33 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Kule ile pilotlar arasındaki diyaloglar

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #10
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Bahsi geçen son olayda genelde pilot eleştirilse de bana göre kontrolör arkadaşımızın hatası var.Pilotlar havacılık ingilizcesini bazen kullanmasalar bile bizler ne demek istediklerini anlama ve buna göre uygun bir freyzle cevap vermek durumundayız,

    Bu olayda pilotun anlatmaya çalıştığı şey yakıt kritiğidir (minimum fuel) Bu da meydana öncelikli inişi gerektirir.Ancak bu durumda pilot emergency deklare etmez, edemez.Çünkü durum emergency değil.Bunun için low on fuel olması gerekmekte.Pilot yakıt kritiğinde olduğunu söylerse bu uçağa öncelik vermek gerekli.Nedenine gelince: pilot şu zamana kadar yakıtım var diyor ve muhtemel iniş zamanı da bu vakitten önce.Yani herşey normal önceliğe gerek yok gibi görünüyor.Ancak 2. uçak pisti bir şekilde kapatırsa bu durumda sözkonusu uçağı diğer piste ya da meydana yönlendirebilecek vaktiniz kalmaz yakıt nedeniyle.Yani yakıt kritiği olduğunu söyleyen uçağa öncelik vermek gerekir.

    Beklemelere gelirsek, bunları etkileyen birçok faktör vardır, pistin-taksi yolunun yapısı, radar-telsiz cihazının güvenilirliği, ayırma minimumları, kontrolör işyükü...Bunlara bir de bakan, vekil, kaldırın, indirin diyorları ekleyince beklemeler kaçınılmaz olmakta.Bu da slot uygulamalarının verimliliğini azaltmakta doğal olarak.Avrupada bende çok defa yolculuk yaptım havada, takside beklediğimiz anlar da olmuştur çokca.Oraları da fazla abartmamak lazım.Oradaki insanları bizim sistemlerin başına koysak 2dk dayanamazlar Her türlü olumsuzluklara rağmen Türk Hava Sahası Avrupanın en güvenli hava sahalarından birisidir.Avrupalı kontrolör arkadaşlarınız varsa sorun bakalım frekans, radar giderse ne yapıyorlarmış?

    Pilotlar yakıtlarını belirli standartlara göre alırlar.Bu minimum olarak gidiş meydanı+yedek meydan+45dk lık yakıttır.Buna beklenmedik durumlar için miktarın %10 da eklenebilir.Standart dışı yakıt ikmali yapan uçak operatörü bundan sorumludur.Tabi yakıt kritiğine girerse iniş önceliği vermek de bizim sorumluluğumuzdur

    Herşey dışarıdan göründüğü gibi değil maalesef...
    Konu ABNEW tarafından (18/11/2009 Saat 01:48 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 5 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. 2009 fiat punto kule çatlak
    kuzeysss tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 04/09/2012, 02:48
  2. Fıkra gibi diyaloglar!
    ZAK1980 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 26/07/2010, 23:01
  3. --GP ye kule gergisi?--
    manivela tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 36
    Son Mesaj: 13/07/2008, 15:48
  4. şarkı isimlerinden diyaloglar :D
    Auto engineeR tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 17/03/2007, 22:22

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com