Alıntı ORS15 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar bu mazot pompası çok mu pahalı? tamiri 600-700 TL tutuyor. Benim daha önceki aracım120,000 de sattım hiç, mazot pompasında terleme görmedim. hatırladığım kadarıyla aracın motor blokları alimyon veya döküm. Bu tarz yerlerde sök tak işlemi gerçekten sıkıntılıdır. Çok çabuk yalama olur, çok çabuk yuvaları bozulur ve hele birde iş bilmeyen veya işin kolay tarafına kaçan bir ustaya denk gelirseniz, birde somunları ve cıvataları kafasına göre sıkarsa, normalde hassas noktalarda kesinlikle tork kullanmalı. sonuç; 3 veya 4 defa pompa sökülür takılır zaten sonra da bir daha asla terleme girmez çünkü artık pompa ve yeri cıvataları deforme olmuştur.

Ben bu yüzden sürekli yetkili servise giderim, önemli noktaların cıvatalarını tork ile sıktırırım bijonlar da dahil.. Sıkıntı olduğu zaman aracı geri götürür, sorunu gösteririm ve araç ne zaman yapılırsa beni o zaman arayın derim. onarımı bir günü geçecekse yedek araçta alır giderim ne zaman yaptılar o zaman gider, test yapar aracı alır giderim..Bence en temizi böyle , çünkü artık dışarda ustalar ve tamir servisleri, nasıl olsa insanlara iki gider yaparım ve döner gider diye düşünen usta çok, şikayet etse ne olur diyen usta ve işyeri çok, o yüzden buradaki yorumlar gerçekten önemli. Düzgün ustaları da ayırmak gerek.

Revizyon ücreti 200-250 arası değişiyor. Orjinal bosch olanlarının fiyatı 1500 TL civarı. Yan sanayi olarak 700-800 tl civarıdır. Takıldığı yerle ilgili olarak öyle cok tork uygulayarak sıkılmasına gerek yok . Çünkü o kısımda ornik var zaten ornikte herhangi bir sıkıntı varsa istersenız civata kırsaıya kadar sıkın yine kaçırıyor. Servislerdede bu tür parçalara özel torklu anahtalarlarla müdahale pek yapmıyorlar. Torklu anahtarı genelde üst kapak yada triger kapağında kullanıyorlar. Şu an kadar bir yerde torklu lokma anahtarı gördüm geriye kalan yerlerde hep bilek gücü kullanıyorlar.