7.7 lt fzla bir değer servise bi srn derm?
arkadaslar merhaba sizde artık usanmıssınızdır nekadar yakıyo kac km yapıyo diye benim aracım henuz 8300 km de ilk aldığımda cok yakıyodu dedilerki duzelir hele bi uc bin bes bin olsun bakalım ama benim 8000 de halen cok yakıyo simdi bu kullanmaya gore değisiyodur biliyorum fakat sakinde kullandım dusuk devirli yani artık sinirden gittim fulledim sayacı sıfırladım bakalım kac olacak dedim tamam havada soğuk ısınmadan cok yaktığını da biliyorum o yuzden hararet artana kadar bazen onceden calıstırıyorum yani kontağa basıp direk yola cıkmıyorum onde iki adette kıs lastiğim var onunda etkisi vardır biliyorum su an depom yarıda gidilen yola baktım bu sabah 326 km gosteriyodu tamamı sehir ici ortalama 23 kurus yakmıs 100 km de 7.7 litre gosteriyo bilgisayar simdi ben anlamadım problem bendemi eger aracımdaysa nasıl bir problem olabilir yani bir motor cok yakıyo diye servise gitmelimi sizce . onun haricinde sadece eskiden 1. vites eskiden daha diriydi ama şimdi sadece kalkıslarda kullanıyorum nerdeyse bana yardımcı olursanız sevinirim bu yakıt konusu beni cok rahatsız ediyor.......
7.7 lt fzla bir değer servise bi srn derm?
TSİ Jetta.
benim araçta çok yakıyo son modellerde sıkıntı mı war nedir
dizel 7.7 yakmaz bende kullandım 5,5 hiç geçmedim şehir dışı 3,8 gördüm su an fiorinom var ortlamam 6,2 dir sizin araç için fazla
Dizel bir araç bu kadar yakmaması lazım. servise göstermelisiniz...
mahmut aracı sadece çanakkale içinde 5-6 km lik mesafedemi kullanıyorsun eğer öyle ise bu değer kış ayları için normal
aracın harareti 90 dereceye gelene kadar aşırı bir tüketim gerçekleşir
çanakkalede olduğunu ve devamlı kısa mesafe kullandığını varsayarak durumun normal olduğunu düşünüyorum
istersen şöyle bir deneme yap aracını tamamaen ısttıktan sonra yol bilgisayarını sıfırla
çanakkaleden yola çık şöle ezine tarafına doğru bir 20 km git gel bu arada hızın 90-120 arasında olsun en son çanakkkaleye geldiğinde ortalama tüketimine bak aradaki farkı anlayacaksın
her motor kış aylarında ilk çalıştığında ısınana kadar inanılmaz derecede fazla yakıt tüketir ve şehir içi 5-6 km lik mesafelerde motor normal çalışma sıcaklığına ulaşamaz bu yüzdende tüketim hep yüksek olur
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Bence ilk bakıma girene kadar beleyin. Bakımdan sonra belirgin bir şekilde düşecektir. Birde sabah çalıştırdığınızda çikle devre dışı kalana kadar bekleyin..
dizel kısa mesafede çok yakar diye biliyorum.
Motor ısınsa bile başlarda genel ortalamaya göre yüksek yakar. 10km kuralını unutma, araçlar bize kataloglarda gösterilen değerlere ancak 10km civarı gittikten sonra ulaşıyorlar.
Bu ilk 10 km'nin ortalaması katalog değerlerinin yaklaşık 2 katı oluyor (ki bu ortalama değer). 5-10km gibi kısa mesefalerde kullanırsan yüksek ortalama gayet normal, hele hele dizel ise ideal tüketim için en az 10km gitmelisin.
Bana göre soğuk havaları ve kısa mesefalerde kullandığını düşünürsek tüketimin normal gibi. Ayrıca aracı soğuk iken rölantide uzun süre çalıştırırsan öyle güzel yakıt tüketirki, yol bilgisarında da göremezsin onu . Bence çalıştırdıktan sonra çok beklemeden sürmeye başla durduğun yerde mazot yakma derim..
Motor ısındıktan sonra 80-85 km hızlarda 5.viteste yol bilgisayarı 3.9 seviyelerinde geziniyor.
Benim aracim ortalamasi 7.8 normal degil ama siz kastikca yanlis tepkimeden dolayi fazla yaKarsiniz biraz dikkat edin ve rahat olun . Aracida hararet cikana kadar rolantide calistirmaya gerek yok bosuna yakit harciyorsunuz bir dakika calistir sonra devam asiri tepkimelerden kacinin yumusak ve yuksek vitesle 2000 devir civarlarinda kullanin. Birde bakima girdikten sonra hissedilir derecede yakit dusumu olacaktir..
7.7 ise fire motor kadar yakıyormuş.Ben de fire motorlarla 7.7 ortalama yakıt yüketimin çok rahat görüyorum zaten.
arkadaslar oncellikle dusunceleriniz için tesekkur ederim bakalım on bin bakımına az kaldı bakımdan sonra nasıl olur ama benim merak ettiğim bunun teknik olarak bir sebebi varmıdır yani servise gitsem adamlar ne yapabilirlerki artık rolantide calıstırmayacağım neyse tekrar tesekkur ederim
canım kardeşim fabrika ölçüm yaparken motorun ısındıktan sonra normal şartlarda ölçüm yapar
madem şehiriçi olsun istiyorsun o zaman aracın hararet göstergesi yarıya gelene kadar dolaş daha sonra yol bilgisayarını sıfırlayıp bir 10 km şehir içinde kullan bakalım seninki ne çıkacak
herkes derken ben 77 bg benzinli ile şu anda günde 33 km yol yapıyorum her gün güzergahım aynı şu anda yakıt ortalamam 5,8 lt havalar soğursa 6,5 lt ye kadar çıkıyor bu değeri yakalamak içinde 2000 devirin üstüne çıkmamaya çalışıyorum
Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )
Arabamı 2 gün önce sıfır aldım, bazen 4000devire kadar yüklenerek kullandım, bazende 3000 devirde. Genellikle 3000inin altında vites değiştirmedim. Ortalama yakıt tüketimi 6,7 gözüküyor. (devir konusunda 3000 idealmi onuda bilmiyorum, benzinli araç kullandığım için şimdiye kadar genellikle 4000-4500 arası kullanıyordum) Aracım şu anda 240kmde... Tabi Antalya ve Çanakkale farkıda vardır.
Bilgiler işinize yararmı bilmiyorum...
Antalya Buluşması, Buluşma tarihi: 16.01.2011 Pazar günü / Real AVM Otoparkı saat 19:30 da gerçekleşmiştir, katılan arkadaşlara teşekkürler. İleriki bir tarihte sağlam bir etkinlikte tekrar buluşulacak, bu sefer katılamayan herkes orada olacaktır sanırım.
Coşkun bey benim anlamadığım nokta şu: tamam motorun ısınma olayını geçtik. Şimdi bu fabrika yakıt ölçümü yaparken şehirdışı ölçümünü 90-100 km sabit hızla hiç durmadan yapıyor anladık çıkan değeri yazıyor. diyelim 4.5 lt.
Şehiriçi ölçümünü nasıl yapıyor da yazıyor? 6 lt/100 km veriyi nerden alıyor? dur kalk yapıyor mu hiç? mutlaka farklı bir kullanım tarzı ile bu değer şehirdışı verilerine göre daha yüksek çıkıyordur. yoksa onu da 5. vites 90-100 km sabit hızla yapsa o da 4.5lt çıkması lazım. zaten kaldı ki o şekildeki bir ölçüm şehiriçini yansıtmaz ki.
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri