Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
51 sonuçtan 21 ile 40 arası

Konu: Vites düşürerek frensiz yavaşlamak?

  1. #21
    onur demirçelen
    forza gp onur1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/03/2008
    Yaş
    41
    Mesajlar
    435
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Plaka
    35 AL 4641
    Edilen teşekkür: 169

    Standart

    ani fren yapmak zorunda kalmadıkca asla vites dusurerek yavaslama olayına gırmem cunku bızım arabaların kayış biçimi zincir şeklindeymiş (yanlış ögrenmediysem) bu yuzden arabanin en onemli yeri olan motora zarar verebilir..buna artı olarak turbo bi anda yuksek devirde çalısmak zorunda olucak bununda zararı varmıdır acaba..bazen dogru kullanmak bile yanlış oluo kaş yapalım derken goz çıkarmayalım..

    ben ısıkları vs gordugum an bosa atıyorum hem tasarruf etmıs oluorum hemde turbomu dınlendırıp omrunu uzatmıs oluorum..eger egımlı bır yerse motor frenıne ıhtıyac duyuyorum guvenlık acısından...

    saygılar.

  2. #22
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Onur evet mjtdlerde triger kayışı yok zincir var.Ancak önceden de belirttiğim gibi 5. vitesten yanlışlıkla 4. vites yerine 2. ye takmadıktan sonra hiçbir zararı yok hatta fren sistemine ve tüketime katkısı var.Sen de denemelisin...

  3. #23
    Emre @
    ekorkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/05/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    1.005
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 437

    Standart

    Motor freni yapılması ve ani kazık frenleme konularında 2 yorumum olacak.

    Birincisi, motor freni yapılması, özellikle frene basma zorunluluğunun daha aza indirilmesi ve yokuş aşağı kullanımlarda frenlerin korunması gibi avantajlar sağlasa da, tüm aktarma organlarına bindirdiği ani ve ekstra yüklerle aslında araçlarımıza kısa vadede etkisi olmayan zararlar verir. İlla motor freni ile yavaşlanacaksa ani devir bindirmeleri, yani ani yük bindirmelerinden kaçınmak uygun olacaktır.
    Ani kazık frenlemede ise hemen en hızlı biçimde frenle beraber debriyaja da basılmalıdır. Eğer debriyaja basılmaması durumunda, fren mekanizması hem aracı, hem de aynı zamanda aktarma organlarını yavaşlatmak için gücünü kullanacaktır. Derhal debriyaja basılarak motor ile aktarma organlarının teması kesilmeli ve tüm fren gücü sadece aracı durdurmak için kullanılmalıdır.

  4. Bu mesajı için 3 kişi ekorkut'ye teşekkür etti:


  5. #24
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Emre dediğim gibi uygun viteslerde yumuşak geçişlerle vites küçültmenin hiçbir zararı yok.Hatta yapılması gereken bu..Ancak yanlış vites seçimi sonrası devir 2000 lerden 6000lere gelirse bu zararlı tabi.Eğer motor freni yürüyen aksama zarar veriyorsa gaza yüklenmelerde de zarar verecektir...

  6. #25
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Abartılı seçimler tabi ki yanlış. Benim gibi 100 le giderken 5 ten 1 e takarsanız dumanları görür orada kalırsınız.

  7. #26
    Erdi YILMAZ
    Fiat Türkiye Forum
    FiatTR | PuntoTR
    GrandePuntoTR

    erdiyilmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    8.454
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 5938

    Standart

    Soru: Manuel vitesli bir otoda vites küçültülürken debriyajdan ayak çabuk çekilerek çekiş tekerleklerinin kilitlenmesine neden olursa ne yapılır?

    A) Gaza basılır
    B) Frene basılır
    C) Debriyaja basılır
    D) Vites tekrar büyültülür

    (Alıntı: DBA)




    FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
    Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #27
    onur demirçelen
    forza gp onur1907 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/03/2008
    Yaş
    41
    Mesajlar
    435
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Plaka
    35 AL 4641
    Edilen teşekkür: 169

    Standart

    e) SON DUAMIZI EDERIZ

    ısın sakası erdı ben (a) dıorum ...suraya bak yaa uyku tutmadı nelerle ugrasıoz

  10. #28
    A. Can Şahin
    95+ HP Punto_Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/11/2007
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2.007
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    06DA1234
    Edilen teşekkür: 779

    Standart

    Alıntı erdiyilmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soru: Manuel vitesli bir otoda vites küçültülürken debriyajdan ayak çabuk çekilerek çekiş tekerleklerinin kilitlenmesine neden olursa ne yapılır?

    A) Gaza basılır
    B) Frene basılır
    C) Debriyaja basılır
    D) Vites tekrar büyültülür

    (Alıntı: DBA)
    Bence böyle birşeyin başımıza gelmesi çok zor olur. Anca karlı veya buzlu yollarda bu kilitlenme gerçekleşebilir ama bununda çok çok uzun süreceğini zannetmiyorum. Ama böyle birşey başıma gelseydi;

    "D) Vites tekrar büyütülür." diyorum

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #29
    Mustafa FIRINCI
    mustafaf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/01/2008
    Mesajlar
    2.644
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1569

    Standart

    bnm bıldıgım kadarıyla ne kadar dogru ne kadar yanlıs orası tartısılır ama vıtes kucultulurken bı oncekı vıtesın devrı yuksekken daha kucuk bır vıtese gecmeye calıstıgımızda(orn. 4. vıtes 5000d/d - 3. vıtese gecmeye calısırsak) tekerler kılıtlenır(yanlısım varsa duzeltın lutfen).bence bu durumdada en mantıklı olan vıtes buyutmek ama vıtes buyutmek ıcınde once debrıyaja basmak gerektıgı ıcın bence;

    C) Debriyaja basılır

    boylelıkle kılıtlenmıs tekerlerı ser bırakmıs oluruz dıye dusunuyorum
    Punto Forum | Bizi; Ege'de Komşuya, Kosova'da Sırplara, Kıbrıs'ta Rumlara Sorun...

  13. #30
    Erdi YILMAZ
    Fiat Türkiye Forum
    FiatTR | PuntoTR
    GrandePuntoTR

    erdiyilmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Mesajlar
    8.454
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 5938

    Standart

    arkadaşLar soruyu aLınıtı yapmıştım, kusura bakmayın cevap ben de yok,

    ancak kişiseL tahminimce bende c şıkkını seçerdim.
    yani önceLikLe debriyaja basmayı düşünürdüm. zaten LastikLer kitLenmiş, hakimiyetin kayboLmaması için, debriyaja basıp LastikLerin dönmesine devam etmesi sağLanmaLı diye düşünmüştüm.




    FiatTR | PuntoTR | GrandePuntoTR | PuntoEvoTR | BravoTR | LineaTR | 500TR
    Fiat Türkiye Forumları | 2006'dan Beri Sizlerleyiz | Reklam & İletişim: admin@grandepuntotr.com

  14. #31
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Debriyaja basılır.Gaz ya da frene basmak aynı sonucu doğurur.Vites büyütmek için de zaten debriyaja basmak gerekliAncak araçta msr varsa hiçbir şey yapılmaz...

  15. #32
    mu fe mi
    EDREMİT'Lİ mufemi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/12/2008
    Mesajlar
    36
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Edilen teşekkür: 2

    Standart

    bence yolda giderken her ne sebep olursa olsun kontrolu kaybetmeye başlarsam frene basarım (karlı,buzlu ve mıcır yol hariç) .İstem dışı, refleks olarak yani.
    Yapılması gereken ve doğru cevap olmayabilir belki ama B diyorum.

    ufak bi hort vakası
    Konu ABNEW tarafından (10/05/2009 Saat 16:26 ) değiştirilmiştir.

  16. #33
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Hort kesin ama cevap verim motor freni iyidir . Duvara patlayacakken durabilmenizi ve yön değiştirebilmenizi sağlar... Tabi doğru düzgün yapılırsa.

  17. #34
    savaş karaca
    blue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/05/2009
    Yaş
    50
    Mesajlar
    60
    Nereden
    Erzurum
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 13

    Standart

    valla kardeş normal asfaltta vitesi düşürünce tekerlekler asla asla kilitlenmez eğer yol kaygan ise (kar buz yağmur v.b) kilitlenir ve kilitlenirse olacalar sırasıyla aracının motoru stop eder, arkası hızla savrulur ve azrailin adeleli ve kıllı kollarını açılmış ve seni bekliyor olarak görürsün çünkü ben yıllar önce kışın böyle bir şey yaptım ve iki takla ile son buldu kimseye tavsiye etmem.

  18. #35
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Geçmiş olsun Savaş,

    Dediğin gibi kaygan zeminde tehlikeli sonuç doğurabilir motor freni.Bunun için güvenlik paketinde msr sistemi mevcut vites ve motor devrine göre tekerleklerin bloke olmasını bir miktar azaltmakta...

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #36
    Mehmet Ali ..
    makeles - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/11/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.358
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 240

    Standart

    3. vitesten 2. vitese yada 2. vitesten 1. vitese düşerken (vitese geçmiş ama debriyaj tam basılı) daha debriyajdan ayağımı çekmeden motor devrini düşürüp az da olsa uygun devire getirmede yardımcı oluyor bunu yapan sistem MSR sanırım, tabi diğerleri de etkili olabilir (asr/msr/hba ve esp)

    bu arada geçtiğimiz pazar 190km/h hızla giderken 2-3 defa ani fren yapmak zorunda kaldım (kamyonlar sağolsun hızımı 60km/h kadar düşürdüm) kesinlikle vites düşerek frene yüklenmek daha etkili..

    onun dışında normal hızlarda uzakta kırmızıyı gördüysem o yeşile dönene kadar uygun vites düşümleriyle frene bile dokunmadan yavaşlayıp geçip gidiyorum en sağlıklısı bu sanırım..

    doğru tahmin etmişim.. msr imiş..
    Konu ABNEW tarafından (11/05/2009 Saat 23:38 ) değiştirilmiştir.

  21. #37
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Msr yi motor freni gücünü azaltan sistem olarak da tanımlayabiliriz...

  22. #38
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı onur1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ani fren yapmak zorunda kalmadıkca asla vites dusurerek yavaslama olayına gırmem cunku bızım arabaların kayış biçimi zincir şeklindeymiş (yanlış ögrenmediysem) bu yuzden arabanin en onemli yeri olan motora zarar verebilir..buna artı olarak turbo bi anda yuksek devirde çalısmak zorunda olucak bununda zararı varmıdır acaba..bazen dogru kullanmak bile yanlış oluo kaş yapalım derken goz çıkarmayalım..

    ben ısıkları vs gordugum an bosa atıyorum hem tasarruf etmıs oluorum hemde turbomu dınlendırıp omrunu uzatmıs oluorum..eger egımlı bır yerse motor frenıne ıhtıyac duyuyorum guvenlık acısından...

    saygılar.
    Onur turbolar gaz pedalına basmadıkça sadece devir yükseldi diye devirlenmezler en azından bizim turbolar bu cins olmalı diye düşünüyorum (turbonun amacı motora giden benzini yüksek oranda hava ile yakmak ve bu sebeple gaza basmayınca turbo da motora gereksiz yere fazladan hava basmıyor).

    Zincir olayını duymamıştım dikkat etmekte ve araştırmakta fayda var. Bence önemli olan 2-3 vites birden küçültüp bir anda motoru yüklememek, bulunduğun vitesten 1 vites aşağısına attığınızda motorda oluşacak yük motoru yıpratmaz ama benzin tasarrufu sağlar

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abartılı seçimler tabi ki yanlış. Benim gibi 100 le giderken 5 ten 1 e takarsanız dumanları görür orada kalırsınız.
    Sende biliyorsun ki o dediğin anca çok eski araçlarda, motoru 1.vitesten koruma olayının daha başlanmadığı zamanlarda üretilen araçlarda olur .
    Sanırsam 2.vites için bile çoğu model araçta var..
    Konu ABNEW tarafından (11/05/2009 Saat 23:55 ) değiştirilmiştir.

  23. #39
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Turbo pallerini döndüren egsoz basıncı bu da yanmayla mümkün.Mertin de belirttiği gibi motor devri yükseldi diye pallerin hızı da yükselmez.Vites küçültmeden hemen önce -hızlanırken- turbo devri artabilir ama gazdan ayak çekilince fazla basınç zaten dışarı atılır ya da sisteme geri kazandırılır.Sonuçta belirli bir devire kadar yanma da olmayacağından (cut-off) paller yavaşlar...

  24. #40
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Alıntı ekorkut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motor freni yapılması ve ani kazık frenleme konularında 2 yorumum olacak.

    Birincisi, motor freni yapılması, özellikle frene basma zorunluluğunun daha aza indirilmesi ve yokuş aşağı kullanımlarda frenlerin korunması gibi avantajlar sağlasa da, tüm aktarma organlarına bindirdiği ani ve ekstra yüklerle aslında araçlarımıza kısa vadede etkisi olmayan zararlar verir. İlla motor freni ile yavaşlanacaksa ani devir bindirmeleri, yani ani yük bindirmelerinden kaçınmak uygun olacaktır.
    Ani kazık frenlemede ise hemen en hızlı biçimde frenle beraber debriyaja da basılmalıdır. Eğer debriyaja basılmaması durumunda, fren mekanizması hem aracı, hem de aynı zamanda aktarma organlarını yavaşlatmak için gücünü kullanacaktır. Derhal debriyaja basılarak motor ile aktarma organlarının teması kesilmeli ve tüm fren gücü sadece aracı durdurmak için kullanılmalıdır.
    Ufak bir düzeltme yapayim çünkü bence hatanız var. Olayı sadece temel fiziği baz alarak düşünürsek dediğiniz doğru, motor ve tekerler ilişkili iken fren yaptığınız zaman hem aracın doğrusal hızına karşı hem de tüm yürüyen aksamın (rod, differansiyel, vites kutusu, motor krankı v.b.) döngüsel hareketine karşı iş yapmış oluruz.

    Ama olayın daha derinine inersek, aracımızdaki frenlerin çok güçlü olduklarını, yürüyen aksamı yavaşlatırken bile tekere ne kadar yüksek miktarda ters tork uyguladığını (tekerleri kilitliyecek kadar) düşünürseniz teziniz çürüyecektir.

    Şöyle söyliyim, farzedelim viteste iken freni sonuna kadar köklediniz ve tekerleriniz buna rağmen kilitlenmedi, anca bu durum frenin aracı durdurmada yetersiz kaldığının göstergesidir. Peki kimin başına gelmiş, kimsenin..

    Peki debriyaja basarsak ne olur.. Motorla bağlantı kesildiği için zaten güçlü olan frenler tüm gücü ile sadece ve sadece tekerleri durdurur. İşte bu yüzdendir ki boşta iken fren yapınca tekerler çok daha çabuk kitlenir.

    Bunun yanında bir durum daha var ki bu durumda boşta fren yapmak kesinlikle fren mesafesini artırır. (çoğumuz biliyoruz, bilmeyenler için nedenini yazacağım )

    Yokuş aşağı inerken. Viteste inin. Yürüyen aksam eğim nedeni ile hızlanmak isteyen aracınıza engel oluşturur. (mekanik aksamdaki döngüsel eylemsizlik diyelim..). Fren esnasında motordan gelen bu ekstra ters tork hem frenlerin tekeri kitleme riskini azaltır hem de frenler az yorulur, az ısınır, sonra balatalarınız kazık gibi olmaz.

    Vites ufaltarak yavaşlamakta yukardaki durumun aynısıdır. Vites küçülttüğünüzde motor aksam daha hızlı dönmeye zorlancak ama eylemsizlik nedeni ile karşı koyacaktır, bu da tekerleklere fren etkisi yaratır

    Son bir durum daha var, sadece burda debriyaja basmak işinize yarayabilir.
    Aniden devirli bir biçimde hızlanıyorsunuz diyelim, pat önünüzdeki ani fren yaptı, işte burda deriyaja hemen basıp fren yapmalısınız çünkü motorun ivmelenmesi siz ayağınızı gazdan çektikten 2-3 sn. sonra biter ve işte bu esnada motor siz o frene basmadan önce uyguladığınız ivmelenme etkisi ile tekerlere halen daha itici tork verir ki bu frenlerin hem aracı hem de şahlanan(ivmelenen) motor aksamını durdurması için çaba sarfetmesi demek, işte bu durum biraz kritik. Denemedim ama büyük motor ve yüksek "hp" sahip araçlar da bu daha da önemli olur gibi geliyor...

    oh, amma yazmışım be.. Amaç insanlar yanlış bilip yanlış şeyleri uygulamasın..

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Vites ve vites körüğü deri kaplama
    LevenTgb tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 17/05/2012, 04:44
  2. Vites Teli ile Vites spirali aynı anlama mı geliyor?
    kalenze tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 14/01/2012, 00:57
  3. Frensiz kamyonunu ‘faciasız’ durdurdu
    Kriminal tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 11/04/2011, 12:27
  4. 5. vites te vites kolu geri itiyor
    adalkic tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 04/04/2011, 20:26
  5. Acil Yardım -VITES Mİ DONUYOR- (Zor hareket eden vites neye bağlı olabilir)
    nejatb tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 31/01/2010, 01:27

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com