Alıntı CihanÖzdamar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
CİHANIN bahsettiği tuş ALS die bir sistem rallilerde N4 ve A8 sınıfında yani Grup N mitsubishi Evo ve subaru imprezalarda mevcuttur arıca tüm WRC modellerinde..
blow off ayak gazdan çekildiğinde yük turbonun pervanelerine binmesin aniden yavaslamasın diye turboyu korumak üstüne bir sistemdir esasında güzel sesi de bir zevk unsurudur..
ALS ise turbo lag ını ortadan kaldırmak için kullanılır yanlış bilmiyorsam beyine sürekli turbonun çalışması için gerekli komutları verir ve turbo sürekli gaza duyarlı halde bekler.. bunun sebebi ralli de saliselerin konuşulmasıdır ve 10km de 500 viraja giriyorsak her virajdan çıkışında 0,1sn lik bir turbo beklemesi yaşandığında size 50 sn eder
ALS nin motoru korumak yada turboyu korumak gibi bir misyonu yoktur sadece turboyu hep verimli kılar,ALS ninde dillere destan bir sesi vardır

ALS olmayan yani bizimki gibi yol araçlarında ise virja girildiğinde turbo basıncı düşmesin diye sol ayakla fren uygulanır ve sağ ayakla gaza basmaya devam edilir.. gaza basılması elbette fren kuvvetını ters yonde etkıler ancak bu teknık ztn dogru yerde dogru zmn da elverişlidir

bildiklerimi paylaşmam umarım ukalalık olarak algılanmaz iyi forumlar

Cihan her ikisinden de iç içe bahsetmiş sanırım yazısındaben blow-off la ilgili kısıma yönelik açıklamalar yaptım sadece.Als den haberim yok.Yazdıklarımda mutabıksak ki öyle olmalıyız bir sorun yok.

Açıklama için teşekkürler...