Arkadaslar bosch dizel center da pompami revize ettirdim. Yaklasik 600 700 km yol yaptim. Fakat pompada terleme gibi hafif bir islaklik var. Parmagimi alttan surtunce nemleniyor. Bu normal mi? Hic islaklik olmamasi gerekmiyor mu?
Arkadaslar bosch dizel center da pompami revize ettirdim. Yaklasik 600 700 km yol yaptim. Fakat pompada terleme gibi hafif bir islaklik var. Parmagimi alttan surtunce nemleniyor. Bu normal mi? Hic islaklik olmamasi gerekmiyor mu?
ya bazı bosch car service lerden ciddi şikayet ve sıkıntılar duyuyor ve nette okuyorum iş yaptırıp ciddi maddi sorunlar yaşayanlar aracı ciddi zarar görenler var çıkan sıkıntılar neticesinde oluşan zararlarda müşterinin geri dönüş yaptığında müşteriyi tehdit edeni bile okudum şikayetvar.com sitesinde bi yığın yazı var en basidinden
bu tarz arızalarda pahalıda olsa ben servislerde garantili yaptırılması taraftarıyım
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
pompa revize yapıldıktan sonra test tezgahına bağlanıp basınca tabi tutuldumu. revize ettırmeden size yazmıştım kesinlikle test tezgahı olan bır yerde test ettirerek yaptırın diye. O terleme belli bir süre sonra akmaya başlar. bu benım başıma albeada geldi 4 defa pompa söküldü yıne beceremedi servisi.
Volkan Bey yaptirdigim yer pompa ve enjektor center di. İzmirde tek yer bide diger illerdende buraya geliyormus pompalar yaptirmadan konusmustuk ustalarla onlarda onemli olan test tezgahi dediler. Hatta 100 bin sikinti olmaz dediler izmir sartlarinda. Sirf kacak olmasin diye buraya gittim ama sonuc husran. Bu pompada en kucuk bir nemlilik olmamasi gerekiyor dimi? Sizinde mi bosch tu volkan bey nasil sorun cozuldu
Benim de pompayı acilen revize ettirmem gerek. Ben de kartal oto sanayideki yılmaz bosch diesel center da yaptırmayı düşünüyordum. Ama sizin yazdıklarınızı okuyunca moralim bozuldu. Korkmaya başladım valla. Bu gibi şeyler hep beni bulur çünkü.
GT-N7100 cihazımdan gönderildi
Albeada o sorunu çözemedik halen terleme fazlasıyla mevcut pompanın sürekli sökülüp takılması vida yuvalarının aşınması ve diş sıyırmasına hatta catlamasına sebep olabiliyor. 80000 Km de iken yaptırmıştık araç şu an 133000 Km 140000 Km ankara İmren As Pompada yaptırcam. Terlemenin olmaması lazım. Benım şu an puntoda pompada terleme yok. Kupkuru ama yakındır km 85000 oldu.
servise tekrar gidin ornikleri tekrar yenilesinler. Ayrıca o kapağın yüzeyine temzilerken tel fırça falan sürüyorlar en ufak çizik kaçırmasına sebep oluyor. Öyle bir işlem yapıldı ise 0 su zımparası ile geçmeleri gerekebilir.
Sevgili arkadaşlar pompada terleme olması çok normal mazot pompası çok yüksek basınç ile çalışıyor ve elinizi deydirdiğinizde terleme görmeniz normalidir bende revize ettirdim ve aynı dediğiniz gibi terleme var. Önemli olan damla damla damlatmasın kontrolünü ise şöyle yapınız pompanın altında bir adet hortum var o hortumu ıslak bir bez ile güzelce silin ve kurulayın haftada 1 kontrol edin damlatıp damlatmadıgına damlatıyorsa bu sorun demektir ve pompanız revize edildiyse 1 yıl garanti vermek zorundalar terlemeyi çok fazla dikkate almayın
Arkadasim onceden terleme olmayan bir pompada revizeden sonra terleme mi olurmus. Demek ki yapamamislar.
Emin olun o terleme daha öncedende azda olsa vardır muhtemelen farketmemişsinizdir revize olduktan sonra 0 pompa beklemekte doğru değil ve dediğim gibi o terleme normaldir yetkili servise de danışsanız aynı şeyi duyacaksınız![]()
arkadaşım benım araç 85000 Km ve serviste motor yıkandıktan sonra sürekli kontrol ediyorum herhangi bir terleme yok. Olması zaten porblem olduğunungöstergesidir. O kapağın altında bulunan ornik hiç bir şekilde kaçırmaması lazım. benım görüşüm bu kapaklar sıkılırken belli bir sıkma oranı ve eşit şekilde sıkılması lazım. Fabrikada ilk imalde bu kapakların vidaları aynı anda mı sıkılıyor nasıl yapılıyor bilmiyorum ama o kısıma ben sıvı conta bile sürmeyi düşündüm.
Bende ayni dusunuyorum Volkan bey simdi terleyen 20 bin icinde akitirda. Aklima gelen teksey contalarin hepsini degistirmeyip bunlar saglammis deyip tekrar kullanmis olmalari. Gittigimde usta yeni baslamis terleme erken gelmissin demisti. Pompayi sokup takan baska bir usta vardi. Dikkat ettim biraz hemen hemen gelen butun araclarin pompalari ayni kisi sokup takiyordu.
Arkadaslar 5 ay once revize yaptirdigim pompamin 20 gun sonra terledigini soylemistim. Bu terleme yada islaklik mazot degilmis yagmis. Pompanin yandaki yuvarlak yerden (fren vakumu oldugunu soylediler) kaciyormus. Pombayi sokerken yandaki yuvarlak yerde sokuluyor. Onun altindaki conta(orijinal olan) ince sactan tekrar ayni contayla kapattiklari icin o contadan hafif yag siziyormus. Bosch car servise gidip gosterdim tabi once normal dediler. Ben karsi cikinca birazda tartistik soktugunuz parcada kacak var normali bu mu gibi bastirinca sizintinin yuvarlak parcanin contasindan oldugunu hemen soylediler. Extra fiyati varmis bide. O yuzden soylemiyoruz, degistirmiyoruz. Bununla birlikte 400 500 tl arasi fiyat cikiyor dedi. Cok ince bir sizinti oldugu icin onemli degilmis. Bide ben cok titiz biriymisim. Kimse boyle bir sikayetle gelmemis. Mudurun bana soyledikleri bunlar. Duzgun usta gercekten yok. Bide haberim olmadan motoru basincli suyla yikadilar. Motor sicakti ustelik dumani gorunce benim sinir iyice tavan yapti. Bir daha gidermiyim mechul. Ucret vermeden( ucret dese zaten kafa goz gircem mudere her halimden belli) pompa ve o parcanin contasini degistirdiler. Bosch servise gideceklere bilgi olsun. Yer izmir ege dizel (bosch servis pompa ve enjeksiyon merkezi)
Konu halilimo tarafından (05/06/2016 Saat 22:28 ) değiştirilmiştir.
Arkadaşlar bu mazot pompası çok mu pahalı? tamiri 600-700 TL tutuyor. Benim daha önceki aracım120,000 de sattım hiç, mazot pompasında terleme görmedim. hatırladığım kadarıyla aracın motor blokları alimyon veya döküm. Bu tarz yerlerde sök tak işlemi gerçekten sıkıntılıdır. Çok çabuk yalama olur, çok çabuk yuvaları bozulur ve hele birde iş bilmeyen veya işin kolay tarafına kaçan bir ustaya denk gelirseniz, birde somunları ve cıvataları kafasına göre sıkarsa, normalde hassas noktalarda kesinlikle tork kullanmalı. sonuç; 3 veya 4 defa pompa sökülür takılır zaten sonra da bir daha asla terleme girmez çünkü artık pompa ve yeri cıvataları deforme olmuştur.
Ben bu yüzden sürekli yetkili servise giderim, önemli noktaların cıvatalarını tork ile sıktırırım bijonlar da dahil.. Sıkıntı olduğu zaman aracı geri götürür, sorunu gösteririm ve araç ne zaman yapılırsa beni o zaman arayın derim. onarımı bir günü geçecekse yedek araçta alır giderim ne zaman yaptılar o zaman gider, test yapar aracı alır giderim..Bence en temizi böyle , çünkü artık dışarda ustalar ve tamir servisleri, nasıl olsa insanlara iki gider yaparım ve döner gider diye düşünen usta çok, şikayet etse ne olur diyen usta ve işyeri çok, o yüzden buradaki yorumlar gerçekten önemli. Düzgün ustaları da ayırmak gerek.
Konu ORS15 tarafından (06/06/2016 Saat 08:44 ) değiştirilmiştir.
Revizyon ücreti 200-250 arası değişiyor. Orjinal bosch olanlarının fiyatı 1500 TL civarı. Yan sanayi olarak 700-800 tl civarıdır. Takıldığı yerle ilgili olarak öyle cok tork uygulayarak sıkılmasına gerek yok . Çünkü o kısımda ornik var zaten ornikte herhangi bir sıkıntı varsa istersenız civata kırsaıya kadar sıkın yine kaçırıyor. Servislerdede bu tür parçalara özel torklu anahtalarlarla müdahale pek yapmıyorlar. Torklu anahtarı genelde üst kapak yada triger kapağında kullanıyorlar. Şu an kadar bir yerde torklu lokma anahtarı gördüm geriye kalan yerlerde hep bilek gücü kullanıyorlar.![]()
keten sarsalarmış bari.ama bunu şunun içinde yapmış olabilirler onlardan sonra başkalarının müdahele edip emediğini anlamak için boya o je süren oluyor. Ama yaptığı işin teknik bir avantajı çok. Farkettiyseniz motora gtecen kısımda büyük bilek genişliğinde ornik vardır. Ozaten yerıne oturuken biraz sert itilir yerine geçince civatalartam otursaıya kadar sıkılır. Orniğe gres üsrmeden falan oturtmaya çalşırlırsa zedelenme riski oluyor zedelenirsede yağ kaçağı olur.
Halil bey, ben mazot pompasını ben hiç tamir yaptırmadım, o yüzden hakkında amam aman bir bilgim yok ama şunu söyleyeyim o teflon bant ona gerek yokbazı cıvataların içinden yağ veya yakıt gibi maddeler geçer , buralarda normal conta kullanılmaz özel pullar vardır onları kullanırlar.
volkan bey, torkla sıkmak daha güçlü sıkmak için değildir,tork cıvatanın veya somunun kaldıra bileceği oranda ve dengeli sıkmak içindir.bir noktada conta kullanıyorsanız , dengeli sıkmak zorundasınız , sıkmazsanız kısa bir süre sonra yine sıkıntı yarsınız.ondan sonra orijinalliği bozuldu ondan kaynaklıyor diyorlaraslında kitabına göre yapılsa onarımlarda sıkıntı olmaz.
Halil bey , doğru tahmin etmiş ben motora bağlantı noktasından bahsediyordum. Diğer bir konu ise, tork üst kapak da kullanılır genelde, ama diğer onarım alanlarında da kullanılmalı doğrusu bu. Benim gittiğim serviste, ben %90 oranında cıvata ve somunları tork ile sıktırıyorum, özellikleler hassas noktalarda. sizin gittiğin yerlere söylemeniz gerek , diğer türlü kullanmıyorlar.gerçi sanayide söyleseniz de tork ile sıkacaz diye uğraşacaklarını sanmıyorum, lokla ile sık gitsin.. nasıl olsa paramı saydı..
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri