlarınızı (bu durumda sadece hava) ısıtacaktır. Teşekkür eder saygılar sunarım..
    Şu ana kadar işin mantığını anlayabildiğim tek açıklama! Ben her ne kadar hâlâ yakıtsız pistonların nasıl hareket ettiğini tam olarak çözemesem de, senin açıklaman gayet tatminkar... Teşekkür ederim Can!

  12. #151
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Linos Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu ana kadar işin mantığını anlayabildiğim tek açıklama! Ben her ne kadar hâlâ yakıtsız pistonların nasıl hareket ettiğini tam olarak çözemesem de, senin açıklaman gayet tatminkar... Teşekkür ederim Can!
    Murat, Can onu da söylemiş zaten : tekerlekler aktarmayı aktarma da pistonları hareket ettiriyor...

  13. #152
    Mehmet Özcan
    Basın-Yayın Sorumlusu femoli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/01/2007
    Yaş
    45
    Mesajlar
    18.861
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    YMS
    Edilen teşekkür: 7336

    Standart

    Can hakikatten duyduğum en mantıklı açıklamayı yapmışsın motor tekerlekleri değil tekerlekler motoru çevirmeye başlıyor

  14. #153
    ali kemal metin
    dejavu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    48
    Mesajlar
    1.119
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 BD 2134
    Edilen teşekkür: 282

    Standart

    )))
    GP active 5 k. mj 75 hp new orleans mavi

  15. #154
    hasan ali Z.
    HasanAliz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2008
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 116

    Standart

    araba 2.viteste ben sokak arasında gidiyorum.gaza basmıyorum hiç araba gidiyor.
    ama yol b.sayarı aşırı yüksek bir tüketim değeri gösteriyor. ( sanırım 10lt nin üzerindeydi. ). aynı zamanda 1.vitesteykende aynı durum geçerli( hatta 2.den çok daha fazla yakıt tüketimi gösteriyor). ama gaza yüklenip üst vitese geçince tüketim düşüyor.
    bunun açıklamasını yapabilecek arkadaş var mı?

  16. #155
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Devirin kaç, bulunduğun vitese göre belli bir devirin üstünde olmalısın.
    Misal, 2. viteste 2000 devirde giderken sadece tekerden güç alarak aracın gitmesi zorlaşacağı için beyin durumu otomatik olarak algılar ve valfleri açmaya başlar.

  17. #156
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı bankaci61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araba 2.viteste ben sokak arasında gidiyorum.gaza basmıyorum hiç araba gidiyor.
    ama yol b.sayarı aşırı yüksek bir tüketim değeri gösteriyor. ( sanırım 10lt nin üzerindeydi. ). aynı zamanda 1.vitesteykende aynı durum geçerli( hatta 2.den çok daha fazla yakıt tüketimi gösteriyor). ama gaza yüklenip üst vitese geçince tüketim düşüyor.
    bunun açıklamasını yapabilecek arkadaş var mı?
    Hasan, bu durum yolun eğimiyle ve motor ısısıyla alakalı bence.Özellikle aracı çalıştırdıktan sonra motor soğukken gazdan ayak çekilince bile 2lt/100km nin üstünde bir ortalama görünebilir.Buna bir de düz zemin eklenince tüketimin bu kadar yüksek çıkması bence normal...

  18. #157
    hasan ali Z.
    HasanAliz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2008
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 116

    Standart

    bu korkunç değerleri bu c.tesi sabahı (araç geçen 5 gündür hiç çalıştırılmamış) gördüm ve araçla yaklaşık 3-5 km yol almıştım.
    yani şimdi eğer araç 30 dk - 1 saat kullanılmış olsaydı bu değerleri görmem mümkün değil miydi?ya da aracı boşamı almam lazımdı ne yapılmalı bu durumda?

    bir diğer konuda çok sıkışık trafikte ( adım adım ilerleyen) aracı vitese mi takmalı yoksa kayıyorsa boşta mı hafif hafif kaydırmalı mı ? ( dikkat: DÜZ ZEMİNDE)

    Nerde o zaman bu CUT-OFF ??? ben hiç bişey anlamadım bu işten

  19. #158
    cengiz akyol
    Buremir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/09/2008
    Yaş
    44
    Mesajlar
    796
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 278

    Standart

    aracı boşa değil bir üst vitese almalıydın çok yüksek devirde olduğu için o değerleri görmüşsündür

    trafikte araç kayıyor ise boşa at tabii boşuna debriyajı kullanmamış olursun yavaş ilerliyorsa tabii

    kaldı ki cut-off bizi kurtaracak ek bir özellik değil

  20. #159
    yılmaz yondemir
    detay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/02/2008
    Yaş
    51
    Mesajlar
    174
    Nereden
    Gümüşhane
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 42

    Standart

    Ben servisteki görevliye sormuştum bunu. Bana söylediği şu 1750 devirin altına düşmediği durumlarda cut of söz konusu. 1. ve 2. viteste 1750 ve daha aşağısı durumlarda araç, ayak gazdan çekili iken fazla yakar. 1000 1200 devirler civarı bayağı bir fazla yakar. Tecrübe ile sabit. Özellikle bu devirlerde motor stop etmemek için-tabii gaza basılmadığı için- yakıt alır. Ayrıca bu viteslerde aracın ataleti ile gitme yeteneği de hız düşük olduğundan, doğru orantılı olarak düşüktür. Bu cut of daha çok 3, 4, 5. vites gibi iniş inerken mesela 1750-3000 devir gibi durumlarda çok faydalı. 2. vitesle de benzeri durumlar yakalanırsa aynı şey geçerli.

  21. #160
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    konuyu tekrar hortlatacam aam benm hala kafama takılıyor ucak olayı ile cok guzel acıklanmıs fakat . eger cut ofta benzin girmiyorsa motorun mumkundegil gurultu yapmamaıs lazım ortaya cıakcak olsan ses tekerlek sesi eger pistonlar motorun icinde ileri geri giderken ses yapıyorsa onun sesi ki ben ses yapmadıgını dusnuyorum yada krank sesi ama bunların ses yapacagını zannetmiyorum . aracın pencersini acıp egiml i yerde dinleyin bakalım motor calsııyor demekki yakıt girişi var . ama cok az yakıt yakıyodur bu durumda. peki birde suna cevap arayalım subaplar nasıl calsııyor? kam miline baglı değimi yani egzoz subapları calsırken emme subabı calsımıyormu. hayır calsııyor. bu durumda emme subabı da acıldıgına gore yakıt eger oyle ise yakıt pompasının calısmaması laazım yukarıda calısmazda deniliyor ama yakıt pompasını sogutan icnden gecen benzin deniliyor ee yakıt pompası gorevini yapmazsa oraya kadar gelen benizn bi muddet sonra ısınmayacakmı burada bi sıkıntı var bence dolaysıyla az da olsa bi ykaıt girşi soz konusudur diye dusınuyorum bu arada kam mili aynı zamanda yakıt otomatigini calsıtıryor eski sistemli araclarda boyle bizde nasıl onu bilmiyorum

Sayfa 8/11 İlkİlk ... 4567891011 SonSon

Benzer Konular

  1. Hadi bakalım. Tüm Fenerliler 1-1907...
    CaGRi tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3355
    Son Mesaj: 01/06/2013, 17:16
  2. Trakya neredesin hadi bakalım
    TOLGAYOZKAN tarafından Diğer İller forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 09/08/2011, 12:55
  3. Hadi bakalım çıkın işin içinden :))
    StrawBeeRy tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 30/09/2010, 12:59
  4. Hadi bakalım.tüm GS LİLER 1-1905...
    uLTRa GP tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/06/2008, 22:10
  5. IQ sonuçlarımız hadi bakalım :) !!!!
    kaaneroglu_15 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 06/07/2007, 22:56

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com