Dusuncelerine saygi duyuyorun konuyla ilgili arkadasla yorum yapip tartismak daha zevkli forum acisindanda daha net bilgiler sagliyor
Ama sen yinede yabana atma
15 senede oyle araclarla ugrastimki
Printable View
Dusuncelerine saygi duyuyorun konuyla ilgili arkadasla yorum yapip tartismak daha zevkli forum acisindanda daha net bilgiler sagliyor
Ama sen yinede yabana atma
15 senede oyle araclarla ugrastimki
mert madem hesap kitap yapmadan konuşmayı sevmiyorum yazmışsın ve bende şöle bir hesap yaptım
incelersen sevinirim
şimdi bu piyasada satılan bir kaç marka blow off mevcut fiyatlarıda aşağı yukarı 150 ile 300 arası bir şey
bu senin benim gibi tüketicinin eline gelirken diyelimki iki el değiştiriyor
yani aksesuarcı veya tuningci bunların da bu ürünü temin ettiği toptancı veya ithalatçı
bugün kabaca hesaplasak aksesuarcı bu ürünü üstüne 80 - 100 tl koymadan satmaz e toptancıda en az 40 - 50 tl koyarak pazarlar
gel şimdi hesaplayalım
300tl - 100-50 = 150 tl
tahmini olarak üreticinin sattığı fiyat bu kadar
şimdi can alıcı noktaya geliyorum dikkat et
beni fiatın genel müdürü farzet
ben gidiyorum diyelimki HKS firmasına
kardeşim diyorum şu sizin ürettiğiniz blow off parçasını 2010 dan itibaren bütün otomobillerime uygulamaya karar verdik atıyorum bizim için 250,000 adet seri üretime geçin ve bana fiyat teklifi verin dediğinde teklifin ne kadar olabileceğini en az benim kadar sende çok iyi biliyorsundur
abartmadan sölüyorum tanesi 50 tl den seri üretime geçmek için o firma
göbekte atar amudada kalkar röveşatada çeker
şimdi senin dediğin gibi gp için düşünelim ve aracın satış rakamının yüzdesine vuralım
diyelimki araç 25,000 tl
senin hesabına göre 25,000/300= yüzde 0,83 üne tekamül ediyorki bu büyük bir yüzde
ama benim hesabıma göre hesaplarsak
25,000 /50= yüzde 0,13 üne tekamül eder ve sende takdir edersinki araç üreticisi her kim olursa olsun ister fiat ister dacıa bu kadarlık bir kayıbı göze alıp dünya genelinde reklam olarak duyulacak orjinal blow off lu araç
üretmeyi göze alırdı
ama her nedense bir türlü bu firmaların blow off takmak akıllarına gelmiyor
yada adamlar anlamıyor
ama bana sorarsan blow off sadece ve sadece aksesuardan ibaret
yani blow off için anlatılanların çoğu hikaye aracınızın vites değiştirirken tıs tıs lamasını istiyorsanız takın ama başka hiç bir getirisi yok
saygılarımla
dump valve turbo basıncını yüksek tutmaya yarayan parçadır
turbodoki yüksek basıncı ayağını gazdan çektiğinde dump valve gaz kelebeği kapalı olmasına rağmen turbodan basılan hava maf sensörüyle turbo arasındaki hortuma verir.Bu hava tekrar gaza basmanla turbodan tekrar geçer ve motora girer
ancak blow off ta yapılan işlem tam tersidir ayağınızı gazdan çektiğinizde hava diyaframdan dışarı atılır ve bu işlem sonrasında o sizin hoşunuza giden ses çıkar
yani blow off ile dump valve yi birbirine karıştırmayın
bu soruyu sormandaki maksadını anladım
saygılarımla
konuyu bırkac gundur takıp edıyorum.konuya "fırmalar bu ısler ıcın onlarca para harcıyorlar, onlardan dahamı ıyı bılecez" seklındekı yaklasımları dogru bulmuyorum.bu tarz modıfıyelerın sonucunu buna baglamak pek dogru olmaz.soylenen dogru, fırmalar mılyonlarca dolar para harcıyorlar aracı gelıstırmek ıcın ama aracı gelıstırırken dıkkat etmelerı gereken, yakıt sarfıyatı, emısyon olculerı gıbı zorunlu etkenler var.dolayısıyla uretım bandından ınen aracların, bu kurallar cercevesınde olması gereklı.mesela olayı bu acıdan bakarsanız, chıptunıng uygulamasıda gereksız gorunur.ıs, fabrıka bılmıyormuya gelır.konuya donecek olursak.ılk defa Blow-Off'un zararlı bırsey oldugunu duydum.demekkı mıllet enayı.mılyarlarca para verıp, Subaru STI, Nıssan 350Z v.s. alıyorlar, sonrada ıse yaramayan hatta zararlı olan bır parca alıp takıyorlar.belkı zararlıdır, belkı faydalıdır.ısın teknık ayrıntısını bılıyorum dersem, yalan olur.sonuc olarak soyledıgım gıbı fabrıkalar herseyı sızden, benden yada herhangı bırımızden cok cok daha ıyı dusunuyor.ama uyulması gereken kurallar vardır.bızım yaptıgımız bu kuralları bıraz asmak :)
konuyla ilgili ilk yazdığım mesajları okursan sevgili mustafa
ben dedimki performansı arttırır aancak ömrü kısaltır yazdım
nissan subaru meselesine gelince bu tarz araçları alanlar için zaten önemli olan performans dayanıklılık ikinci planda öyleki adamlar bu tarz arabayı alıp devir limitörünü devre dışı bırakıyolar sebeb sadece daha fazla performans kısa vadede ama uzun vade onlar için önemsiz
tıpkı formula 1 deki gibi milyon dolarlık araçlar ama bir bakıyosun 60 turu bile çıkartamıyor iflas ediyor motor
benim anlatmak istediklerimde buydu
teşekkürler kardeşim
sızde benım yazıdıgım mesajı dıkkatle okursanız, hangı mesajınıza ıstınaden yazdıgımı anlarsınız.ben performansını azaltır veya arttırır dıye bırsey ıddaa etmedım zaten.konuyla ılgılı detaylı teknık bılgım olmadıgınıda soyledım.sadece sız zararlı demıssınız onu ıstınaden yazdım...
:)
ıste bende neden orjınal takmıyorların cevabını verdım de sız nıye ustunuze alınıp bu kadar uzattınız ben onu anlamadım...
sistem aynı
sonradan takılan turboların çalışma prensibi aynı
ne takayım dersen dump valve tabiki
ama blow off a yine hayır
istersen biraz daha aralarındaki teknik farkı açalım
inşallah faydalı olur.
neden ?
dump valve dediğimiz valf ,bu gelen havayı dışarı vermek yerine turbonun ağzındaki hortuma yerleştirilmiş çatal şeklinde bir Y bağlantısı ile havayı dışarı atmadan yeniden turbo girişine çeviriyor peki bu dump valve yi takan adamalar neden blow off takmıyor açıklayalım
siz bu fazla havadan kurtulmak istiyorsunuz ama dump valve yeniden sisteme veriyor
onlar biliyorki turbonun ağzına gelen hava MAF sensörü tarafından ölçülüyor maf sensörü,sıcaklıkve atmosferik basıç sensörü ile birlikte çalışarak aracın beynine yani ecu ya diyorki (şu anda benim hizamdan bilmem kaç gram hava geçti yoğunluk bu sıcaklık bu ona göre bi ayar çek bakalım ) der
beyinde ne yapıyor bu bilgileri analiz edip bu gelen havaya denk olarak içerdeki tablolarda (MAP) yazan miktar kadar benzin veya mazotu enjektörlere gönderiyor
valfin turbo ağzına fakat maf sensörünün arkasından verdiği hava ,zaten ölçülmüş bir hava olduğu için sisteme zarar vermiyor
fakat siz bu ölçülmüş havayı blow off denilen parçayla ona buna hava atmak için çuuuffff diye dışarı bastığınızda ne oluyor
aracın beyni o hava kadar yakıtı zaten yollamış bulundu şimdi ne olacak biliyormusunuz
bu şekilde motorun yanma odalarına gönderilen karışım size silkeleme kesiklik eksozda siyah duman olarak geri dönecek ve belli süre sonra sizde ulan bi coşkun kardeşimiz vardı bunu tavsiye etmiyordu en iyisimi bunu sökelim diyeceksiniz
saygılarımla
Bir konu ancak bu kadar teknik ve kullanıcıların anlıyabileceği şekilde bu kadar net anlatılabilinir. Tekrar teşekkürler çoşkun kardeşim. Artık hala bu konu üzerinde bilemeden bilmiş muamelesi yapan arkadaşlar sanırım susmanında bir erdem olduğunu kabul edeceklerdir.
Saygılarımla...
sonradan turbo uygulamalarında o kadar çok değişiklik yapılması lazımki araçta
ama sadece bu tür parçaları taksanızda olur takmasanız da önemli olan takacağınız turbonun uygulanacağı araca uyum sağlayabilmesi
ama ömür açısından sonradan takılan turboların ömrü her zaman daha azdır
bu ekipmanları taksanda olur takmasanda ancak takarsan + performans -ömür
orantısını göz önüne almalısın
Coşkun, standart olarak dump valve -sen de belirtmişsin zaten- fazla havayı dışarı vermek yerine by-pass gibi sisteme tekrar iletmekte.Blow off un farkı ise bu havanın dışarı verilmesinde.Standart turbolu araçlarda dump-valve ile sisteme tekrar kazandırılan hava nın ölçümü ve sıcaklığı, dışarıdan alınarak filtreden geçen havayla birlikte yeniden ayarlanmakta.Yani dışarıdan gelen ve dumpvalve den gelen havanın ölçümü zaten tekrar yapılmakta.
Sen ölçülmüş hava direkt sisteme giriyor demişsin (ölçülmeden) anladığım kadarıyla, yoksa ben mi yanlış anladım?
sevgili arda
dump valve nin sistemden aldığı hava MAF SENSÖR ünden geçmiş olan hava dump valve bu havayı turboya tekrar verirken yeniden maf sensöründen geçirip vermiyor
ayağını gazdan çekip tekrar gaza bastığında dump valvedeki hava hemen turbonun girişinden sisteme dahil oluyor peşinden emişle filtreden gelen hava maf sensöründen geçtikten sonra yeni bilgiler ecu ya gönderiliyor
aslında birde fotoğraf ekleyip maf sensörünün yerini gösterirsek daha anlaşılır hale gelecek
sanırım bilmeyen arkadaşlarada faydalı oluruz
aşağıdaki resmi incelerseniz maf sensörünün hava filtresi muhafazasının hemen çıkışında olduğunu görebilirsiniz
yani maf sensörü hava filtresinden gelen havanın ölçümünü yapabiliyor
dump valve deki hava
hava filtresine geri dönmediği için dolayısıyla
dump valve nin içindeki havanın ölçümünü tekrar yapamıyor
saygılarımla
Anladım Coşkun ama burada bir mantıksızlık olmakta.Eğerki ölçüm sadece filtre çıkışında yapılmaktaysa dumpvalve den gelen havanın hesaba katılması imkansız, bu durumda da zaten bu sistemin hiçbir anlamı kalmıyor,
Bence yukarıdaki mesajımda da belirttiğim gibi yeni hava ve dumpvalve den gelen hava turboya giriyor buradan intercooler a geçmekte sonrasında ölçülmekte ve silindirlere gönderilmekte...
hayır hayır arda
dump valve deki hava zaten ayağın gazdayken hava filtresinden geçtikten sonra maf tarafından ölçümü yapılmıştı
senib dediğin gibi tekrar turbodan geçiyor daha sonra intercooler dan geçip doğru yanma odasına gidiyor
resmi bir daha incelersen ölçümü yapan cihazında maf sensörü olduğunda hem fikirsek
konumu itibariyle intercoleer çıkışında ölçüm yapması olanaksız
bu arada seninle iyi bir ritim tutturduk sabaha kadar burdayız galiba
=)))))
Sabaha kadar olmaz, nöbetim var :)
Şekilde maf sensörü filtre kutu çıkışındaysa hemfikiriz.Ancak maf-map ve iat hep o noktada olmamakta.Gaz kelebeğinden önce olabildiği gibi iç içe de olabilmekte...
ya ama iat sensörü hava emme borusunda bulunur
intercoler tarafına yerleştirilirse bişeye yaramaz
bazı araçlarda maf sensörünün gövdesinde bulunduğunu gördüm ama
dediğim gibi intercoolerdan sonra uygulanırlarsa süs görevi görürler
gel senle bi anlaşmaya varalım
dump valve ok
blow off hayır
anlaştıkmı kardeşim
aslında forumda ilerleyen günlerde bu sensörlerlede ilgili yazılar yazalım
teknik bilgiye ihtiyacı olan arkadaşlara faydalı olur
çok fazla derine girmekte istemiyorum
kaş yapalım derken göz çıkarmayalım
kafar karışmasın