canım kardeşim fabrika ölçüm yaparken motorun ısındıktan sonra normal şartlarda ölçüm yapar
madem şehiriçi olsun istiyorsun o zaman aracın hararet göstergesi yarıya gelene kadar dolaş daha sonra yol bilgisayarını sıfırlayıp bir 10 km şehir içinde kullan bakalım seninki ne çıkacak
herkes derken ben 77 bg benzinli ile şu anda günde 33 km yol yapıyorum her gün güzergahım aynı şu anda yakıt ortalamam 5,8 lt havalar soğursa 6,5 lt ye kadar çıkıyor bu değeri yakalamak içinde 2000 devirin üstüne çıkmamaya çalışıyorum
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Coşkun bey benim anlamadığım nokta şu: tamam motorun ısınma olayını geçtik. Şimdi bu fabrika yakıt ölçümü yaparken şehirdışı ölçümünü 90-100 km sabit hızla hiç durmadan yapıyor anladık çıkan değeri yazıyor. diyelim 4.5 lt.
Şehiriçi ölçümünü nasıl yapıyor da yazıyor? 6 lt/100 km veriyi nerden alıyor? dur kalk yapıyor mu hiç? mutlaka farklı bir kullanım tarzı ile bu değer şehirdışı verilerine göre daha yüksek çıkıyordur. yoksa onu da 5. vites 90-100 km sabit hızla yapsa o da 4.5lt çıkması lazım. zaten kaldı ki o şekildeki bir ölçüm şehiriçini yansıtmaz ki.
Resmi yakıt tüketimi rakamları nasıl elde ediliyor?
Resmi yakıt tüketimi testlerinin amacı müşterilere farklı modellerin standart testlerdeki yakıt tüketimi hakkında karşılaştırmalı bilgi sunmak. Gerçek hayattaki çok değişken koşullar nedeniyle kuralları sıkı sıkıya belirlenmiş ve karşılaştırılabilir bir test yapılması gerekiyor. Şu anda Avrupa'da AB'nin 80/1268/AET (en son 2004/3/EC ile değiştirildi) direktifine göre yakıt tüketimi testleri yapılıyor. Uluslararası alanda kabul gören bu testler önceki testlere göre gerçek koşullardaki yakıt tüketimini daha doğru gösteriyor.
Testte kullanılacak araçların en az 3000 km kullanılmış olması gerekiyor. Test iki bölümden oluşuyor; şehir içi ve şehir dışı.
Şehir içi testi
Bu test bir laboratuarda 20°C ila 30°C sıcaklıkta döner bir yol üzerinde motor soğuk olarak başlanarak yapılır. Bu testte çeşitli hızlanmalar, sabit hızda gidişler, yavaşlamalar ve boşta çalışmalar bulunuyor. En yüksek hız 50 km/s, ortalama hız 19 km/s ve geçilen mesafe de 4 kilometredir. Aşağıdaki grafikteki birinci bölüm bu testi gösteriyor. Testin bu bölümü şehir içinde sürekli dur kalk trafiğini yansıtıyor.
Şehir dışı testi
Bu test şehir içi testinin hemen ardından yapılır ve aşağı yukarı yarısı sabit hızda gidişten ve geri kalanı da hızlanma, yavaşlama ve biraz boşta çalışmadan oluşur. En yüksek hız 120 km/s, ortalama hız 63 km/s ve geçilen mesafe de 7 kilometredir. Bu test de aşağıdaki grafiğin sağ tarafında gösteriliyor.
Ortalama yakıt tüketimi rakamı
Ortalama yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı rakamlarının bileşimidir. Bu nedenle, her iki testin her bölümde geçilen mesafeye göre ağırlıklı olarak alınmış ortalamasıdır.
Yakıt tüketimi testi grafiği Yukarıdaki hız ve zaman grafiğinde test sırasındaki hızlanmalar, yavaşlamalar, sabit hızda gidişler ve boşta çalışmalar gösteriliyor. Belirtilen zamanlara ve hızlara aynen uyulması büyük önem taşıyor, izin verilen toleranslar çok düşük. Bu nedenle, testi yapan sürücülerin çok dikkatli olması ve testi çok hassas bir şekilde uygulaması gerekiyor. Bazen testin doğru olarak yapılıncaya kadar 25-30 kez tekrar edilmesi gerekebiliyor. Test sürücülerinin işi hiç de kolay değil, ama testlerin karşılaştırılabilir olmasının başka yolu da yok. Test Bilgileri Test Tarihi: 27.03.2006 (motorin fiyatı ve maliyet rakamları da aynı tarihin)
Sabah Yola Çıkış (Kozyatağı, Hal, Petrol Ofisi) = 07:45
Antalya Varış (Petrol Ofisi, Erdemli Petrol) = 18:40
Toplam Süre : 10 saat 55 dakika
Geçilen kilometre: 703.7 km
Toplam yolculuk süresi (molalar dışında) = 9 saat 53 dk
Ortalama hız (yaklaşık) : 71.2 km/s (trafik ışığı, gişe, trafik sıkışıklığı vb. dahil)
Tüketilen yakıt miktarı (motorin) : 26.58 litre (deponun pompada aldığı yakıt)
1 litre yakıtla gidilen ortalama mesafe = 26.474 km
100 km'de ortalama tüketim = 3.77 litre
Yakıta  26.58 litre) ödenen tutar = 59.01 YTL
0.083 YTL / kilometre
100 km'de = 8.30 YTL (27.03.2006 tarihindeki yakıt fiyatlarına göre)
Bu tüketime göre bir depoyla (60 litre) tahmini menzil = 1588.44 km.
Peugeot 307 1.4 HDI (2004 model) resmi yakıt tüketimi rakamları, şehir içi, şehir dışı, ortalama = 5.5 - 4.0 - 4.5 litre/100 km.
Lastikler = standart Continental Ecocontact EP 195/65 R 15 H
Lastik basıncı = ön 2.4 bar, arka 2.55 bar (üreticinin önerisi, normalde ön/arka 2.4 bar, yüklüyken, ön: 2.6, arka 3.0 bar)
2008 Palio Sole 1.4 Fire Active Plus Pkt.
2008 Grande Punto 1.3 MultiJet Active
2011 Grande Punto 1.3 MultiJet Full Kit
şükrü zaten ben şehir içi tüketimini bulmak için söylemedim arkadaşımıza ezine tarafına git hızında 90-120 civarı olsun dememdeki sebeb aracın şehir dışındaki tüketimini de bir görüp aracın fazla yakıt tüketip tüketmediğini anlamak içindi yani şu anki elde ettiği şehir içi tüketiminin normal mi yoksa araçta bir arızadan dolayı mı fazlla olduğunu anlamak içindi
normal olarak arıza araçta olsa idi şehirlerarası tüketimide oldukça yüksek çıkması gerekirdi
ama benim düşüncem havaların soğuk olması ve çok kısa mesafelerde kullanım olduğunda bu aracın yakıt tüketimi normal
fabrikalar test yaparken tabiki farklı sürüş ve hızlar uygulayarak bu ölçümleri yapıyor
zaten abdullah arkadaşımız da açıklamış ölçümün nasıl yapıldığını
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri