Cihan yazmış olduklarının büyük bir kısmı dump-valve ile ilgili.Yani gaza basıp bırakınca gereksiz basıncın dışarı atılıp (Kullanılmayan basıncın geri tepmesini önlemek için) turbo gecikmesini önleyen ve tekrar gaza basınca basınçlı havanın tekrar silindirlere dolmasını sağlayan sistem

Turbonun çalışma prensibinden esas ben bahsettim önceki mesajımda

Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Blow-off dan bahsediyorsun sanırım Cihan.Gaza basıp bırakınca devreye girip gereksiz olan basıncı dışarı bırakan sistem.Zaten bu turbonun pallerinin sürekli hareketli olduğunu ispatlar.Hatta bunların seslilerini taktırırlar çuf çufAraç çalışırken hatta durduktan sonra bile belli bir süre turbo palleri hareket eder .Ancak bu pallerin silindirlere ekstra basınç gönderebilmesi için pallerin eksoz türbülansı ile yeterince tahrik edilmesi gerekir.Bu mjtdlerde 1750d/d da gerçekleşiyor...