Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
62 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: 1.3 multijet motor performans

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı Murat Gürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jant çapı büyüdükçe artmaz lastik çapı büyüdükçe artar ama hiç kimsede arabanın orjinal çapı 60cm ike 65 cm takmaz zaten görüntüden bile hissedilirki nitekim olduğunu kabul etsek bile bunu kadranda göremessiniz kadran 180 gösterir belki siz 190-200 le gidersiniz anlamak için iyi bi gps e gerek olur.
    ----
    Tüketimin artmasınada jant çapı etki etmez. Eğer lastik çapını aynı seçerseniz üstüne bide yeni jantınız eski jantınızdan hafifse o halde tam tersi bide ekonomi yaparsınız. Ama dediğim gibi eski jat lastik çapının muadili olan bi seçim yapılmaliki sorun teşkil etmesin.

    doğru söylemişsin murat
    jant çapını büyütürken yanağı inceltip lastik çapını ayarlamak şart


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  2. #2
    İbrahim Öğretmen yanında Albea Sole Prem.Plus
    Moderatör ibrahim06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/02/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    2.749
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 1131

    Standart

    Punto alalı daha 1 ay bile olmadı. Eski arabam Brava 1.6 idi. İkisini kıyasladığımda Brava konfor,sürüş keyfi kalkışlarda puntomdan daha iyi.Ancak Punto özellikle 3.vitesten sonra adeta uçak gibi hızlanıyor. 4 ve 5i söylemiyorum bile. Çok iyi. Yakıt konusuna gelince multijeti uzun yolda kullandığınızda daha fazla yakıt karı edersiniz. Arabam şuan 620 km'de ve hala bir depom bitmedi. Yeni olmasına karşın muhtemelen 700 km yapacak bir depoyla.Bu haliyle genel anlamda memnunum.

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    Hüseyin ARAS
    Evo001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2009
    Yaş
    42
    Mesajlar
    66
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Yeşil
    Edilen teşekkür: 29

    Standart

    Hem performans versin hem ucuz olsun hem donanımlıi,konforlu olsun, az yaksın, görünüşü güzel olsun...Bunları herkes ister de hepsi bi arada olmuyo maalesef...1,6 vw polo performans olarak 1,3 mjetten tabi ki daha ii olacak diğer herhangi bi departmanda evodan üstün oldugunu sanmıyorum.

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Eray kardeşim. 1300 motor ile 1600 motor dediğin gibi kıyaslanamaz ama bizim arabalarımız halen gurubunda ve Türkiye'de en az yakan arabalar. Dolayısı ile gerek dizel olması gerek turbo destekli olmasından ötürü kalkışlarda 1700-2200 d/dak. yakalamadan turbo devreye girmez. Biraz gaz yedirip yokuşlarda kalkmak gerekir. Araba devirlendikten sonra da gurubu dahilindeki hiçbir araba yakalayamaz. Zaman içinde arabana alışacak, huyunu öğrenecek, sağladığı avantajlara (yakıt, sağlamlık, konfor vs.) bizzat kendin şahit olacaksın.
    Sonuçta şunu demek istiyorum. Acele etme ve üst sınıftaki arabalarla kıyaslama. Bak göreceksin sen ona, oda sana alışınca birbirinizden ayrılamayacaksınız.

  7. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  8. #5
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    chip tuning ile performansını artırabilirsin en azından bu da bir çözümdür 95hp civarında olur ve seni oldukça tatmin edecektir.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #6
    bbrh kkk
    burhankutlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/02/2010
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1.026
    Nereden
    Malatya
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    46***60
    Edilen teşekkür: 306

    Standart

    bence tüplü 2.0 motorlara göre bile performansı süper ama bindiğimiz araba 1.3 yani hem tüketim hem cep hem performans diosak birinden birine ödün veriyoruz 1.3 motora göre bence çok çok iyi yokuş yukarı zaten kesilme hiç yok hem az yaksın hem hızlı gitsin hem ucuz olsun yok matematik bile karşı buna

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #7
    murat imre
    operatormurat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/01/2010
    Yaş
    52
    Mesajlar
    1.381
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35ufc68
    Edilen teşekkür: 1038

    Standart

    eray kardeşim 1.6 benzinliden 1.3 dizel motorlu araca geçiş yapmışsın.benzinliye nazaran düşük devirli motora zamanla alışacak,gerektiği yerde gaz pedalına biraz daha basacaksın,senin gibi dizele geçen çoğu arkadaş bunları yaşadı,şuan 1.3 multijeti kullanan arkadaşlar yolda benzinli arabaları ekonomik olmasının verdiği avantajla,tabiri caizse tokatlıyor.canını sıkma zamanı gelince multijeti tercih etmekle doğru kararı verdiğini göreceksin.hayırlı olsun güle güle kullan....

  13. Bu mesajı için 2 kişi operatormurat'ye teşekkür etti:


  14. #8
    ilker sezgin
    ilkersezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2008
    Yaş
    53
    Mesajlar
    73
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    merhabalar . performans isteyen arkadaşlarım E. G. R yi iptal etsinler daha doğrusu fişini çeksinler.( motor arza lambası yanıyor). o zaman görsünler performans nasılmış. e. g. r motoru boğuyor duman çok rahat çıkmıyor ben 1 aydır oldu iptal edeli 4 yıldır eşşeğe biniyor muşuzda haberimiz yokmuş. saygılar

  15. #9
    Deniz Asil
    Desert Eagle Kriminal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    6.732
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 AL 0864
    Edilen teşekkür: 2519

    Standart

    200 luk vıdeoyu maıl attım
    I ' m c a p u l i n g . . .

  16. #10
    Murat Gürakan
    varmı denemek isteyen :) Murat Gürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2009
    Mesajlar
    934
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 354

    Standart

    abi 220 bekliyorum ve yolun eğiminide istiyorum
    Herneyse abi özeldende dediğim gibi ufak bir eğim yakalansa dahi çıkar sorun olmaz ancak düm düz yolda iddia ediyorumki imkansız

  17. #11
    rahim dal
    DAL1984 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2010
    Mesajlar
    109
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 47

    Mutlu

    arkadasım bende 1.3 90 beygir var.ama ben kesinlikle cogu benzinli aracın üstünden gecebilecegini biliyorum.bu arada özelliklede rampalarda cok iii.bence biraz gaz pedalına bassan inan arac altından kacacak

  18. #12
    Murat yaltıraklı
    murat.y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/05/2010
    Mesajlar
    6
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    Alıntı DAL1984 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadasım bende 1.3 90 beygir var.ama ben kesinlikle cogu benzinli aracın üstünden gecebilecegini biliyorum.bu arada özelliklede rampalarda cok iii.bence biraz gaz pedalına bassan inan arac altından kacacak
    ama benimki 75 beygir gücü seninki 90 mış bilmediğim için soruyorum bu çok farkedermi..

  19. #13
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Eray,

    Turbo dizellerin güç ve tork bandı benzinlilere göre daha dardır.Ancak turbo sayesinde kısa süre için bile olsa çok yüksek tork üretebilirler.Multijet turbodizel bir makine ve oldukça küçük bir hacime sahip (1250cc) Bu motordan performans (Tork ihtiyacı) alabilmek için deviri min. 2000 lerde tutmak gerekiyor.Güç için ise 4000d/d lara çıkılabilir.Bu devirden sonra motor ne güç ne de tork üretir.Dolayısıyla bu motoru 2000d/d-4000d/d arasında kullanmak gerekli.Düz yolda sabit süratte 1500d/d da bile gidilebilir,

    Yokuşlarda da 2000d/d da kalkış yapılırsa sorunsuzca hareket eder.

    1.6lt lik Polo 75bg ya da 100bg gücünde ve yaklaşık 135nm torka sahiptir muhtemelen.GP ya göre de daha hafif olduğu için hızlanma isteği daha iyi olacaktır.Bu çok doğal.Ancak ara hızlanmalarda GP mjtd Polo ile başedebilir rahatça...

  20. Bu mesajı için 2 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


  21. #14
    Ç T
    ITALIAN STALLION LeoN48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.961
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1011

    Standart

    Uzun yolda yakıt tüketimi olarak 3.7'leri gördüğümde aracıma yeni baştan aşık oluyorum. Bazen biraz daha performans hissi için chiptuning yaptırmak aklıma geliyor ama ben böyle de mutluyum Bence multijetin bize sunduğu rakipsiz dayanıklılık ve ekonomi değerlerini düşünmeli ve araçlarımızı ayarında kullanmalıyız. Böylesi en sağlıklısı.
    Konu LeoN48 tarafından (26/02/2010 Saat 20:58 ) değiştirilmiştir.
    2020... Fiat 500L
    2014... Alfa Romeo MiTo
    2012... Lancia Delta
    2009... Fiat G.Punto

  22. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  23. #15
    Gp gp
    Ya Hep Ya Hiç. KaGaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/11/2008
    Mesajlar
    1.955
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 819

    Standart

    1,6 lık benzliden inip 1,3 mjete binmen performansta oldukça fark yaratır zaten kafadan torkdan dolayı bi farklılık hissedeceksin..aradaki performansı şöyle test edebilirsin corsa 1,3 mjeti dene bi sonra arabana bin oldukça memnun kalıcaksın emin ol

  24. Bu mesajı için 2 kişi KaGaN'ye teşekkür etti:


  25. #16
    h. mutlu
    rodopian16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/01/2009
    Yaş
    45
    Mesajlar
    397
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 64

    Standart

    ilk zamanlar bende öyle düşünüyorsdum alışmakla alakalı biraz da düşük devirde büyük vitesle hızlanmaya kalkarsan devir 2000 geçinceye kadar belki bir kağnı bileseni geçebilir ama uygun devirlerde bastığında 2000 yukarısı koltuğun tüm hatlarını sırtında hissedersin. rampa yukarı ise turbusu olmayan hiçbir benzinli sana sellektör yapamaz...

  26. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  27. #17
    ÖZGÜR DİNÇER
    ozgurdincer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/12/2008
    Yaş
    42
    Mesajlar
    70
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    48 GL 620
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    benim de önceki aracım 1.6 benzinliydi 2004 marea liberty 4 yıl kullandım bu süre zarfında 2 de kaza yaptım, itiraf edeyim biraz agresif kullanmayı seviyorum fakat hayatımda ilk defa 1.3 mjet aracımla rampa yukarı savruldum. fethiye denizli arası (karabel'e) marea ile 0'dan 1.400 rakıma 45 dakikada çıktığım yolu punto ile 35 dk da çıkıyorum

  28. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  29. #18
    Erdem Bozdağ
    GP Hastası Erdem Bozdağ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/12/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2.936
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1126

    Standart

    chip+kn kutu içi filtre yapın arabanıza 1 kat daha fazla aşık olursunuz emin olun

  30. #19
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Zaten Volkanın da kastettiği yuvarlanma uzunluğudur.En azından ben öyle algıladım,

    Lastik ve jant seçiminde önemli olan yuvarlanma uzunluğunu sabit tutmak ve orijinal ölçülere uygun jant tercih etmektir.Tercih yapılırken ağırlığa da dikkat etmek gerekli tabi...

  31. #20
    Emre Emre
    Human Rogue (WoW) bvulgari - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2010
    Mesajlar
    755
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 186

    Standart

    Benim bundan önceki arabam 2004 honda jazz idi..1.4cc 83hp..Valla 1.3 multijet in ivmelenmesi hissedilir derecede iyi.

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. Gp 1.3 Multijet 75 bg performans
    stingraycacu tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 01/10/2013, 17:03
  2. 1.3 multijet motor yenileme
    Ziyaretci046 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 10/02/2012, 11:56
  3. 1.3 Multijet Kutu içi Performans Filtresi (Grandepunto dizel)
    oceans tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 21/11/2010, 22:35
  4. Simota grande punto 1.3 multijet performans kabin içi filltre
    uLTRa GP tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 20/04/2009, 16:18
  5. 1.3 Multijet Kutu içi Performans Filtresi
    By_FRee tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 06/11/2008, 21:20

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


1.3 multijet motor performans Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com