Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
-Yaklaşma ise uçağı kullanılan piste göre vektör eder.Esenboğa gibi ils(insturment landing system) olan meydanlarda bu genelde uçağın sinyali yakalayacağı gate denen bölgelere doğru olur.Tabi birçok yaklaşma şekli var, ayrıntıları geçersek yaklaşma kontrolörü uçağın sinyali yakalayabilmesi için son vektöre başvurur ve uçağın ils e establish olduğunu rapor etmesini bekler ve bu raporu müteakip yaklaşmadan kuleye uçak devredilir.Bu nokta ise 8nm de olabilir 12nm de olabilir.16km diye bir standart yoktur.Kuleye devredilen uçak kule kontrolörü tarafından görülene kadar yaklaşmanın kontrolünde kabul edilir.Yani kulecilik görerek yapılan bir hizmettir.Göremediği trafiklere kural olarak hiçbir talimat veremez
-Kule tarafından görülen trafiğe meydan civarı gözönünde bulundurularak rüzgarla beraber iniş talimatı verilir.Gerekiyorsa kuleden yer kontrole uçak devredilir ve taksi-park yeri talimatları iletilir...



arda çok teşekkürler
16 km yi bir kural olarak biliyordum doğrusunu öğrenmiş oldum
birde bir şey merak ediyorum
mesala demişsinki kule uçağı görüş mesafesine girdikten sonra devralır
peki diyelimki çok yoğun bir yağış veya yoğun bir sis var ve bu durumdada
atıyorum görüş mesafesi 500 metrenin altında falan bu durumda iniş sırasında veya yaklaşım sırasında kule uçağı hiç devralmıyormu