Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
52 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Blow-off kullanan var mı?

  1. #21
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Dusuncelerine saygi duyuyorun konuyla ilgili arkadasla yorum yapip tartismak daha zevkli forum acisindanda daha net bilgiler sagliyor
    Ama sen yinede yabana atma
    15 senede oyle araclarla ugrastimki

  2. #22
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alınmama neden olcak birşey yapmamışsın zaten merak etme
    Ben de otomotiv firmasında argede çalıştığımdan biliyorum, o 2.000 liralık sitemde 300tl dediğin miktar o kadar büyük ki, GP için düşünürsen aracın yüzdesine vur bakalım ne çıkıyor.
    Tırlardan örnek vermişsin ben binek demiştim. 150.000'den fazla garanti sunan binek araç üreticisi yok denecek kadar az.
    Sen şimdi pazarlamacı olsan aracı daha pahalı hale getirip piyasada rekabet gücünü düşürür müsün? hem de altı üstü bir blowoff için. Reklamlarda kullanıp daha çok müşteri kapacaklarına inansalar koyarlar o zaman.
    Zihniyet genelde parçayı takmayıp daha ucuza getirmektir, hem çok uzun ömürlü araç ayrıca üreticiye fayda etmez (aynısı beyaz eşya v.b. için de geçerlidir), benden iyi bilirsin yedek parçadan kat kat daha fazla kazanıyorlar sonuçta.
    Dediğim gibi yüksek dirençte az tur ya da düşük dirençte çok tur, hangisi daha uzun ömürlü hesap kitap yapmayıp üstüne test etmeden konuşmak atıp tutmak olur onu da ben sevmem
    Neyse konuyu başka yöne kaydırmayalım daha fazla..



    mert madem hesap kitap yapmadan konuşmayı sevmiyorum yazmışsın ve bende şöle bir hesap yaptım
    incelersen sevinirim

    şimdi bu piyasada satılan bir kaç marka blow off mevcut fiyatlarıda aşağı yukarı 150 ile 300 arası bir şey
    bu senin benim gibi tüketicinin eline gelirken diyelimki iki el değiştiriyor
    yani aksesuarcı veya tuningci bunların da bu ürünü temin ettiği toptancı veya ithalatçı
    bugün kabaca hesaplasak aksesuarcı bu ürünü üstüne 80 - 100 tl koymadan satmaz e toptancıda en az 40 - 50 tl koyarak pazarlar
    gel şimdi hesaplayalım

    300tl - 100-50 = 150 tl
    tahmini olarak üreticinin sattığı fiyat bu kadar
    şimdi can alıcı noktaya geliyorum dikkat et

    beni fiatın genel müdürü farzet
    ben gidiyorum diyelimki HKS firmasına
    kardeşim diyorum şu sizin ürettiğiniz blow off parçasını 2010 dan itibaren bütün otomobillerime uygulamaya karar verdik atıyorum bizim için 250,000 adet seri üretime geçin ve bana fiyat teklifi verin dediğinde teklifin ne kadar olabileceğini en az benim kadar sende çok iyi biliyorsundur
    abartmadan sölüyorum tanesi 50 tl den seri üretime geçmek için o firma
    göbekte atar amudada kalkar röveşatada çeker


    şimdi senin dediğin gibi gp için düşünelim ve aracın satış rakamının yüzdesine vuralım
    diyelimki araç 25,000 tl
    senin hesabına göre 25,000/300= yüzde 0,83 üne tekamül ediyorki bu büyük bir yüzde
    ama benim hesabıma göre hesaplarsak
    25,000 /50= yüzde 0,13 üne tekamül eder ve sende takdir edersinki araç üreticisi her kim olursa olsun ister fiat ister dacıa bu kadarlık bir kayıbı göze alıp dünya genelinde reklam olarak duyulacak orjinal blow off lu araç
    üretmeyi göze alırdı
    ama her nedense bir türlü bu firmaların blow off takmak akıllarına gelmiyor
    yada adamlar anlamıyor
    ama bana sorarsan blow off sadece ve sadece aksesuardan ibaret
    yani blow off için anlatılanların çoğu hikaye aracınızın vites değiştirirken tıs tıs lamasını istiyorsanız takın ama başka hiç bir getirisi yok
    saygılarımla
    Konu GP COSKUN tarafından (01/10/2009 Saat 00:01 ) değiştirilmiştir.

  3. 01/10/2009, 01:44


  4. #23
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    dump valve turbo basıncını yüksek tutmaya yarayan parçadır
    turbodoki yüksek basıncı ayağını gazdan çektiğinde dump valve gaz kelebeği kapalı olmasına rağmen turbodan basılan hava maf sensörüyle turbo arasındaki hortuma verir.Bu hava tekrar gaza basmanla turbodan tekrar geçer ve motora girer

    ancak blow off ta yapılan işlem tam tersidir ayağınızı gazdan çektiğinizde hava diyaframdan dışarı atılır ve bu işlem sonrasında o sizin hoşunuza giden ses çıkar

    yani blow off ile dump valve yi birbirine karıştırmayın

    bu soruyu sormandaki maksadını anladım
    saygılarımla
    Konu GP COSKUN tarafından (01/10/2009 Saat 02:29 ) değiştirilmiştir.

  5. #24
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    konuyu bırkac gundur takıp edıyorum.konuya "fırmalar bu ısler ıcın onlarca para harcıyorlar, onlardan dahamı ıyı bılecez" seklındekı yaklasımları dogru bulmuyorum.bu tarz modıfıyelerın sonucunu buna baglamak pek dogru olmaz.soylenen dogru, fırmalar mılyonlarca dolar para harcıyorlar aracı gelıstırmek ıcın ama aracı gelıstırırken dıkkat etmelerı gereken, yakıt sarfıyatı, emısyon olculerı gıbı zorunlu etkenler var.dolayısıyla uretım bandından ınen aracların, bu kurallar cercevesınde olması gereklı.mesela olayı bu acıdan bakarsanız, chıptunıng uygulamasıda gereksız gorunur.ıs, fabrıka bılmıyormuya gelır.konuya donecek olursak.ılk defa Blow-Off'un zararlı bırsey oldugunu duydum.demekkı mıllet enayı.mılyarlarca para verıp, Subaru STI, Nıssan 350Z v.s. alıyorlar, sonrada ıse yaramayan hatta zararlı olan bır parca alıp takıyorlar.belkı zararlıdır, belkı faydalıdır.ısın teknık ayrıntısını bılıyorum dersem, yalan olur.sonuc olarak soyledıgım gıbı fabrıkalar herseyı sızden, benden yada herhangı bırımızden cok cok daha ıyı dusunuyor.ama uyulması gereken kurallar vardır.bızım yaptıgımız bu kuralları bıraz asmak
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  6. #25
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    konuyla ilgili ilk yazdığım mesajları okursan sevgili mustafa
    ben dedimki performansı arttırır aancak ömrü kısaltır yazdım
    nissan subaru meselesine gelince bu tarz araçları alanlar için zaten önemli olan performans dayanıklılık ikinci planda öyleki adamlar bu tarz arabayı alıp devir limitörünü devre dışı bırakıyolar sebeb sadece daha fazla performans kısa vadede ama uzun vade onlar için önemsiz
    tıpkı formula 1 deki gibi milyon dolarlık araçlar ama bir bakıyosun 60 turu bile çıkartamıyor iflas ediyor motor
    benim anlatmak istediklerimde buydu
    teşekkürler kardeşim

  7. #26
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kafaları karıştıran ben değil
    bu sistemi üreten pazarlayan montajını yapanlar
    bana söylesinler veya izah etsinler neden hiç bir araba üreticisi her hangi modelinde orjinal
    olarak blow off uygulaması yapmıyorlar
    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuyla ilgili ilk yazdığım mesajları okursan sevgili mustafa
    ben dedimki performansı arttırır aancak ömrü kısaltır yazdım
    nissan subaru meselesine gelince bu tarz araçları alanlar için zaten önemli olan performans dayanıklılık ikinci planda öyleki adamlar bu tarz arabayı alıp devir limitörünü devre dışı bırakıyolar sebeb sadece daha fazla performans kısa vadede ama uzun vade onlar için önemsiz
    tıpkı formula 1 deki gibi milyon dolarlık araçlar ama bir bakıyosun 60 turu bile çıkartamıyor iflas ediyor motor
    benim anlatmak istediklerimde buydu
    teşekkürler kardeşim

    sızde benım yazıdıgım mesajı dıkkatle okursanız, hangı mesajınıza ıstınaden yazdıgımı anlarsınız.ben performansını azaltır veya arttırır dıye bırsey ıddaa etmedım zaten.konuyla ılgılı detaylı teknık bılgım olmadıgınıda soyledım.sadece sız zararlı demıssınız onu ıstınaden yazdım...
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  8. #27
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbodan aldığınız performansı arttırır
    ancak
    turbonun ömrünü kısaltır
    turboya dinlenme imkanı vermez
    tirübün devamlı döner türübün mili 8-9 bin devirle hep dönmeye devam eder
    buda uzun vadede 100,000 yapacak turbonuz örnek olarak 70,000 km de ömrünü tamamlar
    bu sistemi satanlar takanlar hatta taktıranlar hep tersini söylerler aldanmayın
    yoksa bu kadar araba üreticisi ne arge çalışmaları yapıp araçlarını geliştirmek için herşeyi yapıyollar bu adamlar salakmı orjinal takmıyolar bunu arabalara
    bi düşünün bakalım


    o zaman bu yazdığımıda okursan aramızda bir sorun kalmayacak demektir
    teşekkürler

  9. #28
    batu fes
    batuhann80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/06/2008
    Yaş
    44
    Mesajlar
    811
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 615

    Standart

    Boyun eğmeyeceğiz. Çünkü bu, şan ve şerefle yaşamış olan ecdadımıza karşı büyük bir ihanet olur. Atalarımız, bizlere geniş ülkelerle birlikte hürriyet ve istiklâli de emanet ettiler. Savaşçı ve süvari hayatımız sayesinde yabancıları titreten bir millet olduk. Korumakla vazifeli bulunduğumuz bütün bu emanetleri, adi bir ömür uğruna fedâ edemeyiz. Hepimizin bildiği gibi savaşta Cengaverlerin kaderi ölümdür. Biz ölsek de kahramanlığımızın şanı yaşayacak. Çocuklarımız ve torunlarımız diğer kavimlerin efendisi olacaktır.
    Çİ - Çİ YABGU
    ( M.Ö 54 )

  10. #29
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    ıste bende neden orjınal takmıyorların cevabını verdım de sız nıye ustunuze alınıp bu kadar uzattınız ben onu anlamadım...
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  11. Bu mesajı için 2 kişi mustafaf'ye teşekkür etti:


  12. 01/10/2009, 14:21


  13. #30
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    sistem aynı
    sonradan takılan turboların çalışma prensibi aynı
    ne takayım dersen dump valve tabiki
    ama blow off a yine hayır
    istersen biraz daha aralarındaki teknik farkı açalım
    inşallah faydalı olur.
    neden ?

    dump valve dediğimiz valf ,bu gelen havayı dışarı vermek yerine turbonun ağzındaki hortuma yerleştirilmiş çatal şeklinde bir Y bağlantısı ile havayı dışarı atmadan yeniden turbo girişine çeviriyor peki bu dump valve yi takan adamalar neden blow off takmıyor açıklayalım
    siz bu fazla havadan kurtulmak istiyorsunuz ama dump valve yeniden sisteme veriyor
    onlar biliyorki turbonun ağzına gelen hava MAF sensörü tarafından ölçülüyor maf sensörü,sıcaklıkve atmosferik basıç sensörü ile birlikte çalışarak aracın beynine yani ecu ya diyorki (şu anda benim hizamdan bilmem kaç gram hava geçti yoğunluk bu sıcaklık bu ona göre bi ayar çek bakalım ) der
    beyinde ne yapıyor bu bilgileri analiz edip bu gelen havaya denk olarak içerdeki tablolarda (MAP) yazan miktar kadar benzin veya mazotu enjektörlere gönderiyor
    valfin turbo ağzına fakat maf sensörünün arkasından verdiği hava ,zaten ölçülmüş bir hava olduğu için sisteme zarar vermiyor
    fakat siz bu ölçülmüş havayı blow off denilen parçayla ona buna hava atmak için çuuuffff diye dışarı bastığınızda ne oluyor
    aracın beyni o hava kadar yakıtı zaten yollamış bulundu şimdi ne olacak biliyormusunuz
    bu şekilde motorun yanma odalarına gönderilen karışım size silkeleme kesiklik eksozda siyah duman olarak geri dönecek ve belli süre sonra sizde ulan bi coşkun kardeşimiz vardı bunu tavsiye etmiyordu en iyisimi bunu sökelim diyeceksiniz
    saygılarımla

  14. Bu mesajı için 5 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  15. #31
    Alp BELGEN
    Alp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2007
    Yaş
    50
    Mesajlar
    918
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 326

    Standart

    Bir konu ancak bu kadar teknik ve kullanıcıların anlıyabileceği şekilde bu kadar net anlatılabilinir. Tekrar teşekkürler çoşkun kardeşim. Artık hala bu konu üzerinde bilemeden bilmiş muamelesi yapan arkadaşlar sanırım susmanında bir erdem olduğunu kabul edeceklerdir.
    Saygılarımla...
    Multijet Grande Punto 1.3 75 hp -> 95 HP
    Multijet Grande Punto 1.3 90 hp -> 125 HP
    Multijet Bravo 1.6 105 hp -> 135 HP
    Clio RS 190 HP
    ve Şimdi...
    Multijet BRAVO GT1544 STAGE 2 180+ hp...

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. 01/10/2009, 16:56


  18. #32
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    sonradan turbo uygulamalarında o kadar çok değişiklik yapılması lazımki araçta
    ama sadece bu tür parçaları taksanızda olur takmasanız da önemli olan takacağınız turbonun uygulanacağı araca uyum sağlayabilmesi
    ama ömür açısından sonradan takılan turboların ömrü her zaman daha azdır
    bu ekipmanları taksanda olur takmasanda ancak takarsan + performans -ömür
    orantısını göz önüne almalısın

  19. 01/10/2009, 17:31


  20. #33
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Coşkun, standart olarak dump valve -sen de belirtmişsin zaten- fazla havayı dışarı vermek yerine by-pass gibi sisteme tekrar iletmekte.Blow off un farkı ise bu havanın dışarı verilmesinde.Standart turbolu araçlarda dump-valve ile sisteme tekrar kazandırılan hava nın ölçümü ve sıcaklığı, dışarıdan alınarak filtreden geçen havayla birlikte yeniden ayarlanmakta.Yani dışarıdan gelen ve dumpvalve den gelen havanın ölçümü zaten tekrar yapılmakta.

    Sen ölçülmüş hava direkt sisteme giriyor demişsin (ölçülmeden) anladığım kadarıyla, yoksa ben mi yanlış anladım?

  21. #34
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    sevgili arda
    dump valve nin sistemden aldığı hava MAF SENSÖR ünden geçmiş olan hava dump valve bu havayı turboya tekrar verirken yeniden maf sensöründen geçirip vermiyor
    ayağını gazdan çekip tekrar gaza bastığında dump valvedeki hava hemen turbonun girişinden sisteme dahil oluyor peşinden emişle filtreden gelen hava maf sensöründen geçtikten sonra yeni bilgiler ecu ya gönderiliyor
    aslında birde fotoğraf ekleyip maf sensörünün yerini gösterirsek daha anlaşılır hale gelecek
    sanırım bilmeyen arkadaşlarada faydalı oluruz
    aşağıdaki resmi incelerseniz maf sensörünün hava filtresi muhafazasının hemen çıkışında olduğunu görebilirsiniz
    yani maf sensörü hava filtresinden gelen havanın ölçümünü yapabiliyor
    dump valve deki hava
    hava filtresine geri dönmediği için dolayısıyla
    dump valve nin içindeki havanın ölçümünü tekrar yapamıyor
    saygılarımla

  22. #35
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Anladım Coşkun ama burada bir mantıksızlık olmakta.Eğerki ölçüm sadece filtre çıkışında yapılmaktaysa dumpvalve den gelen havanın hesaba katılması imkansız, bu durumda da zaten bu sistemin hiçbir anlamı kalmıyor,

    Bence yukarıdaki mesajımda da belirttiğim gibi yeni hava ve dumpvalve den gelen hava turboya giriyor buradan intercooler a geçmekte sonrasında ölçülmekte ve silindirlere gönderilmekte...

  23. #36
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    hayır hayır arda
    dump valve deki hava zaten ayağın gazdayken hava filtresinden geçtikten sonra maf tarafından ölçümü yapılmıştı
    senib dediğin gibi tekrar turbodan geçiyor daha sonra intercooler dan geçip doğru yanma odasına gidiyor
    resmi bir daha incelersen ölçümü yapan cihazında maf sensörü olduğunda hem fikirsek
    konumu itibariyle intercoleer çıkışında ölçüm yapması olanaksız

    bu arada seninle iyi bir ritim tutturduk sabaha kadar burdayız galiba
    =)))))

  24. #37
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Sabaha kadar olmaz, nöbetim var

    Şekilde maf sensörü filtre kutu çıkışındaysa hemfikiriz.Ancak maf-map ve iat hep o noktada olmamakta.Gaz kelebeğinden önce olabildiği gibi iç içe de olabilmekte...

  25. #38
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    ya ama iat sensörü hava emme borusunda bulunur
    intercoler tarafına yerleştirilirse bişeye yaramaz
    bazı araçlarda maf sensörünün gövdesinde bulunduğunu gördüm ama
    dediğim gibi intercoolerdan sonra uygulanırlarsa süs görevi görürler
    gel senle bi anlaşmaya varalım
    dump valve ok
    blow off hayır
    anlaştıkmı kardeşim

  26. #39
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    .... ..gel senle bi anlaşmaya varalım
    dump valve ok
    blow off hayır
    anlaştıkmı kardeşim

    Konuyu sensörlere getirdim sanırım, katılıyorum

  27. #40
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    aslında forumda ilerleyen günlerde bu sensörlerlede ilgili yazılar yazalım
    teknik bilgiye ihtiyacı olan arkadaşlara faydalı olur
    çok fazla derine girmekte istemiyorum
    kaş yapalım derken göz çıkarmayalım
    kafar karışmasın

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Dizel Araba'ya Blow Off Uygulaması.. Blow Off isteyenler içeri..
    Furious1990 tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 12/12/2015, 10:00
  2. Hks blow of
    sysworm001 tarafından Satılık Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 23/10/2012, 18:17
  3. Blow off
    bulut tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 19/04/2010, 01:33
  4. Blow-off
    atom239 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 12/12/2008, 15:09
  5. Blow-off
    okyzan tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 09/01/2007, 11:03

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com