Sayfa 3/3 İlkİlk 123
51 sonuçtan 41 ile 51 arası

Konu: Vites düşürerek frensiz yavaşlamak?

  1. #41
    İLKER Ç.
    ocean_1919 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/08/2008
    Mesajlar
    574
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    26
    Edilen teşekkür: 197

    Standart

    Ben önce motor freni yaparım ve aynı zamanda trafiğin durumuna göre frenle hafifçe desteklerim. Ancak dizel olmasının özelliğinden sanırım benzinliye oranla daha erken debriyaja basmak zorunda kalıyorum.
    Ayrıca örneğin 2. viteste ağır ağır ilerlerken (gaza basmadan) aracın bir anda kendiliğinden hızlandığını da tecrübe ettim. Bunu dizel citroen c4 tede gördüm. Motor ağır devir dönerken araç bir anda ileriye doğru ivmeleniyor. Sanırım stop etme anına geldiğinde kendiliğinden gaz veriyor gibi.

  2. #42
    alper yonar
    Dynamic Üye alperyonar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/03/2009
    Mesajlar
    1.429
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    06 YN 5**
    Edilen teşekkür: 356

    Standart

    Zaten güvenlik paketi olan arabalarda fren destek sistemi bulunuyor. 120 km hızla viraja giderken önce 4. vitese aldım o sırada ayağımın altından fren pedalının gittiğini farkettim. bu şekilde aracımın balatalarını 40 binde değiştirdim. hemde yakıt tassarrufu yaptım. Yol bilgisayarında anlık tüketime bakarsanız araç boşta giderken motoru çalışır tutmak için daha fazla benzin çekiyor...

  3. #43
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı alperyonar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Zaten güvenlik paketi olan arabalarda fren destek sistemi bulunuyor. 120 km hızla viraja giderken önce 4. vitese aldım o sırada ayağımın altından fren pedalının gittiğini farkettim. bu şekilde aracımın balatalarını 40 binde değiştirdim. hemde yakıt tassarrufu yaptım. Yol bilgisayarında anlık tüketime bakarsanız araç boşta giderken motoru çalışır tutmak için daha fazla benzin çekiyor...
    Alper, brake assist sadece frene basma esnasında çalışır.Fren pedalına tam basınç uygulanması gereken durumlarda eğer sürücü bunu yapamazsa sistem kendi kendine basıncı arttırır.Frene aniden ve hızlıca basılıp gerekli kuvvet uygulanmazsa brake assist çalışır.Belki sen esp nin müdahalesini hissetmişsindir virajda...

  4. #44
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Arda bizim araçlarda ayağımızı gazdan aniden çekince fren hidrolikleri önden doldurup şiddetli frene hazır getirilme olayı mevcut mu? Ben brake assist felan denince o da vardır diye umuyordum.

  5. #45
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Mert bildiğim kadarıyla sadece yukarıda söylediğim şey var.Ayak gazdan çekilince msr devreye girebilir tabi vites ve devir durumuna göre...

  6. #46
    rahan yilmaz
    ranet3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/04/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    82
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06RP...
    Edilen teşekkür: 41

    Standart

    yüksek devir yoksa ve ani bi debriyaj kullanımı olmadığı sürece motor için normal bi harekettir ancak bunun tersi varsa motor eksantrik miline siboplara hatta krank miline kadar yük bindirmesi yapmaktadır. kısaca hızla dönen motoru durdurmaktır buda motora büyük zararlar verir...

  7. #47
    Mustafa Özkan
    Moosty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/04/2009
    Yaş
    47
    Mesajlar
    641
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    26 TZ 691
    Edilen teşekkür: 361

    Standart

    Daha önce Temprada bir kere vites küçültürken devri ayarlayamamış ve kayışı kopartmıştım. Onda da kayış değiştirmek çok belalı bir işti, tüm motor komple inmişti, eş dost vs. sayesinde bir ustaya Lancia kayış dahil 300 TL vermiştim, 4-5 yıl kadar oluyor.

    O gün bugündür vites küçültürken mutlaka biraz gaza da basarım devrini ayarlamak için. Şu an dualogic kullanıyorum onda da yavaşlamak için ayağımı birden gazdan çekmiyorum, bir kaç kere çekmeyi denedim otomatik viteste de olsa vites küçülttüğü anlarda silkinmeler zorlanmalar olabiliyor. Sonuç olarak otomobilde yapılan ani hareketlerin hepsi zarar, sakin kullanmak lazım. Bazı ustalar derler ya, sanki pedalların üzerinde yumurta kabuğu varmış gibi kullanın diye, doğru diyorlar bence.

  8. #48
    YSN YSN
    byasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/07/2008
    Mesajlar
    256
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 35

    Standart

    Alıntı baris Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar,
    Sorumu mazur görün. Sonuçta çok ta usta bir şoför sayılmam.

    trafikte yüksek hızlarda seyir halindeyken yavaşlamamız gerektiğinde
    freni kullanmadan önce vites düşürerek yavaşlamanın otomobile herhangi bir
    zararı var mıdır?
    Zaten doğrusu da bu ki asıl yanlış olanı boşa atıp frene basmak Yaşımın küçük olduğuna bakmayın ailem yılların şoförü onların engin bilgileri sayesinde bana öğretilende bu vites küçültüp dur

  9. #49
    Volkan Kaban
    Delidavsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/06/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    208
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 79

    Standart

    Alıntı onur1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ani fren yapmak zorunda kalmadıkca asla vites dusurerek yavaslama olayına gırmem cunku bızım arabaların kayış biçimi zincir şeklindeymiş (yanlış ögrenmediysem) bu yuzden arabanin en onemli yeri olan motora zarar verebilir..buna artı olarak turbo bi anda yuksek devirde çalısmak zorunda olucak bununda zararı varmıdır acaba..bazen dogru kullanmak bile yanlış oluo kaş yapalım derken goz çıkarmayalım..

    ben ısıkları vs gordugum an bosa atıyorum hem tasarruf etmıs oluorum hemde turbomu dınlendırıp omrunu uzatmıs oluorum..eger egımlı bır yerse motor frenıne ıhtıyac duyuyorum guvenlık acısından...

    saygılar.
    Bosta giden arac yakit tasarrufu saglamaz, aksine daha fazla yakit harcar vitese takili fakat gaz verilmeden ilerleyen bir araca nazaran. Yakit pompalamadiginizda (yani gaza basmadiginizda) viteste ilerleyen bir aracin harcadigi yakit rolantide calisan bir aractan daha azdir zira vitese takili oldugu surece hareketin bir kismini tekerleklerden alir.

    Motor freninde dikkat edilmesi gereken hadiselerin en basinda motorun o anda cevirdigi devir gelir. Cok yuksek devirlerdeyken vites kucultup motor freniyle yavaslamak oncelikle debriyaja ve debriyaj setine bagli bir cok parcaya bir anda yuk bindirir. Haliyle hareketli debriyaj aksaminda zamanla bosluklar meydana gelir. Ayni sekilde yanlis uygulandiginda da sanzumanda da ciddi sorunlar cikarabilir.

    Ufak da olsa bir risk de motor kulaklarinda. Motorun o baski altinda eylemsizligi aldigi tek nokta motor kulaklari. Dengesiz yapilan motor freniyle motor kulaklari da zamanla zarar gorecektir.

    Tam emin olmamakla birlikte, yuksek devirdeyken vites ufaltmak ve yuksek kompresyon uygulamak dizel araclarda da yakit pompasi, turbo hortumlari gibi parcalara da hasar verebilir.

    Bununla birlikte, uygun devir ve fren takviyesiyle yapilan kompresyonun faydasi olacaktir. Motor frenini, ayak freni destegiyle yapmanizda fayda var.
    Motor kompresyonunun en etkili oldugu durum ise, yokus inerken kullanildigi durumlardir. Surekli frene basarak yokus inmek balatalarin omrunu azalttigi gibi, disklerin cok isinmasina ve yipranmasina sebep olur. Hatta agir vasitalarda yangina bile sebep olabilir.

    Ayrica, sartlar ne olursa olsun hareket halindeki aracinizi bosa alip frenlemeyin, uygun devirle birlikte surekli bir alt vitese alin ve o sekilde yavaslayin. Bilinenin aksine, enjeksiyonlu araclarda bosta gitmenin yakit ekonomisine pozitif katkisi yoktur. Aksine uygun viteste ve gaza basmadan ilerlemek yakit tuketimini sifira kadar indirir.

    Alıntı Cihan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abartılı seçimler tabi ki yanlış. Benim gibi 100 le giderken 5 ten 1 e takarsanız dumanları görür orada kalırsınız.
    Bunu cok merak ediyorum. Sanzuman mi dagiliyor? Mantiken oyle olmasi lazim ama denemeye hic cesaret edemedim haliyle. Sonuc ne oldu? Sadece sanzuman mi dagildi yoksa baski balata, sekromecler, sanzuman, motor kulaklari, diferansiyel vs. tumu birlikte mi cortladi?

    Ha bir de araba neydi? Uzun zamandir 1. vites korumasi var araclarda. Degil 5'den 1'e 2'den 1'e duserken bile zorlaniyorsun. Kaza falan yapacaktin da dislileri dagitip mi 1'e taktin?
    Konu ABNEW tarafından (01/07/2009 Saat 18:45 ) değiştirilmiştir.

  10. #50
    hasan ali Z.
    HasanAliz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/12/2008
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Orleans Mavi
    Edilen teşekkür: 116

    Standart

    5 ten 1 e nasıl düştün hayret doğrusu. yani nasıl geçti merak ettim? çok zorlayarak mı yoksa normal şekilde mi?

  11. #51
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Palio 1.4 8v idi. Baskı balata zaten aşınmış durumda olduğu için balatayı yaktım daha doğrusu parçaladım ve balata ile kurtuldum. Balatam sağlam olsa idi şanzumanı dağıtabilirdim veya motor bloğunu patlatabilirdim.

    Not: Vites zaten geçmedi. Ayağımı debriyajdan hiç çekmedim. 1'e itmeye zorlayınca olan oldu. Debriyajı bırakmanıza gerek yok vitesi zorlamanız yeterli... Kimse bilmez.

Sayfa 3/3 İlkİlk 123

Benzer Konular

  1. Vites ve vites körüğü deri kaplama
    LevenTgb tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 30
    Son Mesaj: 17/05/2012, 04:44
  2. Vites Teli ile Vites spirali aynı anlama mı geliyor?
    kalenze tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 14/01/2012, 00:57
  3. Frensiz kamyonunu ‘faciasız’ durdurdu
    Kriminal tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 11/04/2011, 12:27
  4. 5. vites te vites kolu geri itiyor
    adalkic tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 04/04/2011, 20:26
  5. Acil Yardım -VITES Mİ DONUYOR- (Zor hareket eden vites neye bağlı olabilir)
    nejatb tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 31/01/2010, 01:27

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com