Bir hatayı düzeltelim. Turbo sürekli çalışmıyor. Turbo motora yakıt da göndermez benim bildiğim. Turbo sadece motora giren havayı artırır. Daha çok ve daha basınçlı hava daha şiddetli yanma anlamına gelir ve arabayı hızlandırır. Araba çalışırken turbo çalışmıyor. Trübinler dönse de motora hava girmiyor. Turbonun esas çalışması gaza basmak ile ilgilidir. Gaz bırakıldığı anda motor devri 5000 bile olsa turbo devreden çıkacaktır. Tekrar basıldığında tekrar devreye girer. Ayağı çekip tekrar bastığınızda yaşanan gecikmeden bunu anlayabilirsiniz.
Hatta bundan ötürüdür ki bazı rally arabalarında turbonun sürekli açık kalmasını sağlayan bir tuş bulunur. Bu turbo kapanıp açılma gecikmesini ortadan kaldırmak içindir. Bu tuşun bulunmadığı araçlarda ise sürücü tarafından 3 pedal olayı uygulanır. Fren yapılması gerektiği zaman frenle beraber gaz pedalına da az bir şey basılır. Yani frenleme anında bile gaz pedalı bırakılmaz. Böylece frenleme bitip gaza tekrar basıldığında yaşanacak olan turbo gecikmesinin önüne geçilmiş olur.