Eray,
Turbo dizellerin güç ve tork bandı benzinlilere göre daha dardır.Ancak turbo sayesinde kısa süre için bile olsa çok yüksek tork üretebilirler.Multijet turbodizel bir makine ve oldukça küçük bir hacime sahip (1250cc) Bu motordan performans (Tork ihtiyacı) alabilmek için deviri min. 2000 lerde tutmak gerekiyor.Güç için ise 4000d/d lara çıkılabilir.Bu devirden sonra motor ne güç ne de tork üretir.Dolayısıyla bu motoru 2000d/d-4000d/d arasında kullanmak gerekli.Düz yolda sabit süratte 1500d/d da bile gidilebilir,
Yokuşlarda da 2000d/d da kalkış yapılırsa sorunsuzca hareket eder.
1.6lt lik Polo 75bg ya da 100bg gücünde ve yaklaşık 135nm torka sahiptir muhtemelen.GP ya göre de daha hafif olduğu için hızlanma isteği daha iyi olacaktır.Bu çok doğal.Ancak ara hızlanmalarda GP mjtd Polo ile başedebilir rahatça...
Uzun yolda yakıt tüketimi olarak 3.7'leri gördüğümde aracıma yeni baştan aşık oluyorum. Bazen biraz daha performans hissi için chiptuning yaptırmak aklıma geliyor ama ben böyle de mutluyumBence multijetin bize sunduğu rakipsiz dayanıklılık ve ekonomi değerlerini düşünmeli ve araçlarımızı ayarında kullanmalıyız. Böylesi en sağlıklısı.
Konu LeoN48 tarafından (26/02/2010 Saat 20:58 ) değiştirilmiştir.
2020... Fiat 500L
2014... Alfa Romeo MiTo
2012... Lancia Delta
2009... Fiat G.Punto
1,6 lık benzliden inip 1,3 mjete binmen performansta oldukça fark yaratır zaten kafadan torkdan dolayı bi farklılık hissedeceksin..aradaki performansı şöyle test edebilirsin corsa 1,3 mjeti dene bi sonra arabana bin oldukça memnun kalıcaksın emin ol![]()
ilk zamanlar bende öyle düşünüyorsdum alışmakla alakalı biraz da düşük devirde büyük vitesle hızlanmaya kalkarsan devir 2000 geçinceye kadar belki bir kağnı bileseni geçebilirama uygun devirlerde bastığında 2000 yukarısı koltuğun tüm hatlarını sırtında hissedersin. rampa yukarı ise turbusu olmayan hiçbir benzinli sana sellektör yapamaz...
benim de önceki aracım 1.6 benzinliydi 2004 marea liberty 4 yıl kullandım bu süre zarfında 2 de kaza yaptım, itiraf edeyim biraz agresif kullanmayı seviyorum fakat hayatımda ilk defa 1.3 mjet aracımla rampa yukarı savruldum. fethiye denizli arası (karabel'e) marea ile 0'dan 1.400 rakıma 45 dakikada çıktığım yolu punto ile 35 dk da çıkıyorum
chip+kn kutu içi filtre yapın arabanıza 1 kat daha fazla aşık olursunuz emin olun
Jant çapı büyüdükçe artmaz lastik çapı büyüdükçe artar ama hiç kimsede arabanın orjinal çapı 60cm ike 65 cm takmaz zaten görüntüden bile hissedilirki nitekim olduğunu kabul etsek bile bunu kadranda göremessiniz kadran 180 gösterir belki siz 190-200 le gidersiniz anlamak için iyi bi gps e gerek olur.
----
Tüketimin artmasınada jant çapı etki etmez. Eğer lastik çapını aynı seçerseniz üstüne bide yeni jantınız eski jantınızdan hafifse o halde tam tersi bide ekonomi yaparsınız.Ama dediğim gibi eski jat lastik çapının muadili olan bi seçim yapılmaliki sorun teşkil etmesin.
Zaten Volkanın da kastettiği yuvarlanma uzunluğudur.En azından ben öyle algıladım,
Lastik ve jant seçiminde önemli olan yuvarlanma uzunluğunu sabit tutmak ve orijinal ölçülere uygun jant tercih etmektir.Tercih yapılırken ağırlığa da dikkat etmek gerekli tabi...
Benim bundan önceki arabam 2004 honda jazz idi..1.4cc 83hp..Valla 1.3 multijet in ivmelenmesi hissedilir derecede iyi.
nasıl 200 km yapıyorsunuz anlamıyorum gerçekten benımki 170 geçmiyor yahu![]()
ya bide şu E.G.R iptal fişi nerede çekelim bakalım birneler olucak
Herkese selamlar arkadaşlar..kısmetse yarın bir punto sahibi olmak için ilk adımı atıcam ancak kafamda çok fazla soru işareti belirdi..Araç 2007 model 1248cm 3 (1.3) multijet 75 HP. Ama çevremdekiler punto için şahinden farkı yok sesler geliyor, 120-130 dan fazla hız yapmaz, 5 kişi binerse araç kalmaz rampada sorunlu falan gbi laflarla soğuttular beni ne dersiniz gerçektende öylemi..???
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri