51 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Vites düşürerek frensiz yavaşlamak?

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #22
    Volkan Kaban
    Delidavsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/06/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    208
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    Alıntı onur1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ani fren yapmak zorunda kalmadıkca asla vites dusurerek yavaslama olayına gırmem cunku bızım arabaların kayış biçimi zincir şeklindeymiş (yanlış ögrenmediysem) bu yuzden arabanin en onemli yeri olan motora zarar verebilir..buna artı olarak turbo bi anda yuksek devirde çalısmak zorunda olucak bununda zararı varmıdır acaba..bazen dogru kullanmak bile yanlış oluo kaş yapalım derken goz çıkarmayalım..

    ben ısıkları vs gordugum an bosa atıyorum hem tasarruf etmıs oluorum hemde turbomu dınlendırıp omrunu uzatmıs oluorum..eger egımlı bır yerse motor frenıne ıhtıyac duyuyorum guvenlık acısından...

    saygılar.
    Bosta giden arac yakit tasarrufu saglamaz, aksine daha fazla yakit harcar vitese takili fakat gaz verilmeden ilerleyen bir araca nazaran. Yakit pompalamadiginizda (yani gaza basmadiginizda) viteste ilerleyen bir aracin harcadigi yakit rolantide calisan bir aractan daha azdir zira vitese takili oldugu surece hareketin bir kismini tekerleklerden alir.

    Motor freninde dikkat edilmesi gereken hadiselerin en basinda motorun o anda cevirdigi devir gelir. Cok yuksek devirlerdeyken vites kucultup motor freniyle yavaslamak oncelikle debriyaja ve debriyaj setine bagli bir cok parcaya bir anda yuk bindirir. Haliyle hareketli debriyaj aksaminda zamanla bosluklar meydana gelir. Ayni sekilde yanlis uygulandiginda da sanzumanda da ciddi sorunlar cikarabilir.

    Ufak da olsa bir risk de motor kulaklarinda. Motorun o baski altinda eylemsizligi aldigi tek nokta motor kulaklari. Dengesiz yapilan motor freniyle motor kulaklari da zamanla zarar gorecektir.

    Tam emin olmamakla birlikte, yuksek devirdeyken vites ufaltmak ve yuksek kompresyon uygulamak dizel araclarda da yakit pompasi, turbo hortumlari gibi parcalara da hasar verebilir.

    Bununla birlikte, uygun devir ve fren takviyesiyle yapilan kompresyonun faydasi olacaktir. Motor frenini, ayak freni destegiyle yapmanizda fayda var.
    Motor kompresyonunun en etkili oldugu durum ise, yokus inerken kullanildigi durumlardir. Surekli frene basarak yokus inmek balatalarin omrunu azalttigi gibi, disklerin cok isinmasina ve yipranmasina sebep olur. Hatta agir vasitalarda yangina bile sebep olabilir.

    Ayrica, sartlar ne olursa olsun hareket halindeki aracinizi bosa alip frenlemeyin, uygun devirle birlikte surekli bir alt vitese alin ve o sekilde yavaslayin. Bilinenin aksine, enjeksiyonlu araclarda bosta gitmenin yakit ekonomisine pozitif katkisi yoktur. Aksine uygun viteste ve gaza basmadan ilerlemek yakit tuketimini sifira kadar indirir.

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abartılı seçimler tabi ki yanlış. Benim gibi 100 le giderken 5 ten 1 e takarsanız dumanları görür orada kalırsınız.
    Bunu cok merak ediyorum. Sanzuman mi dagiliyor? Mantiken oyle olmasi lazim ama denemeye hic cesaret edemedim haliyle. Sonuc ne oldu? Sadece sanzuman mi dagildi yoksa baski balata, sekromecler, sanzuman, motor kulaklari, diferansiyel vs. tumu birlikte mi cortladi?

    Ha bir de araba neydi? Uzun zamandir 1. vites korumasi var araclarda. Degil 5'den 1'e 2'den 1'e duserken bile zorlaniyorsun. Kaza falan yapacaktin da dislileri dagitip mi 1'e taktin?
    Konu ABNEW tarafından (01/07/2009 Saat 18:45 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Vites ve vites körüğü deri kaplama
    LevenTgb tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 17/05/2012, 04:44
  2. Vites Teli ile Vites spirali aynı anlama mı geliyor?
    kalenze tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 14/01/2012, 00:57
  3. Frensiz kamyonunu ‘faciasız’ durdurdu
    Kriminal tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 11/04/2011, 12:27
  4. 5. vites te vites kolu geri itiyor
    adalkic tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 04/04/2011, 20:26
  5. Acil Yardım -VITES Mİ DONUYOR- (Zor hareket eden vites neye bağlı olabilir)
    nejatb tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 31/01/2010, 01:27

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com