ekorkut Nickli Üyeden Alıntı
Motor freni yapılması ve ani kazık frenleme konularında 2 yorumum olacak.
Birincisi, motor freni yapılması, özellikle frene basma zorunluluğunun daha aza indirilmesi ve yokuş aşağı kullanımlarda frenlerin korunması gibi avantajlar sağlasa da, tüm aktarma organlarına bindirdiği ani ve ekstra yüklerle aslında araçlarımıza kısa vadede etkisi olmayan zararlar verir. İlla motor freni ile yavaşlanacaksa ani devir bindirmeleri, yani ani yük bindirmelerinden kaçınmak uygun olacaktır.
Ani kazık frenlemede ise hemen en hızlı biçimde frenle beraber debriyaja da basılmalıdır. Eğer debriyaja basılmaması durumunda, fren mekanizması hem aracı, hem de aynı zamanda aktarma organlarını yavaşlatmak için gücünü kullanacaktır. Derhal debriyaja basılarak motor ile aktarma organlarının teması kesilmeli ve tüm fren gücü sadece aracı durdurmak için kullanılmalıdır.